Fonectan työntekijä - Muut ehdot

Aineisto-ohjeet

Palveluidemme aineisto-ohjeet

Löydät aineisto-ohjesivuiltamme tarkat tiedot eri palveluidemme mainosmuodoista ja niiden tarkemmista ominaisuuksista ja ohjeistuksista, kuten kuvakoista ja tekstien merkkimääristä.

Oikealla olevasta valikosta pääset suoraan tarkastelemaan palvelukohtaisia ohjeistuksia mainonnan ja myynnin ratkaisuistamme.

Jos sinulla herää kysyttävää aineisto-ohjeisiin liittyen, ota yhteyttä asiakaspalvelu@fonecta.com

Fonecta Kontakti

Lue Kontaktin kuvamääritysten ohjeet täältä.

Lataa ohjeistus

LinkedIn-mainonta

Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan valitulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.

Kuvamainokset kuuluvat LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin.

Kuvamainoksen tekniset tiedot

Kuva

Tiedoston tyyppi: JPG, PNG tai GIF
Kuvan enimmäiskoko: 5 MB
Animoitu GIF maksimissaan 400 framea

Kuvan muoto:

Vaaka:

  • Näkyy desktopilla sekä mobiilissa
  • Minimi: 640 x 360 pikseliä
  • Maksimi: 7680 x 4320 pekseliä
  • Suositeltu: 1.91:1 – 1200x 628 pikseliä

Neliö:
LinkedIn suosittelee tätä kuvamuotoa parhaan CTR:n tavoittamiseksi

  • Näkyy desktopilla sekä mobiilissa
  • Minimi: 360 x 360 pikseliä
  • Maksimi: 4320 x 4320 pikseliä
  • Suositeltu: 1:1 – 1200 x 1200 pikseliä

Pysty:

  • Näkyy vain mobiilissa
  • Minimi: 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi: 1254 x 2400 pikseliä
  • Suositeltu:
  • 1:1.91 – 628 x 1200 pikseliä
  • 2:3 – 600 x 900 pikseliä
  • 4:5 – 720 x 900 pikseliä

Otsikko

  • Maksimissaan 70 merkkiä

Mainosteksti

  • Maksimissaan 150 merkkiä, tämän jälkeen useimmilla laitteilla teksti katkeaa. (Pienemmillä älypuhelimilla teksti saattaa katketa aiemmin).
  • Tekstin katkeaminen perustuu palstantäytteeseen, ei merkkien rajoihin, joten tulokset saattavat vaihdella laitteesta riippuen. Tietokoneella mainostekstissä voi olla maksimissaan noin 600 merkkiä, mutta teksti katkeaa noin 150 merkin kohdalla ja näyttää ”…see more” -tekstin.
  • Tärkeää: Voit lisätä mitä tahansa lakitekstiä mainostekstiin, jos haluat.

Laskeutumissivun URL

  • URL merkkimäärä: 2000 merkkiä URL-kenttään
  • Voit lisätä linkkejä myös mainoksen johdantotekstiin. Tällöin laskeutumissivun URLin merkkimäärä lasketaan mukaan 150 merkin suositeltuun johdantotekstin merkkimäärään.
  • Kaikissa URL:eissa tulee olla ”http://”- tai https://”-etuliite.
    Yli 23 merkkiä pitkät URL:t tullaan lyhentämään LinkedInin lyhenteellä.

Call To Action vaihtoehdot

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

Seurantamahdollisuudet
Konversioseurannasta voit lukea lisää LinkedInin omista ohjeista: LinkedIn’s conversion tracking capabilities.

Mittarit:

  • Click Through Rate
  • Cost Per Click
  • Cost Per Lead
  • Lead Generation Form
  • Completion Rate

Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:

Videomainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.

Kuvasuunnat

Pysty (4:5):

  • Minimi 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi 2340 x 4320 pikseliä

Pysty (9:16):

  • Minimi 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi 1080 x 1920 pikseliä

Vaaka (16:9):

  • Minimi 640 x 360 pikseliä
  • Maksimi 1920 x 1080 pikseliä

Neliö (1:1):

  • Minimi 360 x 360 pikseliä
  • Maksimi 1920 x 1920 pikseliä

Tekniset vaatimukset

  • Tiedostomuoto: MP4
  • Videon ääni: AAC tai MPEG4
  • Äänitiedoston koko: Alle 64KHz
  • Videotiedoston koko: 75 KB – 200 MB
  • Videon kesto: 3 sekuntia – 30 minuuttia (Vinkki: parhaiten toimivat videot ovat pituudeltaan alle 15 sekuntia)
  • Tekstitysten tulee olla .SRT-tiedostoja.

