Vanhempi mies istuu toimistossaan koneen takana ja katsoo tyytyväisesti poispäinVanhempi mies istuu toimistossaan koneen takana ja katsoo tyytyväisesti poispäin

Usein kysytyt kysymykset

Löydä vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Fonectan palveluihin liittyen.

1. Fonecta-tili ja kirjautuminen

Fonecta-tili on käyttäjätunnus, jolla pääsee käyttämään Fonectan palveluita kuten Fonecta Caller, Fonecta.fi ja Finder. Tili perustuu sähköpostiosoitteeseen, johon voi tarvittaessa palauttaa unohtuneen salasanan.

Fonecta-tilin sähköpostiosoite tulee vahvistaa, jotta siihen voi palauttaa unohtuneen salasanan ja voimme lähettää palveluihin liittyvää asiakasviestintää ja esimerkiksi häiriötiedotteita.

Fonecta voi lähettää kolmen tyyppisiä sähköpostiviestejä käyttäjille: markkinointia, asiakasviestejä ja tiedotteita. Markkinointia lähetetään ainoastaan, jos on erikseen antanut siihen markkinointiluvan luodessa tai päivittäessä Fonecta-tiliä. Luvan voi myös poistaa jälkikäteen. Käyttäjille voidaan lähettää ilman erikseen annettua lupaa asiakasviestintää käyttäjän palveluihin liittyen, esimerkiksi Fonecta Callerin uudistuksista. Asiakasviestinnän voi kieltää palveluittain viesteistä löytyvistä kieltolinkeistä. Tiedotteita käytetään vain poikkeustapauksissa ja niitä voidaan tarvittaessa lähettää kaikille käyttäjille.

Yksityishenkilöiden yhteystietohaku Suomessa edellyttää vastikkeen suorittamista. Tästä syystä veloitamme 25 sentin nimellisen kertamaksun, kun rekisteröityy Fonecta-tilin käyttäjäksi. Rekisteröitymismaksu veloitetaan jälkikäteen puhelinlaskulla, kun olet lähettänyt rekisteröintiohjeiden mukaan T1-tekstiviestin.

Jos et saa tilin rekisteröimisen vahvistamiseksi aktivointikoodia tekstiviestillä, varmistathan puhelinoperaattoriltasi, että liittymälläsi ei ole palvelunumeroestoa. Voit poistaa palvelunumeroeston väliaikaisesti puhelinoperaattorisi kautta.

Kirjautumisen yhteydessä on mahdollisuus salasanan palauttamiseen käyttäjätunnuksena toimivaan sähköpostiosoitteeseen.

Fonecta-tilin tietoja ei näytetä muille käyttäjille hakupalveluissa eikä luovuteta eteenpäin kenellekään ellei erikseen anna markkinointilupaa tähän. Markkinointilupien antaminen on vapaaehtoista ja niitä voi poistaa myös jälkikäteen.

2. Fonecta.fi & Finder.fi

Fonecta.fi on Suomen suurin paikallinen hakupalvelu. Sieltä löydät yritykset, palvelut, yhteystiedot, kartat ja reitit helposti aina, kun tarvitset. Fonecta.fi -palvelua käyttää kuukausittain yli 1,5 miljoonaa suomalaista (lähde: FIAM).

Fonecta.fi on uudistunut tammikuussa 2024 ja palvelu yhdistyi Fonecta Caller -sovelluksen kanssa, joten voit jatkossa käyttää palvelua sekä selaimessa että sovelluksessa. Lue lisää uudistuksesta!

Jos haluat muokata yrityksesi tietoja Fonecta.fi -palvelussa, teet sen helposti kirjautumalla Oma Fonectaan.

Finder.fi on yksi Suomen vanhimmista ja suurimmista yrityshakemistoista, jossa on kuukausittain miljoonia kävijöitä. Finderista voi hakea yksityishenkilöiden ja yritysten yhteystietoja, palveluita sekä talous- ja päättäjätietoja. Finderia käytetään selaimen kautta osoitteessa www.finder.fi

Ilmaiskäytössä Finderista löytää tietoja rajoitetusti, mutta yritykset saavat Finderin sopimusasiakkaana laajemmat tiedot ja ominaisuudet käyttöönsä. Voit kokeilla sopimusasiakkaan Finder-palvelua maksutta tilaamalla koekäyttöoikeuden täältä.

3. Fonecta Caller - Android-käyttäjät

Mikä on Fonecta Caller?

Fonecta Caller on luotettava suomalainen sovellus, jossa voit hallita kaikkia yhteystietojasi samassa paikassa.
Fonecta Caller on Suomen laajin virallinen yksityishenkilöiden, julkisten palveluiden ja yritysten yhteystietokanta.
Fonecta Caller tunnistaa soittajan jo puhelun saapuessa. Se kertoo, mikäli numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon.
Voit luoda ja hallita erilaisia estolistoja ja päättää, mihin numeroon haluat vastata.
Fonecta Callerin avulla osoitetietosi pysyvät helposti ajan tasalla.

Miten saan Fonecta Callerin käyttööni?

Voit ladata Fonecta Callerin omasta sovelluskaupastasi. Kun avaat sovelluksen, sinua pyydetään luomaan Fonecta-tili tai kirjautumaan olemassa olevalla Fonecta-tilin tunnuksella.

Miksi täytyy luoda Fonecta-tili?

Fonecta-tili varmistaa, että omat tietosi pysyvät suojassa sekä hakemasi tiedot pysyvät tallessa. Lisäksi yksityishenkilöiden tietoja ei voi Suomessa antaa ilmaiseksi.

Miksi Fonecta-tilin rekisteröiminen maksaa 25 senttiä?

25 sentin kertamaksu tulee suorittaa, koska yksityishenkilöiden yhteystietohaku Suomessa edellyttää vastikkeen suorittamista.

Voinko käyttää Fonecta Calleria ilman nettiä?

Fonecta Caller ei pysty hakemaan tietoja ilman nettiä, mutta aiemmin määrittelemäsi estolistat ovat osittain käytössäsi myös ilman nettiä.

Minulla on ongelmia Fonecta Callerin kanssa. Miten toimin?

Lähetä sähköpostia osoitteeseen mobile@fonecta.com tai ota yhteyttä Fonecta Callerin tuki ja palaute -sivun kautta. Selvitämme ongelman mielellämme.

Mitä teen, kun unohdin salasanani?

Voit tilata uuden salasanan kirjautumisen yhteydessä “unohditko salasanasi” -painikkeella.

Voinko kirjautua Fonecta Calleriin usealla laitteella?

Kyllä, Caller Pro -tilauksella voit käyttää Fonecta Calleria samalla tunnuksella neljällä eri laitteella. Fonecta Callerissa on laitteiden hallinta, josta näet, mihin laitteille olet kirjautuneena. Voit kirjautua laitteista sitä kautta myös ulos.

