Etsitkö keinoja kasvattaa yrityksesi tai palveluidesi tunnettuutta, tavoittaa uusia asiakasryhmiä tai ohjata asiakkaita haluamaasi toimintaan sivustollasi? Hienoa! Digimarkkinointi on tehokas ja monipuolinen keino saavuttaa nuo tavoitteesi.
Löydämme sinun yrityksellesi sopivimmat kanavat mainostaa tuotteitasi ja palveluitasi. Vaihtoehtoja on monia sosiaalisen median suosituimmista kanavista verkon hakukoneisiin, joihin lukeutuvat mm. Facebook, LinkedIn ja Google. Jos haluat tavoittaa kohderyhmäsi kerralla monikanavaisesti ja pystyt laittamaan enemmän paukkuja mainontaan, voisi ohjelmallinen ostaminen olla sinulle hyvä vaihtoehto.
Ennen kokematonta helppoutta ja joustavuutta mainonnan hallintaan — tuloksista tinkimättä. Palvelumme avulla saat tehokkaan mainontajärjestelmän yhdistettynä asiantuntijatukeen ilman massiivisia investointeja.
Tutustu Älykäs digimainonta -palveluunDigitaalisen markkinoinnin avulla varmistat, että yrityksesi viesti tavoittaa:
1. oikeat asiakkaat
2. oikeassa kanavassa
3. oikeaan aikaan.
Oikein ja ammattitaidolla toteutettu mainonta tuottaa tuloksia, eli näkyy yrityksesi asiakasmäärässä ja liikevaihdossa. Muutetaan yhdessä palveluistasi kiinnostuneet maksaviksi asiakkaiksi.
Meillä on ilo toimia yrityksesi monipuolisena mainoskumppanina. Asiantuntijamme ovat mainonnan raskaan sarjan ammattilaisia, jotka löytävät kampanjoiden menestystekijät toimialalta kuin toimialalta. Kauttamme saat käyttöösi myös dataa, jonka avulla tehostat mainontaa ja tavoitat kohderyhmäsi entistä tarkemmin. Näin mainosbudjetti käytetään täsmällisesti toimenpiteisiin, joiden avulla saadaan aikaan haluttuja tuloksia.
Mainonnassa tärkeintä on, että kampanja tuottaa tuloksia ja saavuttaa tavoitteet – eli saa asiakkaat liikkeelle. Mainostamalla verkossa tavoitat ostavat asiakkaat juuri oikeaan aikaan.
Meillä on pitkä kokemus digitaalisista mainostuskanavista ja laajaa näkemystä siitä, mitkä kanavat sopivat erilaisille toimialoille ja erilaisiin tavoitteisiin. Määritellään yhdessä yrityksellesi sopivimmat kanavat ja tavat mainostaa, jotta uudet asiakkaat löytävät luoksesi.
Digitaalinen markkinointi on tärkeässä roolissa nykyaikaisessa liiketoiminnassa useista syistä:
Kokonaisuudessaan, digitaalinen markkinointi on keskeinen osa menestyvää liiketoimintastrategiaa, ja se auttaa yrityksiä kasvamaan, tavoittamaan laajemman asiakaskunnan ja kehittämään vahvempia asiakassuhteita.
Hakukonemarkkinointi on tärkeämpi markkinoinnin muoto kuin koskaan ennen. Tiedätkö ketään, joka ei etsi tietoa Googlesta ennen ostopäätöstä?
Suomalaisista yli 95% käyttää Googlea hakukoneenaan. Bing on toiseksi käytetyin noin 2% osuudellaan ja menettänyt koko ajan asemaansa mobiilikäytön yleistyessä. Siksi hakukonemarkkinointi kannattaa Suomessa keskittää ensisijaisesti Googleen.
Hakukonemarkkinointi eli SEM (Search Engine Marketing) on kattotermi hakukoneissa tehtäville markkinointitoimenpiteille. Se jakautuu kahteen osa-alueeseen, joita ovat:
Monet käyttävät näitä toisiaan tukevina hakukonemarkkinointikeinoina. Molemmissa tavoitteena on varmistaa yrityksen verkkosivujen mahdollisimman korkea sijoitus Googlen hakutuloksissa yritykselle relevanteilla hakusanoilla, määränpäänä yrityksen asiakasmäärän kasvattaminen ja myynnin lisääminen.
Hakukoneoptimoinnista käytetään englanniksi termiä SEO eli Search Engine Optimization. Se tarkoittaa verkkosivujen sisällön ja teknisten ominaisuuksien optimointia niin, että ne palvelevat asiakasta mahdollisimman hyvin, vastaavat Google-hauissa käytettäviin avainsanoihin ja sisältävät relevanttia tietoa samalla toimien loogisesti ja moitteettomasti. Näin pyritään pääsemään Googlen luonnollisissa eli orgaanisissa hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Hakukoneoptimoinnin toimenpiteet voidaan jakaa karkeasti kolmeen osaan:
Hakukoneoptimointi on ykköskeino vaikuttaa sivustosi orgaanisiin sijoituksiin Googlessa. SEO on pitkäjänteistä työtä: sen tulokset eivät näy välittömästi, mutta ovat pitkäkestoisia ja parantavat samalla sivuston laatua ja käytettävyyttä.