Jos käyttäjä hiljentää videon omassa uutisvirrassa tietokoneella ja skrollaa sen ohi heti (alle kahden sekuntin aikana), video jatkuu, vaikka alle 50 % videosta olisi ollut näkyvissä näytöllä.

Voit ladata maksimissaan 25 videota Campaign Manageriin 24 tunnin aikana.
Videoiden lataaminen onnistuu vain tietokoneelta, ei mobiililaitteelta.
Videomainosten tekstiosioon pätee tavallisen Sponsored Content -mainoksen tekniset tiedot.

Huom! Suosittelemme tekstittämään jokaisen videomainoksen, sillä suuri osa käyttäjistä selaa uutisvirtaansa ilman ääniä

Call To Action vaihtoehdot

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

Mittarit:

  • Cost Per View
  • View Through Rate
  • Quartile Lengths
  • Avg. Watch Length

Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.

Karusellimainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.

Kuvat:

  • Tiedoston tyyppi: JPG tai PNG
  • Kuvasuhde: 1:1
  • Suositeltu resoluutio: vähintään 1080 x 1080 pikseliä
  • Maksimi tiedoston koko:10 MB

Korttien otsikot:

  • 45 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka ohjaavat laskeutumissivulle.
  • 30 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka sisältävät Lead Gen Form-lomakkeen

Tekniset vaatimukset:

  • Korttien lukumäärä: 2-10
  • Ideaalinen korttien lukumäärä on 3-5 korttia.

Huom! Karusellin korteissa ei ole mahdollista käyttää videoita.

Mittarit:

  • Click Through Rate
  • Cost Per Click
  • Landing Page Clicks
  • Engagement Rate
  • Clicks per Card

Karusellin kortit voivat ohjata usealle eri laskeutumissivulle, mutta jos Lead Gen Form -ominaisuus on mukana mainoksessa, niin kaikissa korteissa on mukana sama Lead Gen Form.

Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:

  • Otsikko max. 40 merkkiä
  • Lisätiedot otsikon alla max. 160 merkkiä, jakautuu kahdelle riville
  • URL-osoite yrityksen tietosuojaselosteeseen
  • Tiedot mitä halutaan pyytää käyttäjältä, valittavana seuraavat, suosittelemme 3-4 valintaa:
  • Etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kaupunki, maa, postinumero, titteli, työtehtävä, senioriteetti, yrityksen nimi, yrityksen koko, toimiala, koulutus

Luo ensin LinkedIn Event-tapahtuma ja mainosta sitten tapahtumaasi mainonnalla.

  • Kuvasuhde: 4:1
  • Huom! Kuva tulee automaattisesti mainokseen Eventin sivulta, mainoksen kuvaa ei voi muuttaa
  • Mainosteksi: 600 merkkiä
  • Mainoksen URL: mahdollista ohjata liikennettä ainoastaan Event URL:iin
  • URL-osoitteen edessä oltava: http:// tai https://

Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.

Huom! EU:n lainsäädännöstä johtuen viestimainontaa on mahdollista kohdentaa ainoastaan EU-alueen ulkopuolelle.

Sponsored InMail tekniset tiedot

  1. Lähettäjän nimi: 30 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  2. Otsikkorivi: 60 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  3. Sisältöteksti: 1500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  4. Klikattavat linkit tekstissä: 3 linkkiä maksimissaan
  5. Hyperlinkitetty teksti sisältätekstissä: 70 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  6. Toimintokehote (CTA) -painikkeen teksti: 20 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit)
  7. URL-osoite hyperlinkissä tai CTA-painike: ei rajoituksia
  8. Mukautetut käyttöehdot-teksti: 2500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit), suositus 500 merkkiä.
  9. 300×250 Bannerimainos

-Tiedoston tyyppi: .jpg, .gif (ei animoitu), tai .png (ei flash)
-Maksimi tiedoston koko: 40 Kb
-Klikattava URL

Dynamic Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.

