RST-Service Oy: Näyttävät kotisivut yhdistettynä Google-mainontaan kasvattivat kävijämääriä 74%

8.9.2022 | Lukuaika 0 min

Torniolainen RST-Service Oy on Timo Smedsin ja hänen veljensä Pekka Smedsin pyörittämä yritys, joka on erikoistunut ravintola- ja suurkeittiölaitteiden sekä pesulakoneiden myyntiin ja huoltoon. Laitteita myydään yrityksille ja kunnille koko Suomeen ja huolto onnistuu Meri-Lapin alueella.

Veljesten yritys ei ole vielä kovinkaan vanha, mutta se on jo saavuttanut tunnettuutta ja parhaillaan mietinnässä onkin eri vaihtoehtoja toiminnan laajentamisesta aina toiminnan tarkempaan profilointiin saakka, kertoo Pekka Smeds.

Uudet kotisivut ratkaisivat ongelman

Laajempi yhteistyö Fonectan kanssa on alkanut vuonna 2019, jolloin RST-Service Oy:lle tehtiin uudet kotisivut. RST-Servicellä oli ollut kotisivut jo aiemminkin, mutta vanhoilta sivuilta ei riittävän hyvin käynyt ilmi mitä palveluita yritys tarjoaa, eikä sivuilla liikkuminenkaan ollut kaikkein sujuvinta.

”Uusilla kotisivuilla lähdettiin aikoinaan hakemaan selkeyttä ja näyttävyyttä aiempiin sivuihin verrattuina. Ne olivat vanhahtavat eivätkä niin informatiiviset. Ratkaisu oli onnistunut ja nyt sivuille mentäessä näkee heti, mistä firmasta on kysymys ja siellä on helppo navigoida”, Pekka kertoo.

Fonecta Kotisivut ratkaisivat tämän ongelman ja sivujen päivittäminenkin on Pekan mukaan helppoa: ”Ylläpitojärjestelmä on kätevä ja helppokäyttöinen, minkä takia esimerkiksi tuotteita on helppo lisätä näkyviin”.

Google-mainonta tukee kotisivuja

Kotisivujen rinnalla on toteutettu myös Google-mainontaa, joka on osaltaan tuonut RST-Service Oy:n sivuille lisää asiakkaita ja poikinut tarjouspyyntöjä. Kotisivujen ja Google-mainonnan yhdistelmä onkin toiminut erinomaisesti – välillä jopa siinä määrin, että yrittäjät ovat saaneet työpyyntöjä enemmän kuin pystyvät toteuttamaan. Tämä on kuitenkin positiivinen ongelma ja tärkeää tietoa yrityksen tulevaisuutta suunnitellessa. On tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiden kautta saa nopeasti ja tehokkaasti yhteyden yritykseen.

”Mainostamme monissa eri kauppapaikoissa ja ryhmissä, joissa on potentiaalisia asiakkaita, joten täsmämainontaa on haasteellista tehdä. Siksi on todella tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiltä löytyy tarvittavat asiat helposti, jotta päästään kaupantekovaiheeseen. Asiakkaamme ovat antaneet usein kotisivujemme selkeydestä ja ulkoasusta positiivista palautetta”, Pekka Smeds toteaa.

Näyttävät kotisivut tuoneet useita uusia asiakkaita

Raporttien mukaan RST-Service Oy:n kotisivujen uusien kävijöiden määrä on tasaisesti kasvamaan päin: Vuoden aikana uusia kävijöitä sivuilla on ollut keskimäärin 74 %! Kotisivujen kautta tulleita yhteydenottoja on kymmenen pelkästään heinäkuun aikana, mikä on vaikuttavaa.

Pekka Smeds suosittelee ehdottomasti Fonectaa yhteistyökumppanina ja hänen puheessaan korostuu etenkin kotisivujen näyttävyys ja informatiivisuus. Niiden pohjalta on hyvä suunnitella RST-Service Oy:n tulevaisuutta ja markkinointia jatkossakin.