SunSilva Oy: Fonectan palvelukokonaisuus on vertaansa vailla
25.8.2023 | Lukuaika 0 min
SunSilva Oy on puiden suojeluun sekä uusien metsien kasvattamiseen erikoistunut perheyritys. Missiotaan he toteuttavat niin yksityisten ihmisten kuin yritysten kanssa. Fonecta on alusta alkaen toiminut yrityksen digitaalisen näkyvyyden ja löydettävyyden takaajana.
Unelmatyötä rakkaudesta metsään
“Me kolme veljestä ja puolisoni perustimme SunSilva Oy:n rakkaudesta suomalaiseen luontoon ja metsään, jonka hyvinvoinnin eteen haluamme tehdä kaikkemme”, kertoo yrityksen markkinointijohtaja Jaakko Alasirniö.
“Me keskitymme metsittämään erityisesti joutomaita – siellä ei kasvaisi metsää ilman meidän panostamme, ja siellä metsä on tulevaisuudessa turvassa hakkuilta”, Alasirniö kertoo. SunSilva Oy:ltä voi kuka tahansa ostaa ikioman puun pohjoissuomalaisesta ikimetsästä, jota voi tarkkojen koordinaattien perusteella tulla jopa itse paikan päälle katsomaan – ja tullaankin.
Turvaudu ammattilaiseen, älä hakkaa päätä Karjalan mäntyyn
Tärkeällä asialla oleva SunSilva Oy on vasta reilu 2-vuotias, puhtaasti tulorahoitteinen startup. Siksi toiminnassa on erityisen tarkkaan harkittava, mitkä toimenpiteet tehdään itse ja mitkä ulkoistetaan.
“Valintaperusteena Fonectalle oli avaimet käteen -periaate. Emme ole itse koodareita, ja heiltä saimme kotisivut ja sähköpostit helposti ja nopeasti. Paljon helpompi turvautua ammattilaiseen kuin itse alkaa hakkaamaan päätään Karjalan mäntyyn”, luonnehtii Alasirniö.
Vakuuttavuus lähtee kotisivuista
Ilman verkkosivuja ei yritystä tänä päivänä ole asiakkaalle olemassa. Hyvännäköiset ja toimivat verkkosivut valavat luottamusta ja uskottavuutta, ja ovat myyntivaltti jo itsessään. Alasirniö tietää tämän hyvin.
Metsien ja luonnon suojelun puolesta työskentelevät yrittäjät haluavat myös osaltaan ylläpitää metsiensuojelukeskustelua sekä muuttaa asenneilmapiiriä niin, että suojelutoimia vahvistettaisiin valtiotasolta. Siinä työssä on tärkeää olla uskottava ja vakuuttava toimija.
“Moni yhteistyö on toteutunut juuri meidän laadukkaiden ja asiantuntijuutta huokuvien verkkosivujemme ansiosta”, Alasirniö kertoo.
SunSilva Oy:n ja Fonectan yhteistyö on kasvanut yrityksen liikevaihdon kasvaessa, ja mukaan ovat tulleet myös verkkokauppa, Kontakti-palvelu sekä kotisivujen Chat-palvelu.
Kontakti takaa löydettävyyden, chat rohkaisee yhteydenottoon
Tämän päivän kuluttajat etsivät tietoa verkon moninaisista kanavista, eikä yritys voi päättää, mistä asiakas löytää heidät ensimmäistä kertaa. Siksi on tärkeää olla löydettävissä kaikista kanavista, missä asiakas saattaa verkossa navigoida.
Fonectan Kontakti-tuote auttaa juuri tässä, ja sen tehon on huomannut myös Alasirniö. “Hiljattain asiakas osti meiltä puun lahjaksi Kiinaan, ja tätä kauppaa ei olisi tapahtunut, jos emme olisi Kontaktin kautta läsnä myös kanavissa, jotka muuten ehkä olisimme laiminlyöneet.”
Ja kun asiakas on löytänyt sivustolle, toimii chat-palvelu osoituksena yrityksen aktiivisuudesta ja palveluhalukkuudesta rohkaisten kysymään lisää ja ottamaan yhteyttä.
Yhdessä ulkomaanvalloitukseen
Kiinnostus metsien suojeluun ja Ikioman puun hankintaan kasvaa myös maailmalla, ja siksi SunSilva Oy:llä onkin edessään ulkomaanvalloitus. Onneksi se onnistuu saman luotettavan kumppanin kanssa. Esimerkiksi verkkosivujen kiinan ja japanin kieliversioille ei tarvitse itse etsiä toteuttajia, vaan kaikki hoituu Fonectan verkoston kautta.
“Fonectan palvelukokonaisuus on vertaansa vailla – kaikki ne palvelut, jotka saamme saman katon alta. Vielä ei ole tullut vastaan kilpailijaa, joilla olisi vastaavaa ratkaisua”, kehuu Alasirniö.
Fonectan ja SunSilvan yhteistyö on tiivistä, ja etenkin kun ollaan työstämässä uutta toteutusta on Alasirniö tekemisissä Fonectan yhteyshenkilön kanssa pari kertaa viikossa.
“Vaikka Fonecta on suuri yritys, ovat he meille vähän sama asia kuin jos olisi yrityksen oma kirjanpitäjä – he tuntevat meidät ja meidän tarpeemme, ja tekevät työnsä kuin osana yritystämme”, Alasirniö kiittelee.
Tutustu tarkemmin SunSilva Oy:n toimintaan ja palveluihin heidän verkkosivuillaan.