Fonecta ostaa Eecon – tavoitteena helpottaa kaikenlaisten yritysten verkkokauppaa

25.3.2022 | Lukuaika 3 min

Digimarkkinointiyhtiö Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eeco Oy:n. Kaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi. Yhtiöiden tavoite on tehdä B2B-verkkokaupasta yhtä sujuvaa kuin kuluttajaverkkokaupasta.

Järjestelyllä Fonecta ja Eeco haluavat avata verkkokaupan mahdollisuudet kaikille yrityksille, oli kyse B2C- tai B2B-liiketoiminnasta tai tuotteiden tai palveluiden myynnistä.

”Verkkokauppa on oleellinen osa digimarkkinointia. Yhdessä Eecon kanssa voimme auttaa asiakkaita verkkoliiketoiminnan koko prosessissa aina asiakkaiden löytämisestä verkkokaupan kassalle asti”, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Patrik Sallner.

Eecon toimitusjohtaja Sami Lehmuksen mukaan Fonecta ja Eeco sopivat täydellisesti yhteen.

”Me Eecossa olemme vahvoja kuluttaja- ja B2B-puolen verkkokaupoissa, mutta meiltä on puuttunut digimainonnan osaamista. Fonecta taas on digimarkkinoinnin ykkönen Suomessa. Yhdessä pystymme palvelemaan asiakkaita entistä paremmin”, Lehmus sanoo.

”Eecon liittyminen Fonectan kokonaisuuteen on etenkin asiakkaillemme täysosuma”, Sallner jatkaa. ”Yrityskaupan myötä Fonecta saa huipputason verkkokauppaosaamista ja valikoimaansa markkinoiden johtavat alustat WooCommercen ja Shopifyn.”

Verkkokauppa ei saa olla pelkkä IT-projekti

Eeco ja Fonecta haluavat auttaa suomalaisia yrityksiä paremmin hyödyntämään verkkokaupan mahdollisuuksia. Eecon Lehmuksen mukaan suomalaisyritykset eivät ole vielä riittävän hyvin ymmärtäneet sujuvan käyttökokemuksen merkitystä, erityisesti B2B-liiketoiminnassa.

”Suomessa verkkokauppa nähdään valitettavan usein IT-projektina, vaikka sen todellisuudessa pitäisi olla liiketoimintaprojekti. Sujuvasti toimiva verkkokauppa on keskeinen osa asiakaskokemusta niin B2C- kuin B2B-puolellakin. Asiakaskokemusta parantamalla voidaan nostaa myyntiä merkittävästi: olemme nähneet asiakkaita, joilla käyttökokemuksen parantaminen on nostanut verkkokaupan myyntiä jopa 70 prosenttia”, Lehmus sanoo.

Eeco suunnittelee ja toteuttaa verkkokauppoja, jotka kestävät läpi yrityksen elinkaaren. Kauppoja voidaan jatkokehittää ketterästi ja integroida osaksi yrityksen muita järjestelmiä. Yrityksellä on myös paljon osaamista verkkokaupan markkinoinnin automaatioratkaisuista sekä jatkuvalaskutteisten palveluiden myymisestä verkossa.

Lehmuksen mukaan siirtymä kohti Netflixin tai Spotifyn kaltaista palvelumallia ja asiakaskokemusta on selvästi kasvava trendi markkinoilla.

”Paras verkkokauppa on sellainen, jossa asiakkaan on helppo asioida ja jossa jokaista tilausta ei välttämättä tarvitse käydä tekemässä joka kerta erikseen.”

Eeco jatkaa kasvua Fonectan kanssa

Fonecta ostaa Eecon koko osakekannan ja yhtiö on tarkoitus sulauttaa Fonectaan. Järjestelyssä kaikki yrityksen työntekijät siirtyisivät Fonectan palvelukseen ja Eecosta tulisi Fonectan verkkokauppaliiketoimintayksikkö, jota vetäisi Eecon toimitusjohtaja Sami Lehmus.

Yhtiön palvelut asiakkaille jatkuvat ennallaan. Jatkossa Eecon asiakkaat voivat hyödyntää Fonectan digimarkkinoinnin palveluja.

Lisätietoja:

Patrik Sallner
toimitusjohtaja, Fonecta
p. 040 544 3441
patrik.sallner@fonecta.com

Sami Lehmus
Partner, CEO, Eeco
p. 040 650 3656
sami.lehmus@eeco.fi

Fonecta on digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys. Autamme asiakkaitamme kasvamaan digimarkkinoinnin keinoin. Teemme sen yhdistämällä maailman parhaat kohdennetun markkinoinnin alustat ja yli 30 000 asiakasyrityksen tuntemuksemme. Olemme Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -maakumppani ja Yextin Suomen-edustaja. Olemme kasvaneet digitalisaation mukana perustamisvuodestamme 2002 alkaen ja elämme niin kuin opetamme. Meitä fonectalaisia on yhteensä 250 Helsingissä, Porissa, Tampereella ja Turussa.

Eeco on verkkokauppoihin ja niiden automaatioihin erikoistunut asiantuntijayritys. Toteutamme verkkokauppoja, joita loppukäyttäjät, kauppiaat ja liiketoimintaprosessit rakastavat. Olemme toteuttaneet yli 120 verkkokauppaa maailman johtavilla alustoilla WooCommercella ja Shopifylla. Toimimme myös partnerina ActiveCampaign- ja Klaviyo-alustoille, joiden avulla automatisoimme asiakkaidemme verkkokauppabisnestä.