Verkkokaupan markkinoinnin automaatio

Alkaen 1 800 € + kk-maksu

Lunasta Black Week -etu

Hanki tehokkaat työkalut verkkokaupan sähköpostimarkkinointiin ja markkinoinnin automaatioihin: ActiveCampaign ja Klaviyo sisältävät kaikki tarvittavat työkalut verkkokaupan automaatioiden tekemiseen ja myynnin kasvattamiseen. Lisäksi ActiveCampaign ja Klaviyo voidaan integroida saumattomasti mm. WooCommerceen, Shopifyhyn ja BigCommerceen. Saat siirrettyä kaiken ostosdatan automaatiosoftaan, ja voit hyödyntää monipuolisia automaatioita.

Lue lisää markkinointiautomaation hyödyistä

Markkinointiautomaation käyttöönottoprojekti

  • alkaen 1 800 € + alv

ActiveCampaignin hinnoittelu perustuu kontaktimääriin. Esimerkiksi verkkokauppakäyttöön soveltuvan tilin hinta 1000 kontaktiin asti on 70 € / kk.

Kokemuksesta tiedämme, miten markkinoinnin automaatioilla kasvatetaan verkkokaupan myyntiä. Tiedämme myös, että niiden käyttöönotto voi olla haastavaa. Autamme asiakkaitamme automaatiojärjestelmän käyttöönotossa ja integraatiossa, asiakasdatan ja sähköpostilistojen siirtämisessä, sähköpostipohjien sekä automaatioiden teossa ja koulutuksessa.

Lue lisää, mitä markkinointiautomaatio palveluna sisältää

Tehokkaat työkalut verkkokaupan sähköpostimarkkinointiin ja markkinoinnin automaatioihin

Markkinoinnin automaatiolla voit tehostaa helposti verkkokauppasi myyntiä, asiakkaan elinkaaren arvoa ja parantaa asiakaskokemusta. Automaatioilla valjastat myyntikoneiston lisä- ja ristiinmyyntiin.

Markkinointiautomaatiopalvelun hyödyt

Lähetä juuri sellaisia viestejä, joita asiakkaasi haluavat

Perinteinen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinointi alkaa olla jo vanha juttu. Asiakkaasi odottavat personoituja viestejä, ja markkinoinnin automaatiolla voit lähettää heille uutiskirjeitä ja viestejä, jotka on kohdistettu jokaisen asiakkaasi kiinnostuksen mukaan. Tee jokaisesta sähköpostista henkilökohtainen.

Tehosta toimintaa automaatioilla ja datalla

Verkkokaupan automaatioiden tärkein tekijä on asiakasdata, jonka perusteella kampanjoita voidaan kohdentaa ja segmentoida. Automaatio voidaan käynnistää monen eri aktiviteetin perusteella. Näitä voivat olla vaikkapa vierailu verkkokaupassa tai tuotteen lisääminen ostoskoriin.

Asiakaspalvelua ja tukea suomeksi

Suomen virallisena ActiveCampaign -konsulttina tarjoamme koulutusta ja autamme sinua. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi siitä, osaatko hyödyntää markkinoinnin automaatiota. Koulutusten lisäksi saatavilla on laajalti opetusvideoita ja oppaita englanniksi.

Verkkokaupan markkinoinnin automaatio

Tarjoamamme vaihtoehdot, ActiveCampaign ja Klaviyo, ovat loistavia työkaluja verkkokaupan markkinoinnin automaatioiden toteuttamiseen. ActiveCampaign ja Klaviyo sisältävät kaikki tarvittavat työkalut verkkokaupan automaatioiden tekemiseen ja myynnin kasvattamiseen. Lisäksi ActiveCampaign ja Klaviyo integroituvat saumattomasti mm. WooCommerceen, Shopifyhyn ja BigCommerceen. Saat siirrettyä kaiken ostosdatan automaatiosoftaan, jolloin voit hyödyntää monipuolisia automaatioita.