Dynamic Ads -mainokset ovat saatavilla kolmessa eri muodossa:

  • Follower Ads: Hanki lisää seuraajia LinkedIn-yrityksellesi tai Showcase-sivulle
  • Spotlight Ads: Jaa ajatusjohtajuutta ja arvokasta sisältöä kohdeyleisöllesi
  • Job Ads: Hanki lisää hakijoita työpaikkailmoituksiisi

Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.

Text Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.

Linkki:

  • Voit valita laskeutumissivun URLin. Voit esimerkiksi ohjata käyttäjän yrityksesi LinkedIn-sivuille tai omille kotisivuillesi.

Huomiota:

  • Kaikissa URLeissa tulee olla ”http://”- tai https://”-etuliite.
  • Laskeutumissivun klikkiseuranta-URL on tuettu.

Teksti:

  • Otsikko: 25 merkin raja (sisältää välit)
  • Johdanto: 75 merkin raja (sisältää välit)

Kuvasuositukset:

  • Koko: 100×100 pikseliä

Sijoittelut:
Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:

  • 300 x 250
  • 700 x 17
  • 160 x 600
  • 728 x 90
  • 496 x 80

Call To Action vaihtoehdot:

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.

Aineistojen toimitus omalle yhteyshenkilöllesi: etunimi.sukunimi@fonecta.com

Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com

Facebook-mainonta

Facebookilla on tarkat säännöt siitä, millaisia tuotteita ja palveluja on sallittua mainostaa, ja miten. Aiheesta riippuen sisältö voi olla täysin kielletty, tai sallittua tietyin rajoituksin. Kun ostat kauttamme Facebook-mainontaa ja siihen liittyviä palveluja, niitä koskevat aina Facebookin yleiset mainonnan säännöt ja rajoitukset. Alla kerromme pääasialliset suuntaviivat, ja lisätietoa saat suoraan Facebookin omilta sivuilta, jonne löydät linkin alempaa.

Mm. seuraava sisältö on kielletty:

  • Laittomat tuotteet tai palvelut
  • Syrjivät käytännöt (esim. rekrymainonnan kohdentaminen iän tai sukupuolen mukaan)
  • Maininnat henkilökohtaisista ominaisuuksista, kuten iästä
  • Tupakka ja tupakkatuotteet
  • Huumeet ja reseptilääkkeet
  • Ravintolisät, jotka Facebook on määritellyt turvattomiksi, kuten efedriini
  • Aseet, ammukset tai räjähteet
  • Sensaatiohakuisuus, kuten pelottava, väkivaltainen tai järkyttävä sisältö
  • Harhaanjohtavuus ja liioitellut väitteet
  • Aikuisille tarkoitetut tuotteet tai palvelut (pois lukien perhesuunnittelu- ja ehkäisymainokset)

Facebook ei hyväksy esimerkiksi laihdutuksen ennen-jälkeen -kuvia, kuvia pelkästään yksittäisestä kehonosasta (esimerkiksi polvesta tai hampaista), kuvia kolariautoista tai kuvia, joissa on paljon paljasta ihoa.

Mm. seuraava sisältö on rajoitettua:

  • Seuranhakupalvelut
  • Turvalliset ravintolisät
  • Sisältö, jossa käytetty kolmannen osapuolen tuotemerkkiä

Tutustu Facebookin mainoskäytäntöihin täällä.

  • Suositeltu kuvasuhde vähintään 1 080 x 1 080 pikseliä
  • Kuvan vähimmäiskoko pikseleinä 600 x 600
  • Tiedostotyyppi .jpg, .jpeg tai .png
  • Tiedoston enimmäiskoko 30 Mt.

Mainosteksti:

  • Otsikko: 25 merkkiä
  • Teksti (näkyy kuvan yläpuolella): 125 merkkiä
  • Linkin kuvaus (näkyy kuvan alapuolella): 30 merkkiä
  • Otsikossa ja linkin kuvauksessa voidaan sallia ylimääräiset merkit, mutta teksti saatetaan katkaista
  • Linkki merkkilaskuriin: http://merkkilaskuri.fonecta.net/

Löydä lisäohjeita Facebookin sivuilta.

