ATK-tohtorit: Tekoälyn ansiosta enemmän aikaa asiakkaille

15.5.2024 | Lukuaika 0 min

ATK-tohtorit on luottanut näkyvyytensä Fonectan harteille jo vuosien ajan. Oli kyse sitten mainosnäkyvyydestä, uusista verkkosivuista tai älykkäistä somepostauksista, on Fonecta ottanut tehtävän hoitaakseen ja tuonut tuntuvaa säästöä yrittäjän kiireiseen arkeen. Älykkäiden, automaattisten somepostausten ansiosta aikaa on enemmän siihen tärkeimpään – eli asiakkaiden kohtaamiseen.

Tietokoneapua tunteella

ATK-tohtorit on auttanut tamperelaisia jo kahdenkymmen vuoden ajan selättämään tietokoneongelmat. Yrityksen toimitusjohtaja Juho Rousi kertoo, että tapana on tarjota tietokoneapua mahdollisimman asiakaslähtöisesti, ystävällisellä asenteella ja hyvällä hinnalla. Näitä ominaisuuksia hän etsii myös silloin, kun tarvitsee itse palveluntarjoajaa.

Aika on rahaa – etenkin yhden miehen yrityksessä

Varmasti jokainen kiireinen yrittäjä haaveilee siitä, että kellotauluun tulisi muutama tunti lisää aikaa. Fonecta Kontakti -palvelun uusi tekoälyominaisuus luo sitouttavat somepostaukset
nerokkaan tekoälyn avulla. Se vapauttaa aikaa yrittäjän arjesta.

“Ilman tätä palvelua joutuisi jatkuvasti miettimään, mitä päivittää ja minne”, Juho sanoo.

Palvelun tekoälyominaisuus luo automaattiset postaukset Facebookiin ja Googleen. Aktiivisuus somessa ja hakukoneessa antaa parhaat mahdollisuudet tavoittaa asiakkaat
sekä sitouttaa heitä.

Tänä päivänä Juho johtaa yritystä ja palvelee asiakkaita yhden miehen taktiikalla. Etenkin silloin aika on rahaa, ja ajankäyttö tulee todella hallita.

“Aikaa on vapautunut postausten suunnittelusta asiakkaiden auttamiseen. Myös löydettävyys on parantunut”, hän kertoo.

Postausten suunnitteleminen ja ajastaminen vie yllättävän paljon aikaa. Juhon mukaan aikaa on säästynyt, kun postauksia ei tarvitse itse miettiä ja suunnitella.

Ylistystä yhteistyölle

Juho kehuu useampaan otteeseen yhteistyötä Fonectan kanssa. Jokaisen projektin kohdalla häntä on palvellut alusta loppuun saakka oma asiantuntija, joka on kertonut perusteellisesti,
mitä tapahtuu ja milloin. Mainitsemisen arvoista on lisäksi se, ettei aina tarvitse soitella – yhteydenpito myös sähköpostitse on ollut helppoa ja nopeaa.

“On saatu sitä mitä on tilattu”, Juho kertoo tyytyväisenä.

“Fonectan kanssa pystyimme neuvottelemaan myös monista sellaisista asioista, jotka ovat muilla toimijoilla kiveen hakattuja. Se on pienelle firmalle iso asia”, hän jatkaa.

Pitkäaikainen asiakkuus puhuu puolestaan. Fonectalla jokainen asiakas kohdataan ja matka kohti tavoitteita kuljetaan yhdessä.