Miksi Fonecta Caller haluaa olla puhelimeni oletussovellus soittajan tunnistamiseen ja häiriköintisuojaan?

Jotta Fonecta Caller voi tunnistaa soittajan, se tarvitsee luvan olla puhelimesi oletussovellus soittajan tunnistamiseen ja häiriköintisuojaan.

Miten laitan Fonecta Callerin puhelimeni oletussovelluksesi soittajan tunnistamiseen ja häiriköintisuojaan?

Kun asennat Fonecta Callerin puhelimeesi, sinulta kysytään lupa asettaa Fonecta Caller oletussovellukseksi soittajan tunnistamiseen ja häiriköintisuojaan. Mikäli et ole kirjautumisvaiheessa antanut lupaa, voit vielä antaa luvan puhelimesi asetuksista kohdasta oletussovellukset.

Miksi Fonecta Caller tarvitsee sijaintitietoni?

Fonecta Caller hakee sinulle halutessasi sijaintitietojen perusteella lähimmät hakuasi vastaavat yhteystiedot.

Miksi Fonecta Caller tarvitsee luvan puhelimeeni, puhelutietoihini, tekstiviestitietoihini ja yhteystietoihini?

Fonecta Caller tarvitsee pääsyn näihin tietoihin, jotta numerontunnistus toimii.

Kerääkö Fonecta Caller tietojani?

Fonecta Caller kerää estetyt numerot, jotta estäminen toimii.

Näkevätkö vastaanottajat Fonecta Callerin kautta nimeni, jos soitan heille?

Kyllä näkevät, mikäli yhteystietosi ovat julkiset. Numerontunnistuksessa näkyy se nimi, jonka olet ilmoittanut operaattorille.

Mitä teen, ellen halua numeroni näkyvän Fonecta Callerissa?

Ole yhteydessä operaattoriisi ja pyydä numerosi muuttamista tuntemattomaksi.

Saako Fonecta tietoja tekstiviestieni sisällöistä?

Fonecta Caller ei kerää tietoja tekstiviesteistä. Se vain näyttää ne käyttäjälle. Saapuvien tekstiviestien lähettäjän puhelinnumerolle tehdään numerontunnistus samaan tapaan kuin saapuville puheluille. Tekstiviestien sisältöä ei käsitellä millään tavalla.

Mitä saan ilmaisella käyttäjätilillä?

Saat 10 kpl maksutonta henkilö- ja yrityshakua kuukaudessa. Lisäksi voit käyttää kolmessa vastaanottamassasi puhelussa tai viestissä numerontunnistusta.

Mitä Caller Pro -tilaus sisältää?

Rajattomasti nimi- ja numerohakuja
Numeroiden tunnistus joka puhelussa ja tekstiviestissä
Omien estolistojen luominen ja hallinta
Puhelimeni osoitekirjassa olevien yhteystietojen päivitys
Voit käyttää Fonecta Calleria neljällä eri laitteella
Ei ole mainoksia

Miten teen Caller Pro -tilauksen?

Voit tehdä Caller Pro -tilauksen Fonecta Callerin kauppa-välilehdeltä.

Mitä maksutapoja voin käyttää Caller Pro -tilaukseni maksamiseen?

Voit maksaa tilauksesi Google-tilillesi liitetyillä maksutavoilla. Google Playn hyväksymiä maksutapoja ovat maksukortti, operaattorilaskutus, PayPal, Google Playn saldo ja lahjakortit. Maksu veloitetaan valitsemaltasi maksutavalta. Mikäli haluat lisätä tai muuttaa maksutapojasi, löydät ohjeet täältä.

Yritin tehdä Caller Pro -tilauksen, mutta ostoni hylättiin. Miksi?

Oston hylkääminen saattaa johtua esimerkiksi vanhentuneesta maksukortista, saldon riittämättömyydestä tai Google Play -maksuprofiilisi ongelmasta.
Ohjeita maksuongelman korjaamiseen löydät täältä.

Voinko käyttää Caller Pro -tilaustani usealla eri laitteella?

Voit käyttää Caller Pro -tilaustasi neljällä eri laitteella, jos sinulla on niissä sama Fonecta-tili.

Miten peruutan Caller Pro -tilaukseni?

Voit peruuttaa Caller Pro -tilauksesi ennen laskutuskauden loppua Play-kaupan kautta.

Miten voin poistaa Fonecta-tilin?

Voit poistaa tilin kirjautumalla sisään Fonecta.fihin ja poistamalla tilin sieltä.

Miten voin poistaa Fonecta Callerin?

Paina pitkään sovellusikonin päältä, jolloin sinulle tulee esiin mahdollisuus sovelluksen poistamiseen. Sovelluksen poistaminen ei poista Fonecta-tiliäsi.

Miksi minun pitää maksaa tilauksesta, vaikka olen jo maksanut 25 senttiä rekisteröitymisen yhteydessä?

25 sentin maksu peritään rekisteröitymisen yhteydessä siitä syystä, että Suomessa ei saa antaa yksityishenkilöiden yhteystietoja ilmaiseksi.
Fonecta Calleria voi käyttää sekä maksutta että ostaa maksullisen Caller Pro -tilauksen. Maksutta saat 10 ilmaista hakua sekä 3 ilmaista numeroiden tunnistusta kuukaudessa. Maksullisella Caller Pro -tilauksella sinulla on käytössäsi rajattomasti hakuja ja numeroiden tunnistuksia.

Miksi osa hakutuloksista näkyy ensin harmaina?

Näytämme harmaalla osan mahdollisista hakutuloksista. Saat auki haluamasi haun tiedot, kun klikkaat ”avaa hakutulokset” -nappia.

Kauanko avatut hakutulokset ovat käytössäni?

Avatut hakutulokset ovat käytössäsi 24 tuntia.

Miksi samalla nimellä voi tulla useita hakutuloksia?

Yhdellä omistajalla voi olla useita liittymiä tai Suomessa voi olla useita samannimisiä henkilöitä tai yrityksiä. Mitä tarkemman haun teet, sitä todennäköisemmin saat oikean tuloksen. Voit esimerkiksi lisätä hakutulokseen etu- ja sukunimen lisäksi kaupungin.

Voinko hakea numerolla omistajan tiedot?

Kyllä voit. Voit kirjoittaa hakukenttään numeron, jolle haluat etsiä omistajan tiedot.

Miksi Fonecta Callerista ei löydy kaikkia numeroita?

Fonecta Callerista löytyy ainoastaan julkiset yhteystiedot. Salaisia ja tuntemattomia numeroita ei löydy.

Mitä tarkoittaa numeroiden tunnistus?

Numeroiden tunnistus tarkoittaa soittajien tunnistusta puhelun saapuessa. Numeroiden tunnistus tunnistaa myös tekstiviestin lähettäjän.

Miksi numeroiden tunnistus ei tunnista kaikkia numeroita?

