Oma Fonecta

Lue alta lisätietoja Oma Fonecta -palvelusta

ja kuinka sitä käytetään.

Kirjaudu Oma Fonectaan

1. Mikä on Oma Fonecta -palvelu?

Oma Fonecta on yritysten maksuton itsepalvelukanava, jonka avulla käytät Fonectalta ostamiasi palveluita, seuraat tuloksia ajantasaisista raporteista ja tarkistat tilaus- ja laskutustietoja.

Oma Fonectassa on kaikki tämä:

  • Palveluiden hallinta: Hallinnoi ja päivitä yrityksesi tietoja Fonectan omissa kanavissa sekä parhaimmillaan yli 20:ssa arvostetussa netin haku-, suosittelu- ja karttapalvelussa. Tiedot päivittyvät Oma Fonectassa olevan päivitystyökalun kautta kaikkiin Fonecta Kontaktiin kuuluviin hakupalveluihin kerralla.
  • Raportit: Voit seurata yrityksesi saamien yhteydenottojen, profiilinäyttöjen ja muiden toimenpiteiden tuloksia ajantasaisista ja selkeistä raporteista
  • Tilaukset: Voit tarkistaa voimassa olevien tilaustesi tiedot ja tilausvahvistukset.
  • Laskut: Voit tarkastella laskuja, siirtää laskun eräpäivää ja muuttaa laskun toimitustapaa.
  • Artikkelit: Ajankohtaisista artikkeleista ja oppaista voit lukea käytännön vinkkejä digitaalisesta näkyvyydestä ja sen kehittämisestä.
  • Asiakastuki: Tästä osiosta löydät tarkempaa tietoa Oma Fonectasta, sekä vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Asiakastuki-osion kautta pääset tutustumaan myös muihin Fonectan palveluihin.
  • Chat-asiakaspalvelu: Oma Fonectassa sinun apunasi on chatbottimme AiNA 24/7.

2. Palveluun kirjautuminen

Näin kirjaudut palveluun

Oma Fonectaan kirjaudutaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.​

  • Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, voit syöttää sähköpostiosoitteesi ja salasanasi niille tarkoitettuihin kenttiin ja paina ”Kirjaudu sisään”.​
  • Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, aloita rekisteröityminen ”Luo tili nyt” –painikkeen kautta. Järjestelmä ohjaa sinua sen jälkeen tilin luonnissa eteenpäin. Tilin luominen on maksutonta.

Tunnuksen aktivointi

Kirjautumisen jälkeen sinua pyydetään liittämään käyttäjätunnuksesi yrityksesi tietoihin ja aktivoimaan tunnuksesi. Aktivoinnilla varmistamme, että sinulla on oikeus päästä valitsemasi yrityksen Oma Fonecta -sivulle. Aktivointiviestin saapumisvaihtoehdot tulevat Fonectan järjestelmästä. Jos tiedoissa on puutteita tai virheitä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

HUOM! Jos yritykselläsi on useita toimipisteitä, jokainen toimipiste aktivoidaan erikseen ja asiakaspalvelumme auttaa sinua tässä mielellään!

Jos et muista mille sähköpostiosoitteelle tunnuksesi on luotu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Jos palveluun kirjautuminen ei onnistu

Jos ensimmäinen kirjautuminen Oma Fonectaan epäonnistuu, tarkistathan kirjautumistietosi. Tarkistathan kirjoittaneesi salasanan niin, ettei alkuun tai loppuun jää välilyöntejä.​

Voit myös kokeilla kirjautumista toisella selaimella. Palvelua tulee käyttää mahdollisimman uudella selaimella, esimerkiksi uusimmalla versiolla automaattisesti päivittyvästä selaimesta (Google Chrome, Mozilla Firefox ja Microsoft Edge), Apple Safari 9 tai uudempi. Vanhemmalla selaimella käyttökokemus voi heikentyä tai palvelun käyttö voi estyä. Jotkut selainten laajennukset, kuten mainosten näytön esto, voivat estää palvelun ominaisuuksien osittaisen tai täyden toimimisen. Palvelun toimivuus edellyttää, että selaimessa on JavaScript päällä.​

Jos kirjautuminen näistä keinoista huolimatta epäonnistuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Unohditko salasanasi?​

Jos et muista salasanaasi, klikkaa kohtaa ”Unohditko salasanasi?”, jonka kautta pääset määrittämään käyttäjätunnuksellesi uuden salasanan.

3. Yritystietojen päivittäminen Oma Fonectassa

Oma Fonectassa voit päivittää yrityksesi yhteystiedot kaikkiin Fonectan palveluihin: Fonecta.fi:hin, Fonecta Calleriin, Finderiin sekä 020202 Numeropalveluun.

Voit itse päivittää mm. seuraavia tietoja: toimipaikan nimi ja osoite, kotisivujen osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, aukioloajat, ajanvarauksen osoite, yrityksen kuvat, yrityksen logo, yrityksen kuvaus, hakusanat, tuotemerkit, sosiaalisen median linkit sekä kontaktikorttien tiedot. Kun olet tehnyt muutokset, muista klikata Tallenna-painiketta sivun alalaidassa. Tietojen näkyvyys palveluissa riippuu ostamastasi Fonecta Kontaktin paketista.

Tiedot päivittyvät noin 20 minuutissa Fonecta.fi- ja Finder-, Fonecta Caller -palveluihin, sekä noin vuorokaudessa 020202 Numeropalveluun.

Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa tai eivät näy lainkaan, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

4. Laskutus- ja tilaustietojen hallinta Oma Fonectassa

Oma Fonecta -palvelussa voit tehdä muutoksia tilaustietoihin, vaihtaa laskutusosoitetta ja siirtää laskun eräpäivää. Voit myös tallentaa ja tulostaa itsellesi sekä laskukopiot että tilausvahvistukset.

Pääset Laskut-osioon ylävalikon kohdasta Laskut. Näet laskuhistorian 14 kuukautta taaksepäin. Laskutusosoitetta muutat Laskut-sivulla valitsemalla sivun ylälaidasta kohdan Laskutusosoitteen muutos. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennusnäppäintä. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 10€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden, sillä edellytyksellä, että laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Eräpäivän siirto tehdään laskukohtaisesti ja löydät sen avaamalla yksittäisen avoimen laskun tiedot.

Tilaukset-sivulle pääset etusivulta. Voit katsoa tilauksen perustiedot kuten tilauksen numeron, alkupäivämäärän ja arvon sekä tallentaa itsellesi tilausvahvistuksen. Voit myös halutessasi jättää tilaukseen liittyen yhteydenottopyynnön.

5. Yrityksen yhteyshenkilön vaihtaminen Oma Fonectaan

Jos yrityksesi Oma Fonecta- tunnukset omaava yhteyshenkilö vaihtuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Usein kysytyt kysymykset

Oma Fonectaan kirjaudutaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.​
Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi niille tarkoitettuihin kenttiin ja paina ”Kirjaudu sisään”.​

Jos et muista mille sähköpostiosoitteelle tunnuksesi on luotu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.​

Voit tilata uuden salasanan klikkaamalla ”Salasana unohtunut?” -linkkiä kirjautumissivulla oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Yritysasiakkaiden itsepalvelukanava Oma Fonectaan kirjaudutaan nyt erillisellä Oma Fonecta -tunnuksella. Fonectan hakupalveluihin (Fonecta.fi, Finder.fi sekä Fonecta Caller -mobiilisovellukseen) kirjaudutaan edelleen Fonecta-tilillä.​
Jos siis vaihdat salasanan Oma Fonectaan, muutos koskee vain Oma Fonecta –tunnustasi. Fonecta-tilin salasana säilyy ennallaan ja se on tarvittaessa vaihdettava erikseen.

Oma Fonecta –palvelun käyttö ei maksa mitään.

Tällä hetkellä näet seurantaraportit Google Hakusanamainonnan, Google Displayn, Fonecta Kontaktin, Kotisivujen, Fonecta Chatin, Hakukoneoptimoinnin, Facebookin ja Remarketingin tuloksista.

Valitse etusivulta kohta Laskut. Kun klikkaat haluamasi laskurivin auki, saat laskun tiedot sekä voit ladata itsellesi kopion laskusta PDF-tiedostona.

Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden. Siirtäminen onnistuu, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Löydät eräpäivän siirto -painikkeen valitsemalla etusivulta kohdan Laskut ja klikkaa auki haluamasi avoimen laskun tiedot.

Valitse valikon Tilaukset-kohdan alla olevasta kohdasta Laskutustiedot. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennuspainiketta. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 10€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.