  • Korttien määrä 2-10 kpl
  • Kuvatiedostotyyppi .jpg, jpeg. tai .png
  • Tiedoston enimmäiskoko 30 Mt.
  • Suositeltu tarkkuus 1080 x 1080 pikseliä
  • Kuvasuhde 1:1

Videotiedostotyyppi:
suositellaan MP4- tai MOV-muodon käyttämistä

  • Tiedoston enimmäiskoko 4 Gt.
  • Videon suositeltu kesto 10-15 sekuntia

Mainosteksti:

  • Otsikko: 25 merkkiä
  • Teksti (näkyy kuvan yläpuolella): 125 merkkiä
  • Linkin kuvaus (näkyy jokaisen yksittäisen kuvan alapuolella): 20 merkkiä
  • Otsikossa ja linkin kuvauksessa voidaan sallia ylimääräiset merkit, mutta teksti saatetaan katkaista
  • Linkki merkkilaskuriin: http://merkkilaskuri.fonecta.net/
  • Kuvassa suositellaan olevan mahdollisimman vähän tekstiä (maksimissaan 20 %)
  • Suositellaan MP4- tai MOV-muodon käyttämistä
  • Videon kuvasuhde:
  • Facebook 9:16-16:9
  • Instagram: 1.91-4:5 ja 9:16
  • Videotiedoston koko: enintään 4 Gt.

Videon kesto:

  • Facebook: 1 sekunti – 240 minuuttia
  • Instagram: 1-60 sekuntia
  • Instagram Stories: 1-15 sekuntia
  • Videon suositellaan kestävän 10-15 sekuntia

Videon teksti: valinnainen, mutta suositeltu (Huom! Videon thumbnail-kuvassa saa olla max. 20 % tekstiä).

Mainosteksti:

  • Otsikko: 25 merkkiä
  • Teksti (näkyy kuvan yläpuolella): 125 merkkiä
  • Linkin kuvaus (näkyy kuvan alapuolella): 30 merkkiä
  • Otsikossa ja linkin kuvauksessa voidaan sallia ylimääräiset merkit, mutta teksti saatetaan katkaista
  • Linkki merkkilaskuriin: http://merkkilaskuri.fonecta.net/

Ohjelmallinen mainonta

Mainosaineistot ohjelmallisen ostamisen kampanjoita varten tulee toimittaa yrityksellesi osoitetulle Fonectan asiakasvastaavalle sähköpostitse (etunimi.sukunimi@fonecta.com) vähintään 5 arkipäivää ennen kampanjan aloitusta. Toimitathan myös kampanjan alkamis- ja päättymispäivämäärät. Jos sinulle herää jotakin kysyttävää mainontaa koskien, ole yhteydessä mainostuotantotiimiimme: adops@fonecta.com.

Ohjelmallisen ostamisen mainonnassa voidaan käyttää lähes kaikkia mainoskokoja. Alla on lueteltu suositellut mainoskoot, joita käytetään suurimmassa osassa kampanjoita, ja jotka ovat yleisimpiä mainosmuotoja Suomessa.

Mainosbannerien kuvakootkoot

(tähdellä merkityt tärkeimpiä):

  • 300×250*
  • 300×300*
  • 300×600*
  • 320×320
  • 320×50*
  • 336×280
  • 160×600*
  • 728×90*
  • 468×400
  • 250×250
  • 980×400*
  • 980×120

Jotta bannerit latautuvat nopeammin mainosmedioissa, niiden koot on pidettävä mahdollisimman pienenä. Hyvänä rajana voidaan pitää 80 kilotavua (kt), jonka alle tulisi pyrkiä. Ehdoton maksimikoko on 10 megatavua (Mt).

Display-mainosten tuetut kuvamuodot:

  • JPG
  • PNG
  • GIF

Animointi:

Kesto maksimissaan 30 sekunttia, jonka jälkeen bannerin tulee jäädä täysin staattiseksi. Varmistasiis , että viimeinen ruutu sisältää tärkeimmän viestin. Animaatio ei saa myöskään sisältää ääntä tai videota.

