Nainen pitelee kädessään mappia ja kirjoittaa ylös muistiinpanojaNainen pitelee kädessään mappia ja kirjoittaa ylös muistiinpanoja

Laskutus

Tutustu Fonectan laskutustietoihin tai

asiakaslaskutukseen liittyviin kysymyksiin.

1. Laskutus

Fonectan laskutiedot:
Y-tunnus: 1755007-6
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

CreditVisor Oy:n yhteystiedot:

asiakaspalvelu@creditvisor.fi
09-47655655
www.creditvisor.fi

Fonecta’s invoices
Fonecta Oy (Business ID: 1755007-6)
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

2. Laskutusosoitteen muuttaminen

Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu, voit päivittää sen helposti Oma Fonecta-palvelussa. Oma Fonectassa voit muuttaa myös laskutustavan (paperilasku, verkko- tai sähköpostilasku). Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi/kirjaudu. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut salasanasi, saat sen uusittua kirjautumissivulla kohdassa ”Unohtuiko salasana?”.

Usein kysytyt kysymykset

Laskutus tapahtuu sopimusehtojen mukaisesti laskutusjakson alussa, ellei tilauskohtaisesti ole muuta sovittu.

Kaikki lähetetyt laskut valitsemastasi laskutustavasta riippumatta arkistoituvat Oma Fonectaan, josta löytyy laskuhistoria 14 kuukautta taaksepäin. Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi/kirjaudu. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi.

Oma Fonectassa voit

  • tallentaa ja tulostaa itsellesi laskukopiot
  • muuttaa laskutustapaa (paperilasku, verkkolasku, sähköpostilasku) ja siihen liittyvää laskutusosoitetta. Muutos astuu voimaan seuraavalle laskullesi.
  • siirtää laskun eräpäivää maksutta 14 päivää eteenpäin

Voit siirtää laskun eräpäivää 14 päivää eteenpäin Oma Fonecta -palvelun kautta, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Jos olet sopinut maksusuunnitelmastasi Fonectan kanssa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsomme kanssasi sopivan ratkaisun. Tällöin vältyt ylimääräisiltä perintäkuluilta ja koroilta.

Jos olet sopinut maksusuunnitelmastasi CreditVisorin kanssa, olethan yhteydessä suoraan CreditVisoriin: asiakaspalvelu@creditvisor.fi tai puhelimitse 09 47 655 655 (klo 9-17).

Jos olet sopinut maksusuunnitelmastasi PayEx Suomi Oy:n kanssa, olethan yhteydessä suoraan PayExiin: asiakas@payex.com tai puhelimitse 020 140 4210.

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelu tarvitsee seuraavat tiedot asian selvittämiseksi:

  • molemmat maksupäivät,
  • tilinumerot, joihin laskut on maksettu sekä
  • tilinumero, johon ylimääräinen suoritus palautetaan.

Halutessasi voimme kohdistaa ylimääräisen suorituksen myös tuleviin laskuihin.

Ole aina yhteydessä mahdollisimman pikaisesti asiakaspalveluumme, jotta lasku ei etene perintään virheen vuoksi. Varauduthan ilmoittamaan maksupäivän ja tilinumeron, jonne virheellinen suoritus on maksettu.

Mikäli kyseessä ei ole Fonectan tili, asia pitää selvittää tilinomistajan kanssa. Ole tällöin yhteydessä omaan pankkiisi ja ilmoita asiasta asiakaspalveluumme.

Mikäli olet maksanut laskusi oikealle tilille, mutta väärällä viitenumerolla, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Saamme kohdistettua suorituksen oikeaan laskuun. Varauduthan ilmoittamaan asiakaspalveluumme laskunumeron, maksupäivän ja maksetun summan.

Mikäli olet maksanut laskun juuri ennen maksumuistutuksen lähetystä, on mahdollista, että suoritus ei ole ehtinyt kirjautua reskontraan ennen muistutuksen lähetystä. Muistutus on tällöin aiheeton. Muissa tapauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Lasku tulee maksaa viipymättä, niin vältyt ylimääräisiltä kuluilta. Mikäli tarvitset lisää maksuaikaa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli et tiedä, mitä kyseinen lasku koskee tai sinulla on jotain muuta laskuun tai sopimukseen liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli sinun tarvitsee sopia maksusuunnitelmasta, ole yhteydessä suoraan laskulla näkyvään perintätoimistoon:
PayEx: asiakas@payex.com, puhelin 020 140 4210.
CreditVisor: asiakaspalvelu@creditvisor.fi, 09 47 655 655

PayEx Suomi Oy hoitaa Fonectan lasku- ja maksuliikennettä sekä laskujen perintää. PayEx Suomi Oy:n yhteystiedot: asiakas@payex.com, puhelin 020 140 4210.

CreditVisor hoitaa Fonectan lasku- ja maksuliikennettä sekä laskujen perintää. CreditVisorin yhteystiedot: asiakaspalvelu@creditvisor.fi, puhelin 09 47 655 655.

Voit siirtää laskun eräpäivää 14 päivää eteenpäin Oma Fonecta -palvelun kautta, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Emme voi valitettavasti aikaistaa laskujen saapumista.

Emme valitettavasti voi jakaa asiakkaan konsernin sisäisiä laskuja, vaan laskutamme koko asiakkuutta pääpaikalta. Tämä johtuu yrityskohtaisista eroavaisuuksista sekä esimerkiksi mahdollisten alennusten tai poikkeusten antamisesta pääpaikalle.