Hakukonemainonta (tai hakusanamainonta, englanniksi SEA eli Search Engine Advertising) on Googlen maksettua mainontaa. Kun käyttäjä tekee Google-haun, sijoittuvat nämä maksetut Google-mainokset hakutulossivun yläreunaan ja kiinnittävät yleensä ensimmäisenä käyttäjän huomion. Google-mainonta tunnetaan myös nimillä Google Ads, Adwords sekä PPC (Pay-Per-Click).
Hakukonemainonnassa maksat Googlelle siitä, että saat mainospaikan hakutulossivulta, joka vastaa sekä käyttäjän avainsanaa että sinun verkkosivujesi sisältöä. Mainospaikoista käydään kovaa kilpailua, ja Google päättää, kenen mainoksia käyttäjille näyttää mm. sivuston laatupisteisiin sekä mainosbudjettiisi perustuen.
Hakukonemainonnan paras puoli on, että voit saada maksettuja hakutuloksia näkyviin jopa samana päivänä mainonnan aloittamisesta, ja tuloksena liikennettä kotisivuillesi. Huono puoli on, että mainoksilla on mahdollisuus näkyä hakutuloksissa ainoastaan silloin kun maksat asiakkaiden klikeistä.
Muista: kaikki hakevat tietoa Googlesta. Jos et löydy Googlen hakutuloksissa, et ole asiakkaan mielessä, vaan hän valitsee kilpailijan.
Sosiaalisen median markkinointi tarjoaa yritykselle runsaasti erilaisia mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja. Menestyksekäs somemarkkinointi vaatii kuitenkin suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta.
Tärkeimpiä some-markkinoinnin kanavia ovat:
Jokaisella kanavalla on omat erityispiirteensä, joten kanavan valinta voi vaikuttaa ratkaisevasti sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteiden saavuttamiseen. Tiedätkö, mikä sosiaalisen median kanava sopii juuri sinun yrityksellesi?
Aluksi kannattaa asettaa tavoitteet toiminnalle ja valita kanavat, joissa asiakkaasi viihtyvät. Kaikkia kanavia ei kannata ottaa haltuun kerralla, vaan tässäkin asiassa laatu korvaa määrän. Haluaisitko tehostaa myyntiä, hankkia uusia asiakkaita vai kenties parantaa asiakaskokemusta? Kun tavoitteet on asetettu ja kanavat valittu, on aika laatia some-markkinointisuunnitelma. Ilman tarkkaa suunnitelmaa markkinointi sosiaalisessa mediassa on yleensä hajanaista ja päämäärätöntä, minkä myötä tuloksetkin jäävät saavuttamatta.
Some-markkinointi kannattaa aloittaa laatimalla yritykselle some-markkinointisuunnitelma. Sen avulla some-mainonta voidaan kohdistaa potentiaalisille asiakkaille oikeaan aikaan. Some-markkinointisuunnitelma auttaa myös sisältöjen suunnittelussa ja rakentamisessa hyvissä ajoin ennen varsinaisen kampanjan alkua. Kun tavoitteena on laadukas ja monipuolinen sisältö, tarvitaan suunnitelmallisuutta ja huolellisuutta. Hyvän suunnitelman avulla yrittäjä voi säästää aikaa ja rahaa, kun some-markkinoinnista tulee tehokkaampaa ja tuottavampaa.
Sosiaalisen median käyttö yleistyy myös yritysmarkkinoinnissa. B2B-yritykselle sosiaalinen media tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa tulevia asiakkaita, ja siksi someen kannattaakin lähteä mukaan rohkeasti ja aktiivisesti. Tunnetko yrityksesi kohderyhmät? Kohderyhmien tunnistamisen jälkeen on helpompi miettiä, missä sosiaalisen median kanavassa heidät voidaan parhaiten tavoittaa. Esimerkiksi LinkedIn, Facebook, Instagram ja Twitter ovat B2B-yritykselle varteenotettavia vaihtoehtoja.
LinkedIn on erityisen hyödyllinen B2B-markkinoinnissa ja kohderyhmien tavoittamisessa. Etenkin liidien generointi ja asiantuntijakuvan vahvistaminen onnistuvat LinkedInissä, jossa ammattilaiset verkostoituvat ja keskustelevat ajankohtaisista puheenaiheista. Myös maksettu Linkedin-mainonta sopii erinomaisesti B2B-yrityksille, koska se tarjoaa tarkat kohdennusmahdollisuudet. Sen avulla yrityksesi saa kaivattua näkyvyyttä ja voi tavoittaa juuri oikeat kohderyhmät.
Sosiaalisen median kenttää hallitseva Facebook on kannattava alusta myös B2B-markkinoinnissa. Sen etuja ovat laaja yleisö- ja käyttäjämäärä, kustannustehokkuus sekä mahdollisuus mainostaa tarkasti valituille kohderyhmille. Olipa tavoitteena tuote- ja palvelutietoisuuden kasvattaminen, päättäjien huomioiminen tai kuumien liidien hankkiminen, Facebook-mainonta ja markkinointi tarjoaa siihen oivallisen alustan.
Facebook-mainonnan tekeminen vaatii, että yrityksellä on Facebook-sivu olemassa. Jos sinulla ei ole sivua olemassa, voimme auttaa sivun perustamisessa. Instagram-mainonnan tekeminen ei vaadi sivua Instagramissa, mutta vaatii vähintään sivun Facebookissa, sillä Instagram-mainonta rakennetaan Facebookin kautta.