- Blogiartikkelit
- Digimarkkinointi
- LinkedIn-mainonta
- Monikanavainen B2B-digimainonta
- Monikanavainen markkinointi
LinkedIn mainosmuotojen parhaat käytännöt ja kuukauden vinkki
10.2.2023 | Lukuaika 2 min
LinkedIn päivitti suosituksensa Sponsored Content -kuvien ja videoiden suositelluista kuvasuhteista jo aiemmin vuodelle 2022. Parhaiden tulosten saamiseksi sekä kuvissa että videoissa suositellaan nykyään neliömuotoista 1:1 -kuvasuhdetta.
Alustan luvut ovat näyttäneet meille, että Single Image Ad -kuvamainokset tuottavat parhaiten liikennettä laskeutumissivuille, kun taas Video Ad -mainoksissa sitoutuminen julkaisuun (Engagement Rate) on korkeampi. Carousel Ad -kuvakarusellit eivät pääsääntöisesti performoi sen paremmin kuin kuvamainos. Karusellimainosta suositellaan silloin, kun sisältö parhaiten tukee karusellimaista tai luettelomaista esitystapaa.
Mainoskuvissa ja -videoissa suositellaan käyttämään tekstejä, logoja ja muita sisällöllisiä elementtejä. LinkedIn-mainonnassa kuva tai ”visu” ei siis ole esimerkiksi natiivimainonnalle tyypillinen, puhtaasti visuaalinen elementti. Varsinkin kaaviot ja infograafit ovat kuvissa usein varsin alihyödynnetty sisältöidea.
Kuukauden vinkki: Vertikaalivideoilla LinkedIn mobiilimainontaa
LinkedIn Campaign Manager ei tarjoa mahdollisuutta targetoida mainontaa pelkästään mobiiliin tai desktop-näkymään. Mainonnan voi kuitenkin ohjata mobiiliin käyttämällä kampanjassa kuvasuhteeltaan pystysuuntaista kuvaa tai videota. Silloin kaikki kampanjan mainosnäytöt LinkedInissä ohjautuvat mobiilisovellukseen tai LinkedIn.comin mobiiliversioon.
Harkitse pystysuuntaista videota story- tai reel-vaikutelman aikaansaamiseksi.
Videon pituus vaikuttaa LinkedInissä siihen, millä tavalla videomainos näyttäytyy targetoiduille käyttäjille. Alle 20 sekunnin pituiset videot menevät loopille automaattisesti ja täyttävät pystysuuntaisessa mobiilisovelluksessa käyttäjän koko näytön. Harkitse siis pystysuuntaista videota story- tai reel-vaikutelman aikaansaamiseksi. Huomioi kuitenkin, että pystyvideomainosta katseltaessa automaattinen toisto usein alkaa jo ennen kuin käyttäjä on skrollannut mainontaa.
Opi kohdentamaan mainontaa tehokkaasti LinkedInissa
Lataa maksuton opas