Automaatioratkaisumme sisältävät kaiken tämän:

  • Sähköpostimarkkinointi: Voit kirjoittaa personoituja, responsiivisia ja toimivia sähköposteja helposti ja vaivattomasti. Hallinnoi ja segmentoi listoja.
  • Markkinoinnin automaatio: Lähetä asiakkaan käyttäytymiseen perustuvia, personoituja viestejä, esimerkiksi uusista tuotekategorioista tai rinnakkaisista tuotteista.
  • Verkkokaupan CRM: Pidä verkkokauppasi asiakastiedot organisoituna. Seuraa asiakkaan LTV:tä, tee automaatioita ja segmentoi asiakkaita ostohistorian perusteella.
  • Viestittely asiakkaan kanssa: Reagoi asiakkaan käyttäytymiseen ja kehota toimintaan suoraan sivuillasi. Yhdistä markkinointi kokonaisuudeksi.

Markkinointiautomaatio-ratkaisun sisältö

Perinteisen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinoinnin aika on ohi.  Asiakkaasi odottavat personoituja uutiskirjeitä ja viestejä, jotka on kohdistettu jokaisen asiakkaasi kiinnostuksen mukaan. Tee jokaisesta sähköpostista henkilökohtainen.

Esimerkkejä verkkokaupan markkinoinnin automaatioista

  • Hylätyn ostoskorin automaatiot
  • Tervetuloa-viestit ja uutiskirjeen tilaajien kerääminen
  • Kehotukset arvosteluihin – tyytyväiset asiakkaat tuovat mukanaan uusia!
  • Ostosykliin perustuvat automaatiot: oma viesti esimerkiksi yli 3 kk sitten ostaneille asiakkaille
  • Ostohistoriaan perustuvat automaatiot: esimerkiksi lisämyynti rinnakkaisesta tuotekategoriasta/tuotteista
  • Parhaiden asiakkaiden palkitseminen

Automaatiot vaativat dataa ja ne käynnistetään triggereillä. Verkkokaupan automaatioiden tärkein tekijä on asiakasdata, jonka perusteella kampanjoita voidaan segmentoida. Automaatiot voidaan käynnistää monella eri triggerillä, eli eri aktiviteetin perusteella.

Triggereitä voivat olla:

  • Osto
  • Tilauksen tila
  • Ostohistoria (ajankohta, tuote, tuotekategoria jne.)
  • Asiakastieto (sijainti, syntymäaika, tieto)
  • Lomakkeen täyttäminen
  • Selaustiedot
  • Hylätty ostoskori

Sähköpostiin sekä myynnin ja markkinoinnin automaatioon yhdistetty CRM (asiakastietojärjestelmä) pitää kaikki asiakastietosi järjestyksessä samalla alustalla. Hallitse kaikkea verkkokaupan asiakasdataa yhdessä paikassa ja tee tehokkaita segmentointeja.

Asiakasdataan voit kerätä esimerkiksi:

  • Ostohistorian
  • Ostetut tuotteet / tuotekategoriat
  • Asiakkaan elinkaaren arvon
  • Osoitetiedot
  • Käyttäytymisdataa
  • Syntymäpäivän
  • Näet myös missä kampanjoissa asiakas on ollut ja mitä automaatioita hänelle on lähetetty

Edistyneen raportoinnin ansiosta näet mikä toimii ja mikä ei. Seuraa asiakkaan LTV:tä, pureudu saatavilla olevaan dataan ja löydä kasvun mahdollisuuksia. Sivustoseuranta kertoo mitä ihmiset tekevät verkkokaupassasi. Voit käyttää tätä tietoa apuna myynnin kasvattamisessa.

Luo erilaisia lomakkeita, tee kampanjoita, kerää sähköpostiosoitteita, kerää isompia markkinointilistoja ja käynnistä automaatiot.

Autamme sinua siirtämään kaiken tarvittavan asiakasdatan nykyisestä järjestelmästäsi ActiveCampaigniin.

Integraatiot:

  • ActiveCampaign toimii loistavasti useiden ohjelmistojen kanssa. Yli 850:n olemassa olevan integraation avulla käytössäsi ovat kaikki tarvittavat markkinointityökalut. Integraatio on mahdollista tehdä mm. näihin verkkokauppasovelluksiin: WooCommerce, Shopify, BigCommerce, Magento, PrestaShop…

Gmail-laajennus:

  • Voit käyttää Gmail-tiliäsi kontaktien hallintaan.

IOS CRM -sovellus:

  • Voit käyttää ohjelmistoa suoraan myös iPhonelle tehdyn appin kautta.

Myös nämä palvelumme voisivat kiinnostaa sinua