Löydät aineisto-ohjesivuiltamme tarkat tiedot eri palveluidemme mainosmuodoista ja niiden tarkemmista ominaisuuksista ja ohjeistuksista, kuten kuvakoista ja tekstien merkkimääristä.
Oikealla olevasta valikosta pääset suoraan tarkastelemaan palvelukohtaisia ohjeistuksia mainonnan ja myynnin ratkaisuistamme.
Jos sinulla herää kysyttävää aineisto-ohjeisiin liittyen, ota yhteyttä asiakaspalvelu@fonecta.com
Lue Kontaktin kuvamääritysten ohjeet täältä.
Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan valitulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.
Kuvamainokset kuuluvat LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin.
Kuva
Tiedoston tyyppi: JPG, PNG tai GIF
Kuvan enimmäiskoko: 5 MB
Animoitu GIF maksimissaan 400 framea
Kuvan muoto:
Vaaka:
Neliö:
LinkedIn suosittelee tätä kuvamuotoa parhaan CTR:n tavoittamiseksi
Pysty:
Otsikko
Mainosteksti
Laskeutumissivun URL
Call To Action vaihtoehdot
Seurantamahdollisuudet
Konversioseurannasta voit lukea lisää LinkedInin omista ohjeista: LinkedIn’s conversion tracking capabilities.
Mittarit:
Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:
Videomainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.
Kuvasuunnat
Pysty (4:5):
Pysty (9:16):
Vaaka (16:9):
Neliö (1:1):
Tekniset vaatimukset
Jos käyttäjä hiljentää videon omassa uutisvirrassa tietokoneella ja skrollaa sen ohi heti (alle kahden sekuntin aikana), video jatkuu, vaikka alle 50 % videosta olisi ollut näkyvissä näytöllä.
Voit ladata maksimissaan 25 videota Campaign Manageriin 24 tunnin aikana.
Videoiden lataaminen onnistuu vain tietokoneelta, ei mobiililaitteelta.
Videomainosten tekstiosioon pätee tavallisen Sponsored Content -mainoksen tekniset tiedot.
Huom! Suosittelemme tekstittämään jokaisen videomainoksen, sillä suuri osa käyttäjistä selaa uutisvirtaansa ilman ääniä
Call To Action vaihtoehdot
Mittarit:
Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.
Karusellimainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.
Kuvat:
Korttien otsikot:
Tekniset vaatimukset:
Huom! Karusellin korteissa ei ole mahdollista käyttää videoita.
Mittarit:
Karusellin kortit voivat ohjata usealle eri laskeutumissivulle, mutta jos Lead Gen Form -ominaisuus on mukana mainoksessa, niin kaikissa korteissa on mukana sama Lead Gen Form.
Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:
Luo ensin LinkedIn Event-tapahtuma ja mainosta sitten tapahtumaasi mainonnalla.
Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.
Huom! EU:n lainsäädännöstä johtuen viestimainontaa on mahdollista kohdentaa ainoastaan EU-alueen ulkopuolelle.
Sponsored InMail tekniset tiedot
-Tiedoston tyyppi: .jpg, .gif (ei animoitu), tai .png (ei flash)
-Maksimi tiedoston koko: 40 Kb
-Klikattava URL
Dynamic Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.
Dynamic Ads -mainokset ovat saatavilla kolmessa eri muodossa:
Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.
Text Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.
Linkki:
Huomiota:
Teksti:
Kuvasuositukset:
Sijoittelut:
Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:
Call To Action vaihtoehdot:
Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.
Aineistojen toimitus omalle yhteyshenkilöllesi: etunimi.sukunimi@fonecta.com
Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com
Facebookilla on tarkat säännöt siitä, millaisia tuotteita ja palveluja on sallittua mainostaa, ja miten. Aiheesta riippuen sisältö voi olla täysin kielletty, tai sallittua tietyin rajoituksin. Kun ostat kauttamme Facebook-mainontaa ja siihen liittyviä palveluja, niitä koskevat aina Facebookin yleiset mainonnan säännöt ja rajoitukset. Alla kerromme pääasialliset suuntaviivat, ja lisätietoa saat suoraan Facebookin omilta sivuilta, jonne löydät linkin alempaa.
Mm. seuraava sisältö on kielletty:
Facebook ei hyväksy esimerkiksi laihdutuksen ennen-jälkeen -kuvia, kuvia pelkästään yksittäisestä kehonosasta (esimerkiksi polvesta tai hampaista), kuvia kolariautoista tai kuvia, joissa on paljon paljasta ihoa.
Mm. seuraava sisältö on rajoitettua:
Mainosteksti:
Videotiedostotyyppi:
suositellaan MP4- tai MOV-muodon käyttämistä
Mainosteksti:
Videon kesto:
Videon teksti: valinnainen, mutta suositeltu (Huom! Videon thumbnail-kuvassa saa olla max. 20 % tekstiä).
Mainosteksti:
Mainosaineistot ohjelmallisen ostamisen kampanjoita varten tulee toimittaa yrityksellesi osoitetulle Fonectan asiakasvastaavalle sähköpostitse (etunimi.sukunimi@fonecta.com) vähintään 5 arkipäivää ennen kampanjan aloitusta. Toimitathan myös kampanjan alkamis- ja päättymispäivämäärät. Jos sinulle herää jotakin kysyttävää mainontaa koskien, ole yhteydessä mainostuotantotiimiimme: adops@fonecta.com.
Ohjelmallisen ostamisen mainonnassa voidaan käyttää lähes kaikkia mainoskokoja. Alla on lueteltu suositellut mainoskoot, joita käytetään suurimmassa osassa kampanjoita, ja jotka ovat yleisimpiä mainosmuotoja Suomessa.
(tähdellä merkityt tärkeimpiä):
Jotta bannerit latautuvat nopeammin mainosmedioissa, niiden koot on pidettävä mahdollisimman pienenä. Hyvänä rajana voidaan pitää 80 kilotavua (kt), jonka alle tulisi pyrkiä. Ehdoton maksimikoko on 10 megatavua (Mt).
Kesto maksimissaan 30 sekunttia, jonka jälkeen bannerin tulee jäädä täysin staattiseksi. Varmistasiis , että viimeinen ruutu sisältää tärkeimmän viestin. Animaatio ei saa myöskään sisältää ääntä tai videota.
Mainoksessa tulee olla linkki laskeutumissivulle eli sivulle, johon mainos ohjaa, kun sitä klikataan. Fonecta tekee linkkeihin UTM-parametrit, jos ei toisin sovita. UTM-parametrit helpottavat mainonnan seuraamista yrityksen omasta analytiikasta.
HTML5-mainokset mahdollistavat monipuolisten animoitujen elementtien ja dynaamisen mainonnan toteuttamisen. HTML5-mainosten teko vaatii kuitenkin tiettyjen ehtojen täyttymistä ennen kuin niitä voidaan laittaa osaksi kampanjaa.
Voit tarkistaa HTML5-mainosten toimivuuden tästä.
Käytössä samat kuvakoot, kuin display-mainoksissa. Lisäksi merkistökoodauksen tulisi olla UTF-8 ja jokainen banneri toimitettava omassa zipissään.
Löydät lisätietoa HTML5-bannereiden tekemisestä Googlen tukisivustolta.
(Vaihtoehtoinen, pidempi otsikko, joka näkyy ainoastaan joissain natiivi-asetteluissa.)
(Vaihtoehtoinen, pidempi kuvausteksti, joka näkyy ainoastaan joissain natiivi-asetteluissa.)
(Verkkosivu, johon käyttäjä ohjataan mainosta klikattuaan.)
(Lyhyempi, käyttäjäystävällisempi versio, laskeutumissivun URLista, joka näytetään mainoksen yhteydessä joissain natiivi-asetteluissa. Esimerkiksi “esimerkki.fi/kauppa”.)
(Teksti mainoksen toimintakehoite-painikkeessa. Esimerkiksi “Lue lisää”.)
Natiivimainos on yrityksesi mainos, joka on räätälöity vastaamaan sen sivuston tai sovelluksen ulkoasua ja käyttöliittymää, jossa se näytetään. Näin se tarjoaa paremman käyttäjäkokemuksen lukijoille ja lisää palvelun tai tuotteen uskottavuutta. Natiivimainokset eroavat tavallisista mainoksista siten, että perinteisten banneri- ja display-mainosten sijaan natiivimainonnassa hyödynnetään sen alustana toimivan uutissivuston käyttämää tyyliä ja muotoa. Natiivimainos siis muistuttaa pitkälti uutisalustalla julkaistavia, tavallisia artikkeleita, mutta se merkitään aina silti sponsoroiduksi tai kaupalliseksi sisällöksi.
Natiivimainoksen toteutuksessa sen julkaisijalle toimitetaan tietyt sovitut resurssit, jotka yleensä ovat kuvia, tekstiä ja toimintopainikkeen teksti. Julkaisija järjestää ne uudelleen ja muodostaa niistä sponsoroidut sisällöt natiivimuodossa, eli sisällöltään ja ulkomuodoltaan mahdollisimman lähellä julkaisualustan sisältöjä.