Numeroiden tunnistus tunnistaa ainoastaan julkiset yhteystiedot.

Kun Fonecta Caller ei tunnista numeroa, se näkyy tuntemattomana tai salaisena numerona.

Tuntematon numero tarkoittaa sitä, että numeron omistaja ei halua ilmoittaa tietoa Fonecta Callerissa ja muissa numeropalveluissa esim. yritysten alanumerot ja etukäteen maksetut liittymät.

Salainen numero ei näy puhelun vastaanottajalle.

Miksi soittajien tunnistus ei toimi, vaikka olen hyväksynyt kaikki luvat?

Kokeile näitä:

Tarkista, että olet antanut kaikki Fonecta Callerin pyytämät luvat ja olet tehnyt Fonecta Callerista oletussovelluksen soittajan tunnistamiseen ja häiriköintisuojaan.

Tarkista, että Fonecta Callerilla on lupa piirtää / näyttää muiden sovellusten päälle. Yleensä tämä asetus menee automaattisesti päälle, mutta tarkista se puhelimen asetuksista: Asetukset > Sovellukset > Fonecta Caller > Salli piirto / näyttäminen muiden sovellusten päällä.

Joissain puhelimissa voi olla vielä puhelinkohtaisia erikoisasetuksia:

Xiaomeissa pitää sallia ponnahdusikkunat sekä niiden toimiminen taustalla.

Huaweissa sovelluksen käynnistys kannattaa laittaa manuaaliseksi: Asetukset > Akku > Sovelluksen käynnistys > Fonecta Caller > Automaattinen käynnistys pois päältä

Akun optimointi kannattaa ottaa Fonecta Callerin osalta pois päältä.

Mikäli nämä eivät auta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme: mobile@fonecta.com

Mitä tarkoittaa teksti: ”Numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon?”

Teksti näytetään yleisesti soitetuimpien numeroiden yhteydessä.

Miksi akun optimointi pitää ottaa puhelimestani pois päältä?

Kun puhelin on käyttämättömänä, se menee erilaisiin lepotiloihin. Syvimmässä lepotilassa Fonecta Caller ei toimi kunnolla. Kun akun optimoinnin ottaa pois Fonecta Callerista, toimii sovellus paremmin lepotiloista huolimatta.

Miten otan akun optimoinnin pois päältä?

Saat otettua akun optimoinnin pois päältä puhelimen asetuksista: Asetukset > sovellukset > Fonecta Caller > akku > älä optimoi tai vaihtoehtoisesti: Asetukset > akku > akun käytön optimointi > etsi Fonecta Caller sovelluslistasta > älä optimoi

Polku akun optimoinnin poistamiseen voi erota puhelimesta riippuen, oleellisinta on poistaa optimointi nimenomaan Fonecta Caller -sovelluksesta, ei koko puhelimesta

Miten voin muokata tietojani, jotka näkyvät numeroiden tunnistuksessa?

Yksityishenkilöiden tiedot tulevat puhelinoperaattoreilta ja yrityksen tai julkisen palvelun tiedot Fonectan tietokannasta. Mikäli haluat muokata henkilökohtaista matkapuhelinnumeroasi, tarkista tiedot operaattorilta. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Voinko poistaa nimeni näkymisen Fonecta Callerissa?

Mikäli haluat poistaa henkilökohtaisen matkapuhelinnumerosi, ole yhteydessä puhelinoperaattoriisi. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Miksi omat tietoni näkyvät väärin Fonecta Callerissa?

Yksityishenkilöiden tiedot tulevat operaattoreilta ja yrityksen tai julkisen palvelun tiedot Fonectan tietokannasta. Mikäli henkilökohtainen matkapuhelinnumerosi on väärin, tarkista tiedot operaattorilta. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Millä kaikilla tavoilla voin käyttää numeroiden tunnistusta?

Voit itse määritellä, missä tapauksissa numeroiden tunnistus toimii: 1. Kun sinulle soitetaan. 2. Kun sinä soitat. 3. Kaikki osoitekirjassasi olevat numerot tunnistetaan. 4. Kaikki numerot, jotka eivät ole osoitekirjassasi, tunnistetaan.

Voinko itse päättää, missä numeroiden tunnistus näkyy puhelimessani?

Kyllä. Voit siirtää tunnistusikkunaa haluamaasi kohtaan ja puhelin muistaa sen seuraavilla kerroilla.

Toimiiko iPhonen käyttäjillä numeroiden tunnistus, kun soitan heille?

Fonecta Callerin käyttäjät, joilla on iPhone, voivat tunnistaa ne Fonecta Callerin käyttäjät, joilla on Android-puhelin, mikäli numero on julkinen. Salaista numeroa ei voi tunnistaa. Jotta Fonecta Callerin käyttäjien tunnistus toimii oikein, täytyy molemmilla osapuolilla olla 7.6.0. tai sitä uudempi versio Fonecta Callerista.

Minkä SIM-kortin tiedot iPhonen käyttäjät näkevät, jos soitan puhelimesta, jossa on useita SIM-kortteja?

iPhonen käyttäjät näkevät SIM1:n tiedot.

Voinko piilottaa nimitietoni iPhonen käyttäjiltä?

Voit piilottaa Fonecta Callerin asetuksista nimitietosi niiltä Fonecta Callerin käyttäjiltä, joilla on iPhone. Huomaa kuitenkin, että julkinen numerosi näkyy siitä huolimatta niille Fonecta Callerin käyttäjille, joilla on Android-puhelin.

Mikä tarkoittaa numeroiden tunnistus ja puheluiden suojaus?

Numeroiden tunnistuksessa ja puheluiden suojauksessa voit luoda ja hallita erilaisia estolistoja. Näet sieltä, kuinka monta puhelua Fonecta Caller on tunnistanut ja estänyt.

Voinko estää puhelut muista maista?

Voit estää kaikki ulkomaiset puhelut tai puhelut haluamistasi maista.

Voinko estää tuntemattomat numerot?

Voit estää kaikista sellaisista numeroista tulevat puhelut, joita Fonecta Caller ei tunnista.

Voinko estää salaiset numerot?

Voit estää kaikki salaiset numerot.

Mitä tapahtuu, jos estän kaikki puhelut numeroista, jotka eivät ole yhteystiedoissani?

Tällöin saat ainoastaan puheluita numeroista, jotka ovat yhteystiedoissasi. Huom! Tällöin et saa puheluita mistään numerosta, jota et ole tallentanut yhteystietoihisi. Näitä voivat olla esimerkiksi puhelut sairaaloista tai vanhoilta koulukavereiltasi.

Mitä tapahtuu, jos estän numeron?

Puhelun tullessa puhelin ei ala soimaan. Näet estetyt puhelut jälkikäteen Fonecta Callerista, mikäli näin haluat. Voit hallita estettyjä puheluita ja purkaa eston halutessasi.

Näenkö tiedot puheluista, jotka olen estänyt?

