Markkinoinnin ja myynnin automaatiot

Käyttöönotto 1800 € + kk-kulut

Markkinoinnin automaation avulla voit nostaa verkkokauppasi myyntiä, asiakkaan elinkaaren arvoa ja parantaa asiakaskokemusta. Automaatioilla valjastat myyntikoneiston lisä- ja ristiinmyyntiin.

  • Säästä myyjien työaikaa ja vakioi myyntiprosessiasi
  • Tee työstä mielekkäämpää automatisoimalla aikaavieviä ja toistuvia vaiheita
  • Tee tehokkaampaa asiakasviestintää ja markkinointia
  • Helpota prospektointia
  • Tiedä enemmän asiakkaistasi ja pidä heidät asiakkainasi

Automaation käyttöönottoprojekti

  • alkaen 1 800 € + alv

ActiveCampaignin hinnoittelu perustuu kontaktimääriin ja käyttäjiin. Esimerkiksi automaatijärjestelmä 2500 kontaktille ja viidelle käyttäjälle on 149 € / kk.

Kokemuksesta tiedämme, miten markkinoinnin automaatioilla kasvatetaan b2b-yritysten ja verkkokauppojen myyntiä. Tiedämme myös, että niiden käyttöönotto voi olla haastavaa. Autamme asiakkaitamme automaatiojärjestelmän käyttöönotossa ja integraatiossa, asiakasdatan ja sähköpostilistojen siirtämisessä, sähköpostipohjien sekä automaatioiden teossa ja koulutuksessa.

Lue lisää, mitä markkinointiautomaatio palveluna sisältää

Tehokkaat työkalut myynnin ja markkinoinnin automaatioihin

Myynnin ja markkinoinnin automaatiolla voit tehostaa liidinhankintaa, myyjiesi toimintaa, vakioida myyntiprosessia sekä saada enemmän tehoa markkinoinnista. Automaatioilla voit vaikuttaa myös asiakaspysyvyyteen, asiakkuuden elinkaaren arvoon ja asiakaskokemukseen.

Myynnin automaatioita ovat esimerkiksi liidien lämmittely ja ohjaukset, myyjien työajansäästöön suunnitellut tapaamisautomaatiot ja vakioitu yhteydenpito asiakkaaseen, sekä erilaiset ilmoitukset muuttuneista tilanteista asiakkuuden suhteen.

Markkinoinnin automaatioita ovat esimerkiksi DRIP-kampanjat liidinhankintaan ja prospektointiin, lisämyyntiautomaatiot nykyasiakkaille ja palautekyselyt, perinteisempää sähköpostimarkkinointia unohtamatta.

Automaatiot sopivat erityisen hyvin B2B-myyntiä tekeville yrityksille ja verkkokaupoille, mutta lähes mikä tahansa yritys voi hyötyä automaatioista, joten jos teema kiinnostaa niin ole yhteydessä meihin, autamme alkuun!

Nainen toimistolla puhuu puhelimessa

Markkinointiautomaatiopalvelun hyödyt

Oikea-aikaista markkinointia ja myyntiä

Perinteinen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinointi alkaa olla jo vanha juttu. Asiakkaasi odottavat personoituja viestejä, juuri oikealla hetkellä. Markkinoinnin ja myynnin automaatiolla rytmität viestintää ja ohjaat myyntiäsi. Voit tehdä sähköpostimarkkinointia, auttaa myyjiäsi muistamaan asiakasylläpidon ja havaita asiakkaat, jotka ovat ostoikkunassa.

Tehosta toimintaa automaatioilla ja datalla

Automaatioiden avulla saadaan asiakasdataa, jonka perusteella tulevia kampanjoita ja toimenpiteitä voidaan kohdentaa ja segmentoida. Automaatio voidaan käynnistää monen eri aktiviteetin perusteella. Näitä voivat olla vaikkapa vierailu verkkosivuilla, toimenpide tai esimerkiksi tiettyjen tuotteiden katsominen tai ostoskoriin lisäys.

Asiakaspalvelua ja tukea suomeksi

Suomen virallisena ActiveCampaign -konsulttina tarjoamme koulutusta ja autamme sinua. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi siitä, osaatko hyödyntää myynnin ja markkinoinnin automaatiota. Koulutusten lisäksi saatavilla on laajalti opetusvideoita ja oppaita englanniksi.

Myynnin automaatiot B2B-yrityksille

Tarjoamamme automaatiojärjestelmävaihtoehdot, ActiveCampaign ja Klaviyo, ovat loistavia työkaluja niin b2b-yritysten kuin verkkokauppojen automaatioiden toteuttamiseen. ActiveCampaign ja Klaviyo sisältävät kaikki tarvittavat työkalut B2B-automaatioiden tekemiseen ja myynnin kasvattamiseen. Lisäksi ActiveCampaign ja Klaviyo integroituvat saumattomasti kymmeniin eri verkkosivu- ja markkinointijärjestelmiin. Järjestelmät integroituvat myös useisiin verkkokaupan järjestelmiin ja niissä löytyy myös rajapinnat, joiden avulla pystymme tekemään tarvittaessa customintegraation nykyiseen järjestelmääsi.

Automaatioratkaisumme sisältävät kaiken tämän:

  • Sähköpostimarkkinointi: Voit kirjoittaa personoituja, responsiivisia ja toimivia sähköposteja helposti ja vaivattomasti. Hallinnoi ja segmentoi listoja.
  • Markkinoinnin automaatio: Lähetä asiakkaan käyttäytymiseen perustuvia, personoituja viestejä, esimerkiksi uusista tuotekategorioista tai rinnakkaisista tuotteista.
  • Myynnin automaatio: lähetä myyjille muistutuksia, tee segmentointia tai säästä myyjien aikaa sekä vakioi myyntiprosessia erilaisilla tapaamisautomaatioilla.
  • Verkkokaupan CRM: Pidä verkkokauppasi asiakastiedot organisoituna. Seuraa asiakkaan LTV:tä, tee automaatioita ja segmentoi asiakkaita ostohistorian perusteella.
  • Viestittely asiakkaan kanssa: Reagoi asiakkaan käyttäytymiseen ja kehota toimintaan suoraan sivuillasi. Yhdistä markkinointi kokonaisuudeksi, joka tukee myyntiäsi. Voit tarjota myyjillesi myös enemmän tietoa asiakkaistasi.
Tuotto-odotuslaskelma

Tehokkuutta, säästöä ja parempia tuloksia

Myynnin ja markkinoiden automaatioiden hyvä puoli on, että niille voidaan hyvin laskea takaisinmaksuaikaa sekä saatavista tuloksista, että ajan säästön kautta. Usein ne tekevät myös myyjien ja markkinoijien työstä mielekkäämpää. Automaatioissa on myös se hyvä puoli, että kun ne on tehty niin hyödyt jatkuvat kunnes järjestelmiin tehdään isompia muutoksia.

Ohessa on esimerkkilaskelma b2b-myyntiorganisaation saamista potentiaalisista hyödyistä ja säästöistä. Esimerkissä on mukana neljä erilaista automaatiota ja niiden tuomat hyödyt. Esimerkin yrityksellä on myynnissä kaksi myyjää ja myyjille on tehty myyntiprosessia vakioivat automaatiot (tapaamisautomaatiot = kalenterikutsu ja oheisviestit, sekä muistutukset tapaamisista ml. referenssit). Ajansäästöksi on laskettu maltillinen 10 min / tapaaminen.

Myyntiautomaatioiden lisäksi mukana on kaksi markkinoinnin automaatiota: DRIP -kampanjat prospektointiin ja liidien hoito. Tässä käytetään laskennassa potentiaalisia tapaamisia ja tapaamisille on määritelty arvoksi maltillinen 150 € / tapaaminen.

Kuukausittaisiksi kuluiksi on laskettu automaatiojärjestelmän kulu 187 € / kk ja meidän palkkiomme esimerkkinä viiden tunnin jatkuvalla tekemisellä 750 € / kk.

Tämän esimerkin yritys säästää/saa tuloksia siis 3671 € / kk näillä neljällä automaatiolla. Automaatioita voidaan tehdä kuukausittain lisää tarpeen mukaan ja parantaa olemassaolevia.

Markkinointiautomaatio-palvelumme sisältö

Perinteisen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinoinnin aika on ohi.  Asiakkaasi odottavat personoituja uutiskirjeitä ja viestejä, jotka on kohdistettu jokaisen asiakkaasi kiinnostuksen mukaan. Tee jokaisesta sähköpostista henkilökohtainen.

Esimerkkejä markkinoinnin automaatioista

  • Liidien lämmittäminen
  • Drip-kampanjat prospektointiin
  • Myyjien aikaa säästävät automaatiot
  • Hylätyn ostoskorin automaatiot
  • Tervetuloa-viestit ja uutiskirjeen tilaajien kerääminen
  • Kehotukset arvosteluihin – tyytyväiset asiakkaat tuovat mukanaan uusia!
  • Ostosykliin perustuvat automaatiot: oma viesti esimerkiksi yli 3 kk sitten ostaneille asiakkaille
  • Ostohistoriaan perustuvat automaatiot: esimerkiksi lisämyynti rinnakkaisesta tuotekategoriasta/tuotteista
  • Parhaiden asiakkaiden palkitseminen

Automaatiot vaativat dataa ja ne käynnistetään triggereillä. Automaatioiden tärkein tekijä on asiakasdata, jonka perusteella kampanjoita voidaan segmentoida. Automaatiot voidaan käynnistää monella eri triggerillä, eli eri aktiviteetin perusteella.

Triggereitä voivat olla:

  • Vierailu tietyllä sivulla
  • Edellisestä toimenpiteestä kulunut aika
  • Osto
  • Tilauksen tila
  • Ostohistoria (ajankohta, tuote, tuotekategoria jne.)
  • Asiakastieto (sijainti, syntymäaika, tieto)
  • Lomakkeen täyttäminen
  • Selaustiedot
  • Hylätty ostoskori

Sähköpostiin sekä myynnin ja markkinoinnin automaatioon yhdistetty CRM (asiakastietojärjestelmä) pitää kaikki asiakastietosi järjestyksessä samalla alustalla. Hallitse kaikkea verkkokaupan asiakasdataa yhdessä paikassa ja tee tehokkaita segmentointeja.

Asiakasdataan voit kerätä esimerkiksi:

  • Ostohistorian
  • Ostetut tuotteet / tuotekategoriat
  • Asiakkaan elinkaaren arvon
  • Osoitetiedot
  • Käyttäytymisdataa
  • Syntymäpäivän
  • Näet myös missä kampanjoissa asiakas on ollut ja mitä automaatioita hänelle on lähetetty

Edistyneen raportoinnin ansiosta näet mikä toimii ja mikä ei. Seuraa asiakkaan LTV:tä, pureudu saatavilla olevaan dataan ja löydä kasvun mahdollisuuksia. Sivustoseuranta kertoo mitä ihmiset tekevät verkkopalvelussasi. Voit käyttää tätä tietoa apuna myynnin kasvattamisessa ja tarjota enemmän tietoa myyjillesi.

Luo erilaisia lomakkeita, tee kampanjoita, kerää sähköpostiosoitteita, kerää isompia markkinointilistoja ja käynnistä automaatiot.

Autamme sinua siirtämään kaiken tarvittavan asiakasdatan nykyisestä järjestelmästäsi ActiveCampaigniin.

Integraatiot:

  • ActiveCampaign toimii loistavasti useiden ohjelmistojen kanssa. Yli 850:n olemassa olevan integraation avulla käytössäsi ovat kaikki tarvittavat markkinointityökalut. Integraatio on mahdollista tehdä mm. näihin sovelluksiin: Salesforce, WooCommerce, Shopify, BigCommerce, Magento, PrestaShop…

Gmail-laajennus / Outlook:

  • Voit käyttää Gmail-tiliäsi tai Outlook-tiliäsi kontaktien hallintaan.

IOS CRM -sovellus:

  • Voit käyttää ohjelmistoa suoraan myös iPhonelle tehdyn appin kautta.