SD Worx: Valitsi kumppanin, jonka avulla hoituu koko digimarkkinoinnin kokonaisuus

14.7.2022 | Lukuaika 0 min

Tätä mainonnan palvelua tarjoaa nykyisin sisaryhtiömme OIKIO Oy.

SD Worx on Euroopan johtava palkka- ja henkilöstöpalvelujen tarjoaja, joka osti Pohjoismaissa toimineen Aditron liiketoiminnot huhtikuussa 2021. SD Worxilla työskentelee 5300 henkilöä 18 maassa. Yritys toimii globaalisti, ja asiakkaat koostuvat pienistä toimijoista suuriin kansainvälisiin yrityksiin 150 maassa ympäri maailmaa. Tällä hetkellä SD Worxilla on meneillään brändäystyö Pohjoismaissa tunnettuuden kasvattamiseksi Suomen, Ruotsin ja Norjan markkinoilla.

Fonectan kattava LinkedIn-osaaminen innoitti tutustumaan muihinkin Fonectan palveluihin

Fonecta ja SD Worx aloittivat yhteistyön huhtikuussa 2021, kun SD Worxin Suomen markkinoinnista vastaava Marketing & Communications Manager Salla Ollikainen halusi digimarkkinoinnin kumppanin, jonka kautta mm. Google- ja some-mainonta, niiden optimointi ja hakukoneoptimointi hoituisi samasta paikasta. Digitaalista markkinointia oli toki tehty aiemminkin, mutta parin eri kumppanin kanssa, joka teki kokonaisuuden hallitsemisesta aikaa vievää ja haastavaa.

”Halusimme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan asiantuntevat digimarkkinoinnin palvelut saman katon alta. On paljon helpompaa asioida yhden kumppanin kanssa, koski asia sitten hakukoneoptimointia, Google-, Facebook- tai LinkedIn-mainontaa, kuin olla yhteydessä jokaisesta eri markkinointimuodosta useaan eri kumppaniin ja pitää heidät kaikki ajan tasalla. Fonectan kanssa kokonaisuus toimii oman asiantuntijatiimin kautta ja sisältö on linjassa kaikkialla”, Salla kertoo.

Salla Ollikainen tutustui Fonectan digitaalisen markkinoinnin tarjoomaan Fonectan järjestämien kattavien LinkedIn-koulutusten ja -uutiskirjeiden mielenkiintoisen sisällön innoittamana. Fonectalla olikin tarjota kaikki SD Worxin kaipaamat digitaaliset palvelut ja isossa talossa olisi myös resursseja auttaa, joten päätös yhteistyökumppanin valitsemisesta oli lopulta helppo.

Näkyvyyttä ja tunnettuutta monikanavaisesti oikealle kohdeyleisölle

Digitaaliset monikanavapalvelut Fonectan kautta ovat toimineet hyvin. Etenkin SEO:ssa, eli hakukoneoptimoinnissa, on huomattu ehdoton parannus verrattuna aiempaan. Google-, Facebook- ja LinkedIn-mainonta on myös tavoittanut laadukkaampaa ja relevantimpaa kohdeyleisöä.

Viime aikoina SD Worx on testannut myös bränditunnettuuden kasvattamista asiantuntijablogien markkinoinnilla: ”On hienoa, että Fonectan asiantuntijat suosittelevat monipuolisia markkinoinnin keinoja ja seuraavat aktiivisesti eri mainosten toimivuutta. Nyt olemme muutaman kuukauden ajan hyödyntäneet markkinoinnissa asiantuntijablogejamme, ja tämä on toiminut todella hyvin. Niiden kautta olemme saaneet tuotua esiin asiantuntijuuttamme ja kasvatettua tunnettuutta”, Salla toteaa.

Vastavuoroista säännöllistä yhteydenpitoa

SD Worx ja Fonecta pitävät markkinointipalaverin kerran kuussa. Palaverissa käydään läpi muun muassa some-kanavien ja Googlen näkyvyydet ja tapahtumat edellisen jakson ajalta, ja mietitään yhdessä seuraavia askelia. Yhteydenpito on vastavuoroista myös kuukausittaisten tapaamisten ulkopuolella. Toisinaan Salla on yhteydessä kiireistenkin asioiden tiimoilta, ja tällöinkin kaikki hoituu sujuvasti: ”Joskus mainonnan tarpeita tulee myös ad-hocina, jolloin olen ollut yhteydessä mainonnan yhteyshenkilöömme. Voin laittaa hänelle ihan raakileenkin, josta hän sitten tekee mainostekstit valmiiksi. Kaikki on todella helppoa, nopeaa ja sujuvaa.” Toisinaan sitten taas Fonectalta ollaan yhteydessä ja ehdotetaan esimerkiksi muokkauksia kampanjoihin.

Fonecta on onnistunut lunastamaan SD Worxin odotukset

Yhteydenpito ja asiat hoituvat helposti ja sujuvasti, kampanjat tuottavat ja jälki on laadukasta. Markkinointipäällikön aika on SD Worxillakin rajallista, joten on vain järkevää kohdentaa oma aika sellaisiin asioihin, joita ei voi ulkoistaa luotettavalle kumppanille. Ja mikäs siinä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii! ”Aikaa vievissä digimarkkinoinnin tehtävissä on ihan hyvä käyttää apuna ulkoista kumppania”, Salla suosittelee.

Tutustu tarkemmin: https://sdworx.fi