Näet Fonecta Callerista tiedon kaikista estetyistä numeroista, mikäli olet asettanut ne näkymään.

Tietääkö soittaja, että olen estänyt hänet?

Ei tiedä.

Miten muutan estolistojani?

Voit hallita estolistoja ja estettyjä puheluita numeroiden tunnistuksessa ja puheluiden suojauksessa.

Voinko estää tekstiviestit?

Tekstiviestejä ei voi estää.

Voinko estää estettyjä numeroita jättämästä minulle vastaajaan viestiä?

Et voi.

4. Fonecta Caller - iOS-käyttäjät

Mikä on Fonecta Caller?

Fonecta Caller on luotettava suomalainen sovellus, jossa voit hallita kaikkia yhteystietojasi samassa paikassa.

Fonecta Caller on Suomen laajin virallinen yksityishenkilöiden, julkisten palveluiden ja yritysten yhteystietokanta.

Fonecta Caller tunnistaa osan soittajista jo puhelun saapuessa. Fonecta Caller kertoo esimerkiksi, mikäli numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon.

Voit estää numeroita Fonecta Callerissa.

Fonecta Callerin avulla osoitetietosi pysyvät helposti ajan tasalla.

Miten saan Fonecta Callerin käyttööni?

Voit ladata Fonecta Callerin omasta sovelluskaupastasi. Kun avaat sovelluksen, sinua pyydetään luomaan Fonecta-tili tai kirjautumaan olemassa olevalla Fonecta-tilin tunnuksella.

Miksi täytyy luoda Fonecta-tili?

Fonecta-tili varmistaa, että omat tietosi pysyvät suojassa sekä hakemasi tiedot pysyvät tallessa. Lisäksi yksityishenkilöiden tietoja ei voi Suomessa antaa ilmaiseksi.

Miksi Fonecta-tilin rekisteröiminen maksaa 25 senttiä?

25 sentin kertamaksu tulee suorittaa, koska yksityishenkilöiden yhteystietohaku Suomessa edellyttää vastikkeen suorittamista.

Voinko käyttää Fonecta Calleria ilman nettiä?

Fonecta Caller ei pysty hakemaan tietoja ilman nettiä, mutta aiemmin tekemäsi numeroestot ja soittajan tunnistus ovat käytössäsi myös ilman nettiä.

Minulla on ongelmia Fonecta Callerin kanssa. Miten toimin?

Lähetä sähköpostia osoitteeseen mobile@fonecta.com tai ota yhteyttä Fonecta Callerin tuki ja palaute -sivun kautta. Selvitämme ongelman mielellämme.

Mitä teen, kun unohdin salasanani?

Voit tilata uuden salasanan kirjautumisen yhteydessä “unohditko salasanasi” -painikkeella.

Voinko kirjautua Fonecta Calleriin usealla laitteella?

Kyllä, Caller Pro -tilauksella voit käyttää Fonecta Calleria samalla tunnuksella neljällä eri laitteella. Fonecta Callerissa on laitteiden hallinta, josta näet, mihin laitteille olet kirjautuneena. Voit kirjautua laitteista sitä kautta myös ulos.

Miksi Fonecta Caller tarvitsee sijaintitietoni?

Fonecta Caller hakee sinulle halutessasi sijaintitietojen perusteella lähimmät hakuasi vastaavat yhteystiedot.

Miksi Fonecta Caller tarvitsee luvan yhteystietoihini?

Lupa yhteystietoihin tarvitaan, jotta Fonecta Caller voi päivittää puhelimessasi olevat yhteystiedot ja osoitetiedot.

Kerääkö Fonecta Caller tietojani?

Fonecta Caller kerää estetyt numerot, jotta estäminen toimii.

Näkevätkö vastaanottajat Fonecta Callerin kautta nimeni, jos soitan heille?

Kyllä näkevät, mikäli yhteystietosi ovat julkiset. Numerontunnistuksessa näkyy se nimi, jonka olet ilmoittanut operaattorille.

Mitä teen, ellen halua numeroni näkyvän Fonecta Callerissa?

Ole yhteydessä operaattoriisi ja pyydä numerosi muuttamista tuntemattomaksi.

Mitä saan ilmaisella käyttäjätilillä?

Saat 10 kpl maksutonta henkilö- ja yrityshakua kuukaudessa sekä osittaisen numeron tunnistuksen saapuvissa puheluissa

Mitä Caller Pro -tilaus sisältää?

  • Rajattomasti nimi- ja numerohakuja
  • Numeroiden tunnistus tunnistaa ison osan Fonecta Callerin käyttäjistä
  • Numeroiden tunnistus tunnistaa yleisimmät numerot
  • Numeroiden estäminen
  • Puhelimeni osoitekirjassa olevien yhteystietojen päivitys
  • Voit käyttää Fonecta Calleria neljällä eri laitteella
  • Ei ole mainoksia

Voinko käyttää Caller Pro -tilaustani usealla eri laitteella?

Voit käyttää Caller Pro -tilaustasi neljällä eri laitteella, kun olet kirjautunut Fonecta Calleriin samalla tunnuksella.

Miten peruutan Caller Pro -tilaukseni?

Voit peruuttaa Caller Pro -tilauksesi ennen laskutuskauden loppua App Storen kautta.

Miten voin poistaa Fonecta-tilin?

Voit poistaa tilin kirjautumalla sisään Fonecta.fihin ja poistamalla tilin sieltä.

Miten voin poistaa Fonecta Callerin?

Paina pitkään sovellusikonin päältä, jolloin sinulle tulee esiin mahdollisuus sovelluksen poistamiseen. Sovelluksen poistaminen ei poista Fonecta-tiliäsi.

Miksi minun pitää maksaa tilauksesta, vaikka olen jo maksanut 25 senttiä rekisteröitymisen yhteydessä?

25 sentin maksu peritään rekisteröitymisen yhteydessä siitä syystä, että Suomessa ei saa antaa yksityishenkilöiden yhteystietoja ilmaiseksi.
Fonecta Calleria voi käyttää sekä maksutta että ostaa maksullisen Caller Pro -tilauksen. Maksuttomalla tilauksella saat 10 ilmaista hakua. Maksullisella Caller Pro -tilauksella sinulla on käytössäsi rajattomasti hakuja ja tunnistat yleisimmät numerot sekä numerot, joista soitetaan poikkeuksellisen paljon.

Miksi osa hakutuloksista näkyy ensin harmaina?

Näytämme harmaalla osan mahdollisista hakutuloksista. Saat auki haluamasi haun tiedot, kun klikkaat ”avaa hakutulokset” -nappia.

Kauanko avatut hakutulokset ovat käytössäni?

Avatut hakutulokset ovat käytössäsi 24 tuntia.

Miksi samalla nimellä voi tulla useita hakutuloksia?

