Miksi LinkedIn-mainonta kannattaa?
28.1.2019 | Lukuaika 3 min
Kanavia ja yhteisöjä on tänä päivänä verkossa pilvin pimein ja yrityksen onkin valittava huolella kanavat, joissa näkyä. Jos B2B-päättäjien huomio on tärkeää yrityksellesi, on LinkedIn-mainonta sinua varten.
LinkedInissä tavoitat valtavan määrän yritysten päättäjiä ja saat kohdistettua mainontaasi tietyllä alalla ja tietyssä asemassa työskenteleville ihmisille tarkemmin kuin missään muussa kanavassa. Mainonnan tehokkuuden mittaaminen sekä optimointi on myös helppoa. Avaamme sinulle 5 tärkeintä syytä, miksi LinkedIn on tehokas ase yrityksen B2B-markkinoinnissa.
1. LinkedIn on suurin maailmanlaajuinen ammattilaisverkosto
LinkedIn on johtava B2B-yhteisö, jossa rekisteröityneitä käyttäjiä on tänä päivänä jo yli 650 miljoonaa. Heistä 40 miljoonaa on päättävissä asemissa yrityksissä ja 61 miljoonaa on senioritason vaikuttajia. Pelkästään Euroopassa LinkedIn-jäseniä on 111 miljoonaa, ja Suomessakin jäseniä on jo yli 1,2 miljoonaa.
2. LinkedIn-käyttäjien mieli on avoin bisnekselle
LinkedIniin ei kirjauduta kissavideoiden, matkakuvien tai kaverien kuulumisten vuoksi, vaan puhtaasti ammatillisin tarkoitusperin. Sieltä haetaan hyödyllisiä artikkeleita, kiinnostavia kontakteja, uusia haasteita työuralle tai potentiaalisia bisneskumppaneita.
LinkedInissä käyttäjän mielentila on siis avoin yrityksesi viestille. Potentiaalisten liidien löytämisen lisäksi LinkedIn on oiva paikka kasvattaa yrityksesi ja brändisi tunnettuutta ammatillisissa piireissä.
3. LinkedIn-mainonta tavoittaa tarkkaan kohdennetut yleisöt
Voit kohdentaa LinkedIn-mainontaa paitsi perinteisten demografisten tekijöiden lisäksi esimerkiksi sen perusteella, missä asemassa henkilö on yrityksessä, millä alalla hän työskentelee, missä yrityksessä hän työskentelee ja minkä kokoluokan yritys on kyseessä.
Saatat myös hyötyä tiedosta, onko henkilö etsimässä uusia töitä, mitä hän on opiskellut, mihin ryhmiin hän kuuluu Linkedinissä ja millaiset kiinnostuksen kohteet hänellä on.
4. LinkedInissä tavoitat asiakkaat eri vaiheissa ostopolkua
LinkedInin kattavan mainosvalikoiman avulla pääset käsiksi ostopolun eri vaiheissa oleviin kohderyhmiin. Uutisvirrassa eli feedissä saat ihmisten mielenkiinnon hyvin ajastetuilla, suunnitelluilla ja kohdennetuilla mainoksilla eli sponsoroidulla sisällöllä. Lisäksi voit kiinnittää ihmisten huomion display- eli näyttömainoksilla uutisvirran reunassa ja näin edesauttaa brändisi jäämistä ihmisten mieleen.
InMail-mainonta on ikään kuin erityisen tarkkaan kohdistettua sähköpostimarkkinointia, josta on hakuammunta kaukana. Sen avulla voit kohdentaa viestisi henkilökohtaisesti yrityksellesi tärkeille ihmisille.
5. LinkedIn-Mainonnan tehokkuuden mittaus on nopeaa ja helppoa
LinkedIn tarjoaa kattavaa dataa siitä, kuka mainoksesi näkee ja kuka niihin reagoi. Näet myös, kuinka paljon kohderyhmäsi ihmisiä voisit potentiaalisesti tavoittaa optimoimalla mainoksiasi. Näin näet helposti, ovatko LinkedIn-mainontasi johtanut haluttuihin tuloksiin vai pitäisikö niitä muokata.
Lähde helposti Linkedin-mainonnan alkuun sertifioidun partnerin avulla, sillä Fonecta on Suomen johtava LinkedIn-osaaja. Meillä on sekä kokemusta että ymmärrystä siitä, mikä yrityksille parhaiten LinkedIn-mainonnassa toimii. Aloita tuloksekas LinkedIn-mainonta kanssamme!
[…] LinkedIn on arvokas markkinointikanava erityisesti B2B-yrityksille, jotka voivat tehokkaasti saavuttaa monenlaisia markkinointitavoitteita tässä maailman laajimmassa ammattilaisverkostossa. Tässä artikkelissa pureudumme syvemmälle siihen, miten se käytännössä tapahtuu. […]