Laskeutumissivu:

Mainoksessa tulee olla linkki laskeutumissivulle eli sivulle, johon mainos ohjaa, kun sitä klikataan. Fonecta tekee linkkeihin UTM-parametrit, jos ei toisin sovita. UTM-parametrit helpottavat mainonnan seuraamista yrityksen omasta analytiikasta.

Muuta:

  • Bannerien koko pinta-alan on oltava klikattava.
  • Mainostajan logon ja/tai kotisivuosoitteen on oltava näkyvissä.
  • 1x1px reunaviiva suositeltava, jotta banneri erottuu mediaympäristön muusta sisällöstä

HTML5-mainokset mahdollistavat monipuolisten animoitujen elementtien ja dynaamisen mainonnan toteuttamisen. HTML5-mainosten teko vaatii kuitenkin tiettyjen ehtojen täyttymistä ennen kuin niitä voidaan laittaa osaksi kampanjaa.

Voit tarkistaa HTML5-mainosten toimivuuden tästä.

Käytössä samat kuvakoot, kuin display-mainoksissa. Lisäksi merkistökoodauksen tulisi olla UTF-8 ja jokainen banneri toimitettava omassa zipissään.

Hyviä kuvakokoja HTML5-mainosbannereihin ovat:

  • 300×250*
  • 300×300*
  • 300×600*
  • 320×320
  • 320×50*
  • 336×280
  • 160×600*
  • 728×90*
  • 468×400
  • 250×250
  • 980×400*
  • 980×120

    Löydät lisätietoa HTML5-bannereiden tekemisestä Googlen tukisivustolta.

    Video

    • Tiedostomuoto .mov tai .mp4
    • Kuvasuhde horisontaali (16:9 ja 4:3) tai vertikaali (9:16 ja 3:4)
    • Resoluutio vaakavideoissa 1280×720, 1920×1080 tai 1440×1080 ja vertikaalivideoissa 720×1280, 1080×1920 tai 1080×1440
    • Codec H.264
    • Frame Rate 23.98 tai 29.97
    • Bitrate vähintään 20 Mbps
    • Pituus 15-30 sekunttia
    • Tiedostokoko maksimissaan 1GB

    Audio

    • Codec PCM tai AAC
    • Bitrate vähintään 192 kbps
    • Bit 16 tai 24
    • Sample rate 48 kHz
    • Äänentaso -24LKFS +/- 2LKFS

    Muuta

    • Mitä lyhyempi video, sitä parempi, jotta pituus ei aiheuta liikaa ärsyyntymistä.
    • Jos videoon tulee äänet/puhetta niin tekstitys olisi hyvä varsinkin vertikaalivideossa, koska se näkyy pelkästään mobiilissa

    Logo

    • Tiedostotyypit: .jpg, .jpeg, .png
    • Kuvakoko: Minimi 100 x 100 pikseliä, maksimi 1999 x 1999 pikseliä
    • Tiedostokoko: Maksimi 1200 Kt
    • Kuvasuhde: 1:1
    • Värimalli: RGB tai CMYK
    • Tiedoston nimen tulee olla ASCII ja 50 merkkiä tai vähemmän.

    Kuva 1.91:1 – Suuri suorakulmainen kuva

    • Tiedostotyypit: .jpg, .jpeg, .png
    • Kuvakoko: Minimi 1200 x 627 pikseliä, maksimi 1999 x 1999 pikseliä
    • Tiedostokoko: Maksimi 1200 Kt
    • Kuvasuhde: 1.91:1
    • Värimalli: RGB tai CMYK
    • Tiedoston nimen tulee olla ASCII ja 50 merkkiä tai vähemmän.

    Kuva 1:1 – Neliö kuva

    • Vapaaehtoinen, vaaditaan Programmatic Guaranteed -diileille
    • Tiedostotyypit: .jpg, .jpeg, .png
    • Kuvakoko: Minimi 627 x 627 pikseliä, maksimi 1999 x 1999 pikseliä
    • Tiedostokoko: Maksimi 1200 Kt
    • Kuvasuhde: 1:1
    • Värimalli: RGB tai CMYK
    • Tiedoston nimen tulee olla ASCII ja 50 merkkiä tai vähemmän.