Yhdellä omistajalla voi olla useita liittymiä tai Suomessa voi olla useita samannimisiä henkilöitä tai yrityksiä. Mitä tarkemman haun teet, sitä todennäköisemmin saat oikean tuloksen. Voit esimerkiksi lisätä hakutulokseen etu- ja sukunimen lisäksi kaupungin.

Voinko hakea numerolla omistajan tiedot?

Kyllä voit. Voit kirjoittaa hakukenttään numeron, jolle haluat etsiä omistajan tiedot.

Miksi Fonecta Callerista ei löydy kaikkia numeroita?

Fonecta Callerista löytyy ainoastaan julkiset yhteystiedot. Salaisia ja tuntemattomia numeroita ei löydy.

Voinko hakea leikepöydälle kopioitua numeroa?

Kyllä voit. Laita sovelluksen yleisistä asetuksista päälle ”Ehdota hakua leikepöydän sisällöllä”. Tällöin saat ehdotuksen hausta aina, kun avaat Fonecta Callerin ja sinulla on numero kopioituna leikepöydälle. iOS 16 -käyttöjärjestelmä pyytää vielä erikseen lupaa leikepöydän sisällön sijoittamiselle. Voit antaa puhelimesi asetuksista Fonecta Callerille luvan sijoittaa leikepöydän sisältö aina (Asetukset -> Fonecta Caller -> Sijoita muista apeista -> Salli).

Mitä tarkoittaa numeroiden tunnistus?

Numeroiden tunnistus tarkoittaa soittajien tunnistusta puhelun saapuessa.

Miksi numeroiden tunnistus ei tunnista kaikkia numeroita?

iOS ei salli kaikkien numeroiden reaaliaikaista tunnistamista.

Miksi numeroiden tunnistus ei tunnista kaikkia Fonecta Callerin käyttäjiä?

Fonecta Callerin käyttäjien tunnistus tunnistaa Fonecta Callerin käyttäjät, joilla on Android-puhelin. iOS:n rajoitusten vuoksi iPhonen käyttäjiä ei voida tunnistaa. Jotta Fonecta Callerin käyttäjien tunnistus toimii oikein, täytyy molemmilla osapuolilla olla 7.6.0. tai sitä uudempi versio Fonecta Callerista.

Miksi Fonecta Callerin käyttäjien tunnistus tulee push-viestinä?

iOS-käyttöjärjestelmän rajoitusten vuoksi puheluiden tunnistus tehdään push-viestin avulla.

Miksi soittajien tunnistus ei toimi?

Avaa puhelimen asetukset ja valitse Puhelin-sovellus. Mene kohtaan puheluiden esto ja tunnistus ja anna siellä lupa Fonecta Callerille.

Mitä tarkoittaa teksti: ”Numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon?”

Teksti näytetään yleisesti soitetuimpien numeroiden yhteydessä.

Miten voin muokata tietojani, jotka näkyvät numeroiden tunnistuksessa?

Yksityishenkilöiden tiedot tulevat puhelinoperaattoreilta ja yrityksen tai julkisen palvelun tiedot Fonectan tietokannasta. Mikäli haluat muokata henkilökohtaista matkapuhelinnumeroasi, tarkista tiedot operaattorilta. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Voinko poistaa nimeni näkymisen Fonecta Callerissa?

Mikäli haluat poistaa henkilökohtaisen matkapuhelinnumerosi, ole yhteydessä puhelinoperaattoriisi. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Miksi omat tietoni näkyvät väärin Fonecta Callerissa?

Yksityishenkilöiden tiedot tulevat operaattoreilta ja yrityksen tai julkisen palvelun tiedot Fonectan tietokannasta. Mikäli henkilökohtainen matkapuhelinnumerosi on väärin, tarkista tiedot operaattorilta. Muussa tapauksessa ole yhteydessä sähköpostiosoitteeseen mobile@fonecta.com.

Mikä tarkoittaa numeroiden tunnistus ja puheluiden suojaus?

Numeroiden tunnistus ja puheluiden suojaus tarkoittaa sitä, että voit tunnistaa joitain saapuvien puheluiden numeroita. Lisäksi voit estää numeroita.

Voinko estää puhelut muista maista?

Voit estää yksittäisiä numeroita myös Suomen ulkopuolelta.

Mitä tapahtuu, jos estän numeron?

Puhelun tullessa puhelin ei ala soimaan.Voit hallita estettyjä puheluita ja purkaa eston halutessasi.

Tietääkö soittaja, että olen estänyt hänet?

Ei tiedä.

Miten muutan estolistojani?

Voit hallita estettyjä numeroita numeroiden tunnistuksessa ja puheluiden suojauksessa.

Voinko estää tekstiviestit?

Tekstiviestejä ei voi estää.

Voinko estää estettyjä numeroita jättämästä minulle vastaajaan viestiä?

Et voi.

Miten teen Caller Pro -tilauksen?

Voit tehdä Caller Pro -tilauksen Fonecta Callerin kauppa-välilehdeltä.

Mitä maksutapoja voin käyttää Caller Pro -tilaukseni maksamiseen?

Voit maksaa tilauksesi Apple ID:llesi liitetyillä maksutavoilla. Applen hyväksymiä maksutapoja ovat Apple Pay, luotto- ja pankkikortit, PayPal, operaattorilaskutus ja lahjakortit.

Yritin tehdä Caller Pro -tilauksen, mutta ostoni hylättiin. Miksi?

Oston hylkääminen saattaa johtua esimerkiksi vanhentuneesta maksukortista, saldon riittämättömyydestä tai Apple ID -maksuprofiilisi ongelmasta.

5. Hakupalveluissa julkaistavat tiedot

Fonectan hakupalveluista löytyvät tiedot tulevat puhelinoperaattoreilta ja yritysten osalta useista tietolähteistä (mm. asiakasyrityksiltä suoraan). Käyttäjien käyttäjätunnuksen eli Fonecta-tilin tietoja ei julkaista hakupalveluissa.

Fonectan hakupalveluista ei löydy tietoa salaisiksi määritetyistä puhelinnumeroista eikä prepaid-liittymien numeroista. Myöskään yritysten alanumeroista ei ole aina tietoa saatavilla.

Yksityishenkilöiden perustiedot (nimi, numero, osoite, liittymän omistaja) tulevat Fonectan hakupalveluihin puhelinoperaattoriltasi. Päivittämällä tiedot operaattorisi kautta ne päivittyvät kaikkiin hakupalveluihin, sekä Fonectan että muiden palveluntarjoajien.

Yhteystiedot (liittymän numero, nimi, osoite, omistajatieto) tulevat Fonectalle puhelinoperaattoreilta. Puhelinoperaattorisi kautta voit halutessasi kieltää yhteystietojesi julkaisemiseen yhteystietopalveluissa (ml. Fonectan hakupalvelut). Mahdolliset kiellot tulee tehdä suoraan puhelinoperaattorillesi. Asian pitäisi hoitua helposti soittamalla operaattorisi asiakaspalveluun. Tiedot päivittyvät yhteystietopalveluiden tarjoajille arkipäivisin.

Mikäli haluat salata puhelinnumerosi tai puhelinnumeroon liitetyt osoitetiedot, ota yhteys suoraan puhelinoperaattoriisi.

Tulos tarkoittaa ettei numerolle löydy tietoja Fonectalta, mutta analytiikan perusteella sitä on haettu poikkeuksellisen usein edeltävän viikon aikana. Kyseessä voi olla esimerkiksi puhelinmyyjä tai viranomainen.

Oma Fonecta -palvelussa päivität yrityksesi yhteystiedot Fonectan palveluihin 24/7, käytät ostamiasi palveluita, näet reaaliaikaisesti raportointitulokset sekä tulostat tarvittaessa laskukopiot ja tilausvahvistukset. Kirjaudu sisään osoitteessa oma.fonecta.fi/kirjaudu

Jos haluat poistaa tai lisätä yrityksellesi toimipisteen Fonectan hakupalveluun, ilmoita muutoksesta asiakaspalveluumme. Valitettavasti Oma Fonectan kautta ei ole vielä mahdollista itse poistaa tai lisätä toimipisteitä.

Yritysten päättäjätiedot vastuuhenkilöiden (esim. toimitusjohtaja ja hallituksen jäsenet) ja tilintarkastajien osalta päivittyvät Fonectan hakupalveluun automaattisesti PRH:n kautta. Niiden muutokset täytyy siis ilmoittaa kaupparekisteriin.
Fonectan hakupalveluissa näkyvät yrityksen muut päättäjätiedot tulevat Fonectan tietokannasta ja niitä koskien voit ilmoittaa muutokset asiakaspalveluumme.

Yritysten taloustiedot päivittyvät Fonectan hakupalveluun suoraan Suomen Asiakastiedolta. Emme valitettavasti pääse muokkaamaan tai poistamaan yrityksen taloustietoja Fonectan kautta. Muutostarpeissa ota yhteys Suomen Asiakastietoon.
Huomioi, että taloustietojen muutokset päivittyvät Suomen Asiakastiedolta Fonectalle noin kahden viikon kuluessa.

Toimialahakemistomme löydät listattuna sivulta https://www.fonecta.fi/hakemisto/toimialat. Jos haluat muuttaa yrityksesi toimialatietoa, voit katsoa hakemistosta valmiiksi sopivan toimialaluokituksen yrityksellesi ja ilmoittaa uuden toimialatiedon meille päivitettäväksi. Voit ilmoittaa muutoksesta chat-palvelumme kautta.

Huomioithan, että yritysten viralliset TOL-toimialatiedot päivittyvät Fonectan palveluihin suoraan YTJ:n rekisteristä. Virallista toimialatietoa ei pysty Fonectan kautta muuttamaan.

Yritys ei löydy Fonectan hakupalvelusta, jos yritys ei kuulu ennakkoperintä- tai työnantajarekisteriin tai ei ole alv-verovelvollinen.
Uusien yritysten osalta vaadittavat rekisteritiedot voivat päivittyä viiveellä, minkä takia yritys ei ole vielä löydettävissä Fonectan palvelusta. Yritysten rekisteröinnit päivittyvät Fonectalle automaattisesti YTJ:n kautta.

 

6. Tietosuoja

Voit itse hallinnoida markkinointilupia Fonecta-tilin asetusten kautta. Nämä markkinointiluvat vaikuttavat:

  • siihen, mitä tietoja Fonecta ja yhteistyökumppanit voivat lähettää sinulle palveluista ja tarjouksista
  • sinulle kohdistettuun verkkomainontaan

Jos haluat yleisesti rajoittaa telemarkkinointia tai postitse tehtävää suoramarkkinointia, voit tehdä kiellon ASML:n kieltopalvelun kautta osoitteessa https://www.asml.fi/kieltopalvelut/.

Sinulla rekisteröitynä on oikeus saada vahvistus siitä, käsitelläänkö sinua koskevia henkilötietoja, ja jos käsitellään, myös oikeus pyytää kopio Fonectan käsittelemistä henkilötiedoista.

Fonectan rekisterinpitäjänä pitää pystyä tunnistamaan rekisteröity ja vahvistamaan rekisteröidyn henkilöllisyys tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Emme voi luovuttaa henkilötietoja esimerkiksi pelkän nimen tai puhelinnumeron perusteella, varmistamalla henkilöllisyytesi turvaamme sinun oikeuksiasi. Rekisteröidyn tulee toimittaa Fonectalle osana tarkistuspyyntöä kopio henkilöllisyystodistuksesta (passi, ajokortti tai henkilökortti).

Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella:

Fonecta Oy / Tietosuojavastaava
PL 6
00521 Helsinki

Sähköpostitse osoitteeseen tietosuoja@fonecta.com.

Vaihtoehtoisesti tarkastuspyynnön voi esittää sähköisellä lomakkeella. Lomake allekirjoitetaan sähköisellä allekirjoituksella, joka toimii pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Tarkastuspyynnön sisältö (kuluttaja-asiakkaiden asiakasrekisteri, tilaajatietokanta):

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Osoite
  • Sähköpostiosoite
  • Mitkä tiedot haluat tarkastaa
  • Missä muodossa haluat tiedot (postitse vai sähköisessä muodossa)

Tarkastuspyynnön sisältö (päättäjätietokanta, yritysasiakkaiden asiakasrekisteri):

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Osoite
  • Sähköpostiosoite
  • Yrityksen nimi ja y-tunnus, jossa rekisteröity toimii päättävässä asemassa
  • Missä muodossa haluat tiedot (postitse vai sähköisessä muodossa)

Tarkastuspyyntö voidaan esittää myös henkilökohtaisesti yllä mainitussa osoitteessa. Kun tarvittavat tiedot sisältävä pyyntö on saapunut Fonectalle, vastaamme siihen 30 päivän kuluessa.

Tietojen kysely on maksutonta. Mikäli rekisteröity pyytää useampia jäljennyksiä tai esittää uuden tarkastuspyynnön kuuden (6) kuukauden sisällä edellisestä tarkastuspyynnöstä, Fonecta voi veloittaa hallinnollisiin kustannuksiin perustuvan kohtuullisen maksun.

Itsepalvelukanavat

Mikäli sinulla on käyttäjätili Fonecta-tili –palvelussa, voit itse poistaa Fonecta-tilin ja siihen liitetyt tiedot. Voimme myös poistaa Fonecta-tilin puolestasi tekemällä meille tietojen poistopyynnön (kts. alla Tietojen poistopyyntö).

Mikäli käytät Fonecta Caller -älypuhelinsovellusta, voit poistaa sen itse päätelaitteesta.

Tietojen poistopyyntö liittyen yhteystietopalveluihin (hakemistopalvelut)

Yhteystiedot tulevat Fonectalle teleoperaattoreilta. Teleoperaattorisi kautta voit halutessasi kieltää yhteystietojesi julkaisemiseen yhteystietopalveluissa (ml. Fonecta palvelut). Mahdolliset kiellot tulee tehdä suoraan teleoperaattorillesi. Asian pitäisi hoitua helposti soittamalla teleoperaattorin asiakaspalveluun. Tiedot päivittyvät yhteystietopalveluiden tarjoajille arkipäivisin.

Mikäli haluat salata puhelinnumerosi tai puhelinnumeroon liitetyt osoitetiedot, ota yhteys suoraan teleoperaattoriisi.

Tietojen poistopyyntö

Sinulla rekisteröitynä on oikeus pyytää Fonectaa poistamaan sellaiset henkilötietosi, jotka olet itse antanut Fonectalle tai tietojen käsittely perustuu Fonectalle antamaasi suostumukseen.

Fonectan rekisterinpitäjänä pitää pystyä tunnistamaan rekisteröity ja vahvistamaan rekisteröidyn henkilöllisyys tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Emme voi poistaa henkilötietoja esimerkiksi pelkän nimen tai puhelinnumeron perusteella, varmistamalla henkilöllisyytesi turvaamme sinun oikeuksiasi. Rekisteröidyn tulee toimittaa Fonectalle osana poistopyyntöä kopio henkilöllisyystodistuksesta (passi, ajokortti tai henkilökortti).

Mikäli haluat poistaa itse Fonectalle antamasi tai suostumukseen perustuvat tietosi voit lähettää poistopyynnön kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella:

Fonecta Oy / Tietosuojavastaava
PL 202
00241 Helsinki

tai sähköpostitse osoitteeseen tietosuoja@fonecta.com.

Poistopyynnön sisältö:

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Kopio henkilöllisyystodistuksesta (passi, ajokortti tai henkilökortti)
  • Mitkä tiedot haluat poistaa

Lisätietoja saatte tietosuojaselosteeltamme.

7. GDPR

Mikä on tietosuoja-asetus / GDPR?

GDPR on lyhenne sanoista ”General Data Protection Regulation”, joka suomeksi on EU:n yleinen tietosuoja-asetus. Asetusta on alettu soveltamaan 25.5.2018 lähtien ja se koskee kaikkia yrityksiä, jotka käsittelevät henkilötietoja. Asetuksen tarkoitus on parantaa kansalaisten tietoturvaa ja tehdä henkilötietojen käsittelystä läpinäkyvämpää. Asetus on tiukentanut sääntöjä sen osalta miten, mihin ja kuka henkilötietojen saa käyttää.

 

Mitä henkilötieto on?

Tietosuoja-asetuksen mukaan henkilötietoja ovat kaikki sellaiset tiedot, jotka koskevat tunnistettavissa olevaa henkilöä. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi:

  • nimi
  • henkilötunnus
  • sähköpostiosoite
  • puhelinnumero
  • sijaintitieto (esim. kotiosoite)
  • kuva
  • verkkotunnistetieto (esim. ip-osoite)
  • yksi tai useampi vastaajalle tunnusomainen fyysinen, fysiologinen, geneettinen, psyykkinen, taloudellinen, kulttuurinen tai sosiaalinen tekijä.

 

Mihin henkilötietoja saa käyttää?

Henkilötietoja saa edelleen käyttää samoihin tarkoituksiin kuin ennen, mutta vain siihen asiaan johon henkilötiedon luovuttaja on antanut suostumuksen. Eli jos henkilötiedot on kerätty esim. Fonectalle asiakasrekisteriksi, tietoja ei saa käyttää muuhun kuin ko. rekisterin käyttötarkoitukseen.

 

Milloin Fonecta toimittaa asiakkaalle henkilötietojen käsittelysopimuksen?

Fonecta toimittaa asiakkaalle tilauksen yhteydessä henkilötietojen käsittelyä koskevan sopimuksen joko erillisenä liitteenä tilausvahvistuksen mukana tai ladattavaksi Oma Fonectaan tilauksen tietoihin.

 

Mitä jos yritykseni ei saa henkilötietojen käsittelysopimusta Fonectalta?

Jos yrityksesi ei ole saanut kyseistä sopimusliitettä eikä sitä löydy Oma Fonectasta, pyydämme ottamaan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@fonecta.com.

 

Onko tämä henkilötietojen käsittelysopimus tietosuoja-asetuksen vaatimusten mukainen?

Kyllä. Fonectan henkilötietojen käsittelysopimus täyttää tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset henkilötietojen käsittelyä koskevalle sopimukselle (artikla 28). Henkilötietojen käsittelystä saatetaan lisäksi sopia myös Fonectan ja asiakkaan välisessä tilauksessa/palvelusopimuksessa.

 

Jos minulla on kysyttävää sopimuksesta, mihin voin olla yhteydessä?

Henkilötietojen käsittelysopimukseen liittyvät kysymykset voi lähettää Fonectan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@fonecta.com.

 

Kattaako henkilötietojen käsittelysopimus kaikki Fonectan ja asiakkaan välillä kulloinkin voimassa olevat sopimukset?

Kyllä. Tietosuojaliite koskee kaikkia Fonectan ja asiakkaan välillä solmittuja sopimuksia. Se soveltuu siinä tapauksessa, että Fonecta käsittelee omissa palveluissaan henkilötietoja asiakkaan lukuun asiakkaan tekemän tilauksen ja/tai asiakkaan kanssa solmitun palvelusopimuksen perusteella.

 

Miksi Fonecta on asiakkaidensa henkilötietojen käsittelijä?

Useissa Fonectan palveluissa käsitellään asiakkaan henkilötietoja, esim. yhteystietoja.  Asiakas on henkilötietojen osalta rekisterinpitäjä. Asiakkaalta tulevien henkilötietojen osalta Fonecta toimii henkilötietojen käsittelijänä, jolloin käsittelee henkilötietoja asiakkaan lukuun. Useimmissa tapauksissa myös evästeet katsotaan henkilötiedoiksi.

 

Miten Fonecta käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja?

Tämä riippuu asiakkaan Fonectalta ostamasta palvelusta. Palveluiden ehdoissa mainitaan se, käsitelläänkö ko. palvelussa asiakkaalta tulevia henkilötietoja ja jos käsitellään, niin ehdoissa kerrotaan käsittelyn tarkoitus, rekisteröityjen ryhmä ja henkilötietojen tyypit. Lisätietoja palveluistamme saatte Fonectan verkkosivuilta (https://yrityksille.fonecta.fi/) sekä myynnin yhteyshenkilöltänne.

Mitkä henkilötiedot Fonecta on velvollinen palauttamaan tai poistamaan sopimussuhteen päättyessä?

Kaikki asiakkaan toimittamat henkilötiedot (esim. koskien asiakkaan omia asiakkaita tai työntekijöitä), joita Fonecta käsittelee Fonectan palvelussa palvelun ehtojen mukaisesti. Henkilötietojen poistoprosessi on kuvattu henkilötietojen käsittelysopimuksessa, sekä tarpeen mukaan myös palvelun ehdoissa. Fonectalla on tietyissä palveluissa lakisääteinen velvollisuus säilyttää esim. välitystietoja, joten poisto voidaan tehdä vasta tämän määräajan päätyttyä.

Käsitteleekö Fonecta henkilötietoja EU:n ulkopuolella?

Fonecta käsittelee henkilötietoja pääsääntöisesti vain EU:n sisällä. Kuitenkin jotkin Fonectan käyttämät kumppanit, esim. Google, Facebook ja LinkedIn joutuvat käsittelemään henkilötietoja EU/ETA –alueen ulkopuolella. Näissä tapauksissa siirrosta on maininta palvelun ehdoissa ja Fonecta on varmistanut, että tietojen siirtoon pätee tarvittavat mallilausekkeet (esim. Privacy Shield). Henkilötietojen käsittely EU:n ulkopuolella edellyttää asiakkaan suostumusta.

Millaisia teknisiä järjestelyitä Fonecta on tehnyt, joilla pyritään varmistamaan henkilötietojen käsittelyyn liittyvä verkko- ja tietoturvallisuus?

Fonecta huolehtii palveluidensa tietoturvasta käyttäen asianmukaisia teknisiä ja hallinnollisia menettelyjä. Palveluiden ylläpito hoidetaan hyvien tietoturvakäytäntöjen mukaan, mm. suojaamalla ympäristöt palomuureilla sekä huolehtimalla käyttöjärjestelmien ja ohjelmistojen tietoturvapäivityksistä asianmukaisesti.

Pääsy tuotantoympäristöihin sekä tietokantoihin on vain erikseen nimetyillä henkilöillä, jotka tarvitsevat toimenkuvansa takia pääsyn ympäristöihin. Kaikki liikennöinti ympäristöihin tehdään henkilökohtaisilla tunnuksilla ja käyttäen salattua yhteyttä. Myös palvelun palvelinympäristöinä käytettäviltä pilviympäristöiltä vaaditaan asianmukaista tietoturvasertifiointia.

 

Onko Fonecta velvollinen ilmoittamaan rekisterinpitäjää mahdollisista tietoturvaloukkauksista?

Kyllä. Fonecta ilmoittaa mahdollisista tietoturvaloukkauksista tietosuoja-asetuksen mukaisesti ilman aiheetonta viivytystä siitä, kun Fonecta tulee tietoiseksi tietoturvaloukkauksesta.

Miten osapuolten vastuu määräytyy ja miten se on rajoitettu?

Fonecta vastaa siitä, että se käsittelee henkilötietoja tietosuoja-asetuksen ja henkilötietojen käsittelysopimuksen mukaisesti, sekä vastaa aiheutuneesta vahingosta, joka johtuu rekisteröidylle tietosuoja-asetuksen ja henkilötietojen käsittelysopimuksen asettamien velvollisuuksien mahdollisesta noudattamatta jättämisestä. Fonecta vastaa lisäksi vahingonkorvauksesta tai hallinnollisista sakoista, jotka toimivaltainen viranomainen tai tuomioistuin lainvoimaisessa päätöksessään määrää, mutta vain siltä osin kuin ko. viranomaisen tai tuomioistuimen päätöksessä päätetään Fonectan vastuulle kuuluvasta vahingonkorvauksista tai hallinnollisista sakoista. Muissa tapauksissa Fonectan vastuu on rajoitettu kulloinkin voimassa olevan palvelusopimuksen mukaisesti.

8. Palveluiden käyttö

Voit siirtää laskun eräpäivää 14 päivää eteenpäin Oma Fonecta -palvelun kautta, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Emme voi valitettavasti aikaistaa laskujen saapumista.

Kaikki Fonectan palvelut voi tilata alkamaan kuukauden päähän tilaushetkestä. Poikkeuksena vanhojen tilausten päivitykset, missä alennuksia tai muita poikkeuksia. Näiden toimitus aloitetaan välittömästi.

Startti- tai projektimaksut sekä ylläpito- tai kuukausimaksut laskutetaan tai alkavat tällöin palvelun käynnistyshetkellä.

Mainonnan kampanjan aloitusta voi siirtää maksimissaan kolme kuukautta eteenpäin tilauksen yhteydessä. Perimme aloitusmaksun heti tilauksen yhteydessä, mutta medialaskutus alkaa vasta uuden aloituksen yhteydessä.

Voit tauottaa mainonnan palveluita 1-3 kuukauden ajaksi tilannekohtaisesti asiakaspalvelusta. Tauotus ei koske esimerkiksi Kontakti-, Kotisivu-, Hakukoneoptimointi- tai Verkkokauppapalveluita.

Emme valitettavasti voi jakaa asiakkaan konsernin sisäisiä laskuja, vaan laskutamme koko asiakkuutta pääpaikalta. Tämä johtuu yrityskohtaisista eroavaisuuksista sekä esimerkiksi mahdollisten alennusten tai poikkeusten antamisesta pääpaikalle.

Ainoastaan mainonnan palveluissa voimme tarjota mahdollisuutta mainoskanavan muutokselle maksamalla käyttöönottomaksun, jos mainoskanava ei ole toiminut suunnitellusti.

Valitettavasti emme voi myydä maksuhäiriömerkintäiselle yritykselle.

Voit jakaa laskusi enintään neljään (4) erään tilauksen yhteydessä. Ehtona on, että erät ovat vähintään 500€ suuruisia. Jos erien koko on pienempi, erien määrä voi olla enintään 3. Erien minimikoko on 200€. Jos eräkoko on alle tämän, summa laskutetaan normaalisti kerralla.

Ensimmäinen lasku lähtee 5 päivän kuluttua tilauksesta ja seuraavat erät tasan kuukauden kuluttua edellisestä laskusta. Erät ovat tasasuuruiset. Jako tehdään ostohetkellä.

Budjettia on mahdollista muuttaa tietyissä tapauksissa kesken kauden. Muutos tapahtuu asiakaspalvelusta.

Kyllä vain! Asiakkaat, jotka tilaavat meiltä jo yhtä palvelua tai ostavat kerralla useamman palvelun saavat jopa 20% alennuksen aloitus- tai kuukausimaksusta (palvelusta riippuen) niin kauan kunhan vähintään toisen palvelun tilaus on voimassa. Keskittäjäalennukseen oikeuttavia palveluitamme ovat Fonecta Kontakti, avaimet käteen -kotisivut ja hakukoneoptimointi. Mikäli tilaat edellämainittuja palveluita, voit saada alennuksen myös Google-mainonnan ja some-mainonnan osalta. Lisätietoja keskittäjäalennuksesta löydät täältä.