Hedin Automotive: 21 toimipisteen tietojen hallinta ja data yhdessä paikassa

6.3.2023 | Lukuaika 0 min

Hedin Automotive on maayhtiön markkinoinnista ja digitaalisuudesta vastaavan Eetu Raunion mukaan tehnyt yhteistyötä Fonectan kanssa jo vuosia, ellei vuosikymmeniä. Tällä hetkellä yhteistyön keskiössä on Fonecta Kontakti Pro -palvelu, jonka avulla yritys pystyy keskitetysti hallinnoimaan sitä, miten heidän 21 toimipistettään näkyy verkossa.

21 toimipisteen Google-näkyvyys, arvostelut sekä asiakaspalautteet hoituvat yhdessä järjestelmässä.

Aiemmin Laakkosena tunnettu Hedin Automotive on yksi Suomen suurimmista autojen vähittäismyyntiketjuista edustaen 9 automerkkiä. Sen myymälät palvelevat autoasioissa ympäri Suomen, joten on tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat verkossa oikein. Yhä useammin asiakkaat aloittavat tiedonhaun verkossa, ja haut kohdistuvat Googlen yritysprofiiliin, joten näiden tietojen on oltava kunnossa.

Testaa onko Google-yritysprofiilisi tiedot kunnossa

Testaa näkyvyys

Hedin Automotiven brändiuudistuksen yhteydessä toimipisteiden uudet logot, nimet ja toiminnankuvaukset päivittyivät Kontakti Pron avulla yhdellä kertaa Googleen ja yli 20 muuhun kartta- ja hakupalveluun.

”Se, että ihmiset löytää sinut suoraan sillä tavalla millä he haluavat löytää, vaikka karttahaulla, se on hyödyllisempi juttu kuin se, että saisimme kävijän sinne verkkosivuille, joka tulee sinne vastentahtoisesti hakemaan ainoastaan sitä Google kartta linkkiä.”

Olennainen osa palvelun toimivuutta on se, että sen kautta on helppo hallinnoida toimipisteiden tietoja keskitetysti ja nähdä kaikkien toimipisteiden kautta tulleet palautteet. Fonecta Kontakti Pron avulla pääkonttorillakin nähdään, miten eri toimipisteiden palautteeseen ja kysymyksiin pystytään reagoimaan. Tässä Fonecta on auttanut muun muassa rakentamalla räätälöidyt raportit.

”Meille on tärkeää, että hahmotetaan se kaikki palaute, joka muuten olisi mennyt liikkeiden omiin siiloihin.” 

Tärkeää on myös nähdä, paljonko hakuvolyymiä on, ja paljonko hakuja on eri kanavissa tehty. Monitoimipaikkabisneksessä olisi vaikea toimia ilman että on kyky hallinnoida toimipisteiden tietoa, Google-näkyvyyttä, ihmisten kommentteja ja arvosteluja sekä asiakaspalautteita yhden järjestelmän kautta keskitetysti.

”Voin lämpimästi suositella Fonectaa monitoimipaikka-ympäristössä toimiville.”
–Eetu Raunio, Hedin Automotive

Yhteystietojen löydettävyys, ajantasaisuus ja yhteneväisyys ovat olennainen osa yrityksen maineenhallintaa. Ne parantavat näkyvyyttä kaikkialla – myös Googlessa. Moni yhteystietoja etsivä asiakas on jo loppusuoralla ostopäätöksen tekemisessä, ja ajantasaiset yhteystiedot sinetöivät myynnin.