Onko yrityksesi uusi LinkedInissä? Kasvata yleisöäsi näin

23.2.2022 | Lukuaika 3 min

Kaikki suuret tarinat alkavat jostain, niin myös yrityksesi mainosmatka LinkedInissä. Tarjoamme viisi vinkkiä, joista yksi voi yllättää kokeneenkin mainostajan.

Läsnäolo sosiaalisen median kanavissa vaikuttaa mielikuviin yrityksestäsi. LinkedIn on yrityksille erinomainen paikka näkyä, sillä se on tutkimuksen mukaan edelleen luotetuin somekanava Suomessa. Linkediniä käyttävistä 76 prosenttia pitää sitä luotettavimpana kanavana.

Tutkimus: Facebook pitää pintansa Suomen suosituimpana somekanavana

Tutustu tutkimukseen

LinkedInissä on 40 prosenttia Suomen työikäisestä väestöstä kanavan ja Tilastokeskuksen tietojen mukaan. Heistä jokainen näkee digitaalisessa maailmassa niin valtavasti sisältöä, että viestisi on oltava terävä erottuakseen.

1. Määritä tavoitteesi ja muista ne

Mitä haluat, että ihmiset muistavat yrityksestäsi? Mitä heidän tulisi tehdä nähtyään mainoksesi, julkaisusi tai yrityksesi oma sivu?

Määrittele kullekin LinkedIn-mainokselle ja -julkaisulle omat tavoitteet ja räätälöi sisällöt niiden mukaan. Tavoite voi olla lisätä tunnettuutta, puffata yksittäistä tuotetta, rekrytoida uusia työntekijöitä tai vaikka löytää yhteistyökumppaneita.

Seuraa myös tulosta: Oliko rekryilmoituksesi tavoite mahdollisimman monen silmäparin tavoittaminen vai laadukkaat hakijat? Onnistuitko? Mitä voit tehdä ensi kerralla paremmin?

2. Mainosta kanavassa kanavan tavalla

Somekanavien käyttäjien tavat antavat raamit myös yrityksesi mainostustapoihin. Unohda muista kanavista oppimasi kikat, sillä LinkedIn toimii eri tavalla.

Instagramissa ja Facebookissa käyttäjät piipahtelevat useita kertoja päivässä, joten näkyvyyttä saa jopa viikon mittaisissa kampanjoissa. LinkedInissä käydään pari kertaa viikossa ja yksittäinen istunto kestää tyypillisesti kauemmin.

LinkedInissä kampanjat kannattaakin suunnitella kestämään vähintään kolme viikkoa. Huomioi myös muu kanavan erityisluonteisuus ja vaativa asiantuntijayleisö luovassa suunnittelussa.

3. Uskalla olla kunnianhimoinen

Jos ensimmäisen mainoskampanjan julkaisu jännittää, sparraa ideaa ja toimintamallia LinkedIn-sertifioidun asiantuntijamme kanssa. Tarjoamme LinkedIn-konsultointia myös mainostajille, jotka tekevät ja toteuttavat LinkedIn-mainonnan itsenäisesti. Voit kysyä mitä vaan: ideasi toimivuutta tai vaikka sitä, mitä mainosmuotoa suosittelemme asian esittelemiseksi yleisölle.

Kerro suunnitelmasi, niin saat suosituksen kokemuksiimme perustuen. Esimerkiksi liian lyhyt kokeilu ei tuo sinulle tarpeeksi oikeanlaista dataa. Pienellä kampanjapyrähdyksellä et siis välttämättä saa selville edes sitä, oliko ensikokeilu oikeasti kannattava.

4. Hyödynnä edullisemmat mainosajat

Varsinkaan ensimmäisissä kokeiluissa kustannukset eivät tietysti saisi nousta liian korkeiksi. Mainonnan hinnat ovat keskimäärin 25 prosenttia edullisempia aivan kvartaalin alussa kuin sen viimeisenä kuukautena. Tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuun alku ovat siis hyviä aikoja aloittaa kampanja.

Voit tarkistaa ajantasaisen keskiarvohinnan klikeille tai mainosnäytöille Campaign Managerista. Se huomioi hinnoittelussa kohderyhmäsi ja kampanjan ajankohdan.

Mieti siis yrityksesi kannalta parhaat puitteet kampanjalle ja aloita toteutus ajoissa. Aloittaaksesi tarvitset LinkedIniin yrityssivun ja mainostilin, sekä ajatuksia tavoitteista ja kohderyhmistä.

Opi kuinka tehdä tuloksekasta taktista LinkedIn-mainontaa.

Lataa opas

5. Opi uutta maksutta

Fonecta on kouluttanut satoja yrityksiä LinkedIn-mainonnasta monipuolisesti aiheesta kuin aiheesta. Löydät edelliset koulutustallenteet ja tulevien maksuttomien webinaarien kutsut LinkedIn-yrityssivuiltamme. Voit myös tilata koulutuksia omalle tiimillesi valitsemastasi aiheesta, kuten esimerkiksi:

  • LinkedIn kanavana ja kaikki mainosmuodoista
  • Vaikuttava LinkedIn-sisältö yrityksille
  • Campaign Manager -perusteet
  • Brändi- ja taktinen mainonta LinkedInissä
  • Kaikki kohdennuksista
  • LinkedIn mainonnan optimointi

Fonecta on ollut virallinen LinkedIn-partneri jo vuodesta 2016.