Fonum Oy: 39 toimipisteen löydettävyys Googlessa parantunut ja aikaa säästynyt Kontakti Prolla

26.9.2023 | Lukuaika 0 min

Jo kymmenen vuotta palvellut Fonum pikahuoltaa puhelimia, ostaa ja myy käytettyjä puhelimia sekä tarjoaa puhelintarvikkeita ja asiantuntijoiden apua kaikenlaisiin puhelinongelmiin ympäri Suomen. Ja nyt kun ketjun koko on lähes tuplaantunut 39 myymälän kokoiseksi kokonaisuudeksi, toimii Kontakti Pro korvaamattomana apuna verkkonäkyvyyden tehostamisessa ja ajankäytön hallinnassa.

Fonumille on ensiarvoisen tärkeää, että jokainen asiakas tietää tiensä helposti perille ja löytää tarvitsemansa tiedot nopealla vilkaisulla. Kukapa jaksaisi kiireen keskellä etsiä ajan tasalla olevia aukioloaikoja tai reittiohjeita kiven alta? Mikäli ajankohtaisia tietoja ei ole saatavilla, asiakas suuntaa sinne, mistä oikeat tiedot löytyvät.

Fonectan kehittämän Kontakti Pro -palvelun avulla yrityksen kaikki tiedot pysyvät aina ajan tasalla, eikä tietojen päivittämiseen kulu turhaa aikaa.

Kontakti Pro -palvelun ansiosta työmäärä vähentynyt huomattavasti

Kontakti Pro mahdollistaa Fonumille kaikkien myymälöiden yhteystietojen, aukioloaikojen sekä muiden tärkeiden verkkonäkyvyystietojen päivittämisen helposti ja sujuvasti vain muutamalla klikkauksella. Näin kaikista tärkeimmät tiedot ovat helposti asiakkaiden löydettävissä ja brändi pysyy yhtenäisenä jokaisessa kanavassa ympäri verkkoa.

Fonectan palvelun ansiosta Fonum on voinut kokonaan siirtyä aikaa vievästä manuaalityöstä siihen, että myymälöiden yhteystiedot ja muut oleelliset tiedot saadaan päivitettyä monikanavaisesti vain yhden palvelun kautta.

”Otetaan esimerkiksi juhannus, jolloin on kolmena päivänä eri poikkeusaukioloajat. Meillä on 39 myymälää, ja jokaisen myymälän viiteen eri kanavaan tulisi päivittää poikkeusaukioloajat. Tämä tarkoittaisi sitä, että muutaman minuutin työ voisi venyä kymmentuntiseksi työpäiväksi”, kertoo Fonumin markkinointiviestintäpäällikkö Ida Nevala.

Nevalan mukaan Kontakti Pro -palvelusta olisi ollut hyötyä jo ennen ketjun koon kaksinkertaistumista, mutta laajentumisen jälkeen ei vaihtoehtoja juurikaan jäänyt – mikäli tärkeimmät verkkonäkyvyystiedot olisi pitänyt jokaisen yksittäisen myymälän useaan eri kanavaan päivittää manuaalisesti, työmäärä olisi ollut yksinkertaisesti aivan liian suuri.

Kontakti Pro nopeuttanut myös asiakaspalautteiden käsittelyprosessia

Kun myymälöitä on ympäri Suomen, asiakaspalautteita tulee paljon. Kontakti Pro -palvelun avulla Fonum pystyy keskittämään kaikista eri kanavista tulleet julkiset asiakaspalautteet yhteen paikkaan, jolloin niiden käsitteleminen asiakaspalvelijan toimesta on monin verroin nopeampaa. Näin myöskään yksikään palaute ei jää huomaamatta ja jokainen asiakas tulee nähdyksi.

Fonum hyödyntää asiakaspalautteiden käsittelyprosessin nopeuttamisessa myös Kontakti Pro -palveluun luotuja erilaisia valmiita vastauspohjia. Valmiit pohjat toimivat loistavasti sellaisten asiakaspalautteiden käsittelyssä, mihin ei ole tarvetta reagoida yksilöllisesti.

Fonumille tärkeää on raportoida asiakaspalautteet myymälöihin asti, jotta palautteet tulevat kuulluksi ja niihin voidaan tarvittaessa reagoida viiveettä. Kontakti Pron ansiosta on pystytty luomaan automaattiraportteja, jotka lähtevät viikoittain myymälöihin ja asiakasrajapintaan.

Kontakti Pro ja orgaaninen näkyvyys – data puhuu palvelun puolesta

Fonumille on ollut aina tärkeää panostaa orgaaniseen näkyvyyteen. Asiakkaat hakevat paikallisia palveluita verkosta, ja Google sekä muut hakukoneet puntaroivat yrityksen paikkaa hakutuloksissa osittain verkkonäkyvyystietojen pohjalta.

“Kuten tiedämme, tekee Google erilaisia rajoituksia palveluidensa käytölle. Kolmisen vuotta sitten se rajoitti kolmansien osapuolien huoltotoimijoiden mainontaa, joten meille orgaaninen näkyvyys on erityisen tärkeää. Kontakti Pro -palvelun ansiosta Fonum näkyy Googlessa erinomaisesti, vaikka maksettua mainontaa emme voikaan hyödyntää”, Nevala kertoo hymy huulilla.

“Datasta voimme havaita, että Fonectan kanssa yhteistyön aloitettuamme Fonumin löydettävyys Googlessa on parantunut entisestään”, hän jatkaa.

Googlen ja Fonectan kanavien lisäksi Fonumin tärkeimmät tiedot ovat helposti löydettävissä muun muassa Facebookissa, Applen Kartat-sovelluksessa ja muissa karttapalveluissa sekä kolmansien osapuolien sovelluksissa. Asiakkaiden lisäksi myös Google käyttää näitä kanavia tietolähteinään, joten tietojen on oltava oikein ja yhtenevät jokaisessa kanavassa.

Suomenkielinen asiakastuki rinnalla kaikissa tilanteissa

Aivan kuten monille muillekin yrityksille, myös Fonumille suomenkielisen tuen ja palvelun saaminen tarvittaessa oli tärkeä kriteeri palvelua valittaessa.

Kontakti Pro -palvelusta on haluttu luoda mahdollisimman helppo käyttää. Toisinaan kuitenkin mieleen voi tulla kysymyksiä, jolloin suomenkielisen palvelun merkitys korostuu. Fonectan palveluissa suomenkielinen tuki on aina saatavilla.

Ida Nevala, suosittelisitteko Fonectaa muille monitoimipaikkaisille yrityksille?

“Fonectan palveluissa erityisen hyvää on ollut se, että työmäärää on voinut vähentää. Meille on myös tärkeää suomenkielisen tuen ja palvelun saaminen tarvittaessa. Kyllä, ehdottomasti suosittelisin Fonectaa muille monitoimipaikkaisille yrityksille”, vastaa Ida Nevala Fonumilta.

”Hyödyt ovat molemminpuoliset. Tämä on hyödyttänyt meitä, mutta ehdottomasti myös meidän asiakkaita.”

Tänä päivänä löydettävyys, tietojen oikeellisuus ja brändin yhteneväisyys tai näiden seikkojen puuttuminen voivat määrittää sen, valitseeko asiakas teidän yrityksenne palvelut vai löytääkö hän tiensä kilpailijan kassaan.

Fonecta Kontakti Pro mahdollistaa kärkipaikan paikallisten hakujen tuloksissa. Tutustu palveluun jo tänään, sillä parhaillaankin potentiaaliset asiakkaanne etsivät palveluitanne verkossa.