    Mainostajan nimi

    • Tulee näkyville mainokseen
    • Maksimi 25* merkkiä

    Otsikko

    • Pakollinen Gmail-luoville
    • Vapaaehtoinen jos pitkä otsikko on käytössä. Mainoksella tulee olla vähintään yksi otsikko.
    • Tulee näkyville mainokseen.
    • Maksimi 25* merkkiä

    Pitkä otsikko

    (Vaihtoehtoinen, pidempi otsikko, joka näkyy ainoastaan joissain natiivi-asetteluissa.)

    • Vapaaehtoinen jos otsikko on käytössä. Mainoksella tulee olla vähintään yksi otsikko.
    • Maksimi 50* merkkiä

    Kuvausteksti

    • Pakollinen Gmail-luoville
    • Vapaaehtoinen jos pitkä kuvausteksti on käytössä
    • Maksimi 90* merkkiä

    Pitkä kuvausteksti

    (Vaihtoehtoinen, pidempi kuvausteksti, joka näkyy ainoastaan joissain natiivi-asetteluissa.)

    • Vapaaehtoinen jos kuvausteksti on käytössä. Mainoksella tulee olla vähintään yksi kuvausteksti.
    • Maksimi 150* merkkiä

    Laskeutumissivun URL

    (Verkkosivu, johon käyttäjä ohjataan mainosta klikattuaan.)

    • Maksimi 1024* merkkiä

    Näkyvä URL

    (Lyhyempi, käyttäjäystävällisempi versio, laskeutumissivun URLista, joka näytetään mainoksen yhteydessä joissain natiivi-asetteluissa. Esimerkiksi “esimerkki.fi/kauppa”.)

    • Maksimi 30* merkkiä

    Toimintakehoite

    (Teksti mainoksen toimintakehoite-painikkeessa. Esimerkiksi “Lue lisää”.)

    • Maksimi 15* merkkiä

    Mitä ovat natiivimainokset?

    Natiivimainos on yrityksesi mainos, joka on räätälöity vastaamaan sen sivuston tai sovelluksen ulkoasua ja käyttöliittymää, jossa se näytetään. Näin se tarjoaa paremman käyttäjäkokemuksen lukijoille ja lisää palvelun tai tuotteen uskottavuutta. Natiivimainokset eroavat tavallisista mainoksista siten, että perinteisten banneri- ja display-mainosten sijaan natiivimainonnassa hyödynnetään sen alustana toimivan uutissivuston käyttämää tyyliä ja muotoa. Natiivimainos siis muistuttaa pitkälti uutisalustalla julkaistavia, tavallisia artikkeleita, mutta se merkitään aina silti sponsoroiduksi tai kaupalliseksi sisällöksi.

    Natiivimainoksia voidaan käyttää missä tahansa kampanjassa.

    Natiivimainoksen toteutuksessa sen julkaisijalle toimitetaan tietyt sovitut resurssit, jotka yleensä ovat kuvia, tekstiä ja toimintopainikkeen teksti. Julkaisija järjestää ne uudelleen ja muodostaa niistä sponsoroidut sisällöt natiivimuodossa, eli sisällöltään ja ulkomuodoltaan mahdollisimman lähellä julkaisualustan sisältöjä.

    Natiivimainosten parhaita käytäntöjä

    • Parhaiten toimivat artikkelimaiset ja informatiiviset sisällöt. Tarjoa lisäarvoa, herätä kiinnostus käyttäjässä.
    • Laskeutumissivun tulee olla esimerkiksi artikkeli, asiakastarina tai blogiteksti.
    • Käytä kaikkia mahdollisia natiivimainoksen resursseja, jotta saat parhaan tavoittavuuden mainonnalle (logo, suorakulmainen kuva, neliön muotoinen kuva ja kaikki tekstin pituuden vaihtelut).
    • Toimita suurikokoisia, mahdollisimman suuria kuvia
    • Animaatioita ei tueta, käytä vain still-kuvia.
    • Älä käytä tekstiä tai logoa kuvissa. Kuvan on hyvä olla yhteensopiva tekstin/otsikon kanssa.
    • Kirjoita otsikoita, jotka kuulostavat enemmän artikkelin otsikolta kuin mainoslauseilta. Pyri välttämään puhtaita tarjouslausahduksia ja tuotenimiä.
    • Kirjoita kuvauksia, jotka herättävät kiinnostusta ja kannustavat käyttäjiä lukemaan lisätietoja.