Nimitys: Antti Tukia vetämään Fonectan koko myyntiä – ”Tieto on ilmaista, mutta näkemyksestä maksetaan”

1.11.2022 | Lukuaika 3 min

Tiedote 1.11.2022

Fonectan tavoitteena on luoda asiakkaalle arvoa jokaisessa kohtaamisessa. Uusi myyntiorganisaatio kykenee siihen aiempaa ketterämmin.

Digimarkkinoinnin asiantuntijayritys Fonecta on nimittänyt EMBA Antti Tukian myyntijohtajakseen ja vetämään uutta myyntiorganisaatiotaan. Tukia vastaa jatkossa Fonectan koko myynnistä ja aloitti tehtävässään 1. marraskuuta.

Tukia on työskennellyt Fonectalla lukuisissa myynnin rooleissa vuodesta 2013, aluksi suurasiakkaiden myyjänä ja viimeksi avainasiakkaiden ja julkisen sektorin myynnistä vastaavana johtajana. Ennen Fonectaa hän työskenteli asiakkuusjohtajana MicroMedialla.

Tukia kertoo, että myynti- ja asiakkuudenhoitomallin uudistuksen tavoitteena on luoda asiakkaille ja myyntiorganisaatiolle entistä symbioottisempi suhde.

”Monikanavaisuus on totta yhtä lailla ostamisessa kuin myynnissäkin: asiakas asioi myyvän yrityksen kanssa siinä kanavassa ja sellaiseen aikaan, joka on juuri sillä hetkellä sopivin. Perinteinen myyntimalli ei silloin toimi.”

”Meidän on osattava kohdata asiakkaat ostoprosessin eri vaiheissa ja muuntautua asiakkaan kulloiseenkin tarpeeseen”, Tukia sanoo.

Tukian mukaan myynnin transformaatio tarkoittaa vanhakantaisesta tuotemyynnistä luopumista ja ratkaisumyyntiin siirtymistä.

”Asiakaslähtöisyydestä puhuvat kaikki, mutta miten se todellisuudessa toteutuu? Luommeko aitoa arvoa ja tarjoammeko hyötyä jokaisessa kohtaamisessa, vai teemmekö niin kuin on aina tehty? Tietoa, mahdollisuuksia, palveluja ja palveluntarjoajia on verkko pullollaan, ja kuka tahansa voi itse tehdä käytännössä mitä vain. Asiakkaat kuitenkin tarvitsevat luotettavan kumppanin, joka auttaa ratkomaan oman liiketoiminnan haasteita ja kertoo niistä ymmärrettävästi”, Tukia sanoo