Markkinoinnin automaation avulla voit nostaa verkkokauppasi myyntiä, asiakkaan elinkaaren arvoa ja parantaa asiakaskokemusta. Automaatioilla valjastat myyntikoneiston lisä- ja ristiinmyyntiin.
Automaation käyttöönottoprojekti
ActiveCampaignin hinnoittelu perustuu kontaktimääriin ja käyttäjiin. Esimerkiksi automaatijärjestelmä 2500 kontaktille ja viidelle käyttäjälle on 149 € / kk.
Kokemuksesta tiedämme, miten markkinoinnin automaatioilla kasvatetaan b2b-yritysten ja verkkokauppojen myyntiä. Tiedämme myös, että niiden käyttöönotto voi olla haastavaa. Autamme asiakkaitamme automaatiojärjestelmän käyttöönotossa ja integraatiossa, asiakasdatan ja sähköpostilistojen siirtämisessä, sähköpostipohjien sekä automaatioiden teossa ja koulutuksessa.
Myynnin ja markkinoinnin automaatiolla voit tehostaa liidinhankintaa, myyjiesi toimintaa, vakioida myyntiprosessia sekä saada enemmän tehoa markkinoinnista. Automaatioilla voit vaikuttaa myös asiakaspysyvyyteen, asiakkuuden elinkaaren arvoon ja asiakaskokemukseen.
Myynnin automaatioita ovat esimerkiksi liidien lämmittely ja ohjaukset, myyjien työajansäästöön suunnitellut tapaamisautomaatiot ja vakioitu yhteydenpito asiakkaaseen, sekä erilaiset ilmoitukset muuttuneista tilanteista asiakkuuden suhteen.
Markkinoinnin automaatioita ovat esimerkiksi DRIP-kampanjat liidinhankintaan ja prospektointiin, lisämyyntiautomaatiot nykyasiakkaille ja palautekyselyt, perinteisempää sähköpostimarkkinointia unohtamatta.
Automaatiot sopivat erityisen hyvin B2B-myyntiä tekeville yrityksille ja verkkokaupoille, mutta lähes mikä tahansa yritys voi hyötyä automaatioista, joten jos teema kiinnostaa niin ole yhteydessä meihin, autamme alkuun!
Perinteinen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinointi alkaa olla jo vanha juttu. Asiakkaasi odottavat personoituja viestejä, juuri oikealla hetkellä. Markkinoinnin ja myynnin automaatiolla rytmität viestintää ja ohjaat myyntiäsi. Voit tehdä sähköpostimarkkinointia, auttaa myyjiäsi muistamaan asiakasylläpidon ja havaita asiakkaat, jotka ovat ostoikkunassa.
Automaatioiden avulla saadaan asiakasdataa, jonka perusteella tulevia kampanjoita ja toimenpiteitä voidaan kohdentaa ja segmentoida. Automaatio voidaan käynnistää monen eri aktiviteetin perusteella. Näitä voivat olla vaikkapa vierailu verkkosivuilla, toimenpide tai esimerkiksi tiettyjen tuotteiden katsominen tai ostoskoriin lisäys.
Suomen virallisena ActiveCampaign -konsulttina tarjoamme koulutusta ja autamme sinua. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi siitä, osaatko hyödyntää myynnin ja markkinoinnin automaatiota. Koulutusten lisäksi saatavilla on laajalti opetusvideoita ja oppaita englanniksi.
Tarjoamamme automaatiojärjestelmävaihtoehdot, ActiveCampaign ja Klaviyo, ovat loistavia työkaluja niin b2b-yritysten kuin verkkokauppojen automaatioiden toteuttamiseen. ActiveCampaign ja Klaviyo sisältävät kaikki tarvittavat työkalut B2B-automaatioiden tekemiseen ja myynnin kasvattamiseen. Lisäksi ActiveCampaign ja Klaviyo integroituvat saumattomasti kymmeniin eri verkkosivu- ja markkinointijärjestelmiin. Järjestelmät integroituvat myös useisiin verkkokaupan järjestelmiin ja niissä löytyy myös rajapinnat, joiden avulla pystymme tekemään tarvittaessa customintegraation nykyiseen järjestelmääsi.
