Hei B2B-markkinoinnin ammattilainen! Tunnistatko työssäsi seuraavat haasteet?
Tätä helpottamaan Fonecta on luonut markkinoinnin ammattilaisille ratkaisun monikanavaiseen B2B-digimainontaan.
Yritysten pitkiin ostoprosesseihin sisältyy monenlaista tiedonhakua eri kanavissa. Siksi B2B-markkinoinnin toimenpiteet eivät voi olla vain yhden kanavan, taktiikan tai sisältötyypin varassa.
Asiakkaasi on nimittäin yleensä tehnyt suurimman osan tiedonkeruusta ja vertailusta jo ennen, kuin myyjään otetaan yhteyttä. Siksi sinun on varmistettava, että hän löytää yrityksenne laadukkaiden ja informatiivisten sisältöjen äärelle – mistä kanavasta hän tietoja ikinä hakeekaan.
Sisältöjä tarvitaan
Saat tehokkaammin tuloksia, kun siirryt yksittäisten kanavien optimoinnista koko digimainonnan budjetin analysointiin. Sen tulisi kattaa yhdistelmä sekä maksettua mainontaa yritykselle tuloksellisissa kanavissa että orgaanisesta näkyvyydestä huolehtimista.
Mainonnan kanavia ovat esimerkiksi Google, Facebook, Instagram, LinkedIn ja Youtube sekä mainostaminen ohjelmallisesti eri verkkosivustoilla ja mediassa. Lisäksi on tärkeää varmistaa kilpailijoita parempi orgaaninen asema hakukoneissa, sekä geneerisissä hauissa että brändihauissa.
21.2.2022
Miten suomalaisyritysten kannattaa markkinoida kansainvälisesti? Miikka-Markus Leskinen kertoo Markkinointipodcastin uusimmassa jaksossa, millaisia asioita kansainvälisessä B2B-markkinoinnissa kannattaa huomioida ja miten sitä…
21.6.2017
LinkedIn on johtava päättäjien ja vaikuttajien yhteisö, jossa on globaalisti yli 600 miljoona käyttäjää ja jo yli miljoona suomalaista käyttäjää.…
24.1.2019
Kuten sanotaan, markkinointi on aina loppujen lopuksi ihmisille markkinointia, oli kyse yritys- tai kuluttajasektorista. Kannattaako siis edes erotella b2b- ja…
28.1.2019
Haluaisitko aloittaa LinkedIn-mainonnan, mutta et tiedä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? LinkedInissä voi tavoittaa asiakkaita monella tavalla. Tässä artikkelissa perehdymme Linkedinin…
11.2.2022
Digitaalista markkinointia kannattaa mitata, koska se mahdollistaa lähtötilanteen määrittämisen, jatkuvan kehityksen sekä tuloksellisen mainonnan tekemisen. Olennaista on osata valita oikeat…
18.2.2021
Monikanavaisuus on tämän päivän markkinointiviestintää. Asiakkaasi ovat päivittäin läsnä monissa eri kanavissa, jossa sinun tulee heidät kohdata jättääksesi muistijäljen asiakkaan…
22.2.2021
Account Based Marketing on suomeksi sanottuna markkinointistrategian räätälöintiä ja kohdistamista tarkkaan valituille, “käsin poimituille” asiakkaille tai asiakasryhmille massakohderyhmien sijaan. Yksinkertaistaen…
22.2.2021
Brändi on yrityksesi sielu ja persoona, joka erottaa sen muista. Brändin rakentaminen on strategista työtä, jota sanelevat nykyään yhä voimakkaammin…