Myynnin ja markkinoiden automaatioiden hyvä puoli on, että niille voidaan hyvin laskea takaisinmaksuaikaa sekä saatavista tuloksista, että ajan säästön kautta. Usein ne tekevät myös myyjien ja markkinoijien työstä mielekkäämpää. Automaatioissa on myös se hyvä puoli, että kun ne on tehty niin hyödyt jatkuvat kunnes järjestelmiin tehdään isompia muutoksia.
Ohessa on esimerkkilaskelma b2b-myyntiorganisaation saamista potentiaalisista hyödyistä ja säästöistä. Esimerkissä on mukana neljä erilaista automaatiota ja niiden tuomat hyödyt. Esimerkin yrityksellä on myynnissä kaksi myyjää ja myyjille on tehty myyntiprosessia vakioivat automaatiot (tapaamisautomaatiot = kalenterikutsu ja oheisviestit, sekä muistutukset tapaamisista ml. referenssit). Ajansäästöksi on laskettu maltillinen 10 min / tapaaminen.
Myyntiautomaatioiden lisäksi mukana on kaksi markkinoinnin automaatiota: DRIP -kampanjat prospektointiin ja liidien hoito. Tässä käytetään laskennassa potentiaalisia tapaamisia ja tapaamisille on määritelty arvoksi maltillinen 150 € / tapaaminen.
Kuukausittaisiksi kuluiksi on laskettu automaatiojärjestelmän kulu 187 € / kk ja meidän palkkiomme esimerkkinä viiden tunnin jatkuvalla tekemisellä 750 € / kk.
Tämän esimerkin yritys säästää/saa tuloksia siis 3671 € / kk näillä neljällä automaatiolla. Automaatioita voidaan tehdä kuukausittain lisää tarpeen mukaan ja parantaa olemassaolevia.
Perinteisen kaikille kaikkea -sähköpostimarkkinoinnin aika on ohi. Asiakkaasi odottavat personoituja uutiskirjeitä ja viestejä, jotka on kohdistettu jokaisen asiakkaasi kiinnostuksen mukaan. Tee jokaisesta sähköpostista henkilökohtainen.
Esimerkkejä markkinoinnin automaatioista
Automaatiot vaativat dataa ja ne käynnistetään triggereillä. Automaatioiden tärkein tekijä on asiakasdata, jonka perusteella kampanjoita voidaan segmentoida. Automaatiot voidaan käynnistää monella eri triggerillä, eli eri aktiviteetin perusteella.
Triggereitä voivat olla:
Sähköpostiin sekä myynnin ja markkinoinnin automaatioon yhdistetty CRM (asiakastietojärjestelmä) pitää kaikki asiakastietosi järjestyksessä samalla alustalla. Hallitse kaikkea verkkokaupan asiakasdataa yhdessä paikassa ja tee tehokkaita segmentointeja.
Asiakasdataan voit kerätä esimerkiksi:
Edistyneen raportoinnin ansiosta näet mikä toimii ja mikä ei. Seuraa asiakkaan LTV:tä, pureudu saatavilla olevaan dataan ja löydä kasvun mahdollisuuksia. Sivustoseuranta kertoo mitä ihmiset tekevät verkkopalvelussasi. Voit käyttää tätä tietoa apuna myynnin kasvattamisessa ja tarjota enemmän tietoa myyjillesi.
Luo erilaisia lomakkeita, tee kampanjoita, kerää sähköpostiosoitteita, kerää isompia markkinointilistoja ja käynnistä automaatiot.
Autamme sinua siirtämään kaiken tarvittavan asiakasdatan nykyisestä järjestelmästäsi ActiveCampaigniin.
Integraatiot:
Gmail-laajennus / Outlook:
IOS CRM -sovellus:
Monikanavainen markkinointi palveluna
Suomalaiset liikkuvat verkossa yhä luontevammin eri verkostojen välillä. Harvoin vain yksi kanava riittää tavoittamaan kaikki palveluistasi kiinnostuneet asiakkaat. Monikanavaisen markkinointipalvelun avulla voit joustavasti hallinnoida ja siirtää mediapanostuksiasi kanavasta toiseen. Tätä mainonnan palvelua tarjoaa nykyisin sisaryhtiömme OIKIO Oy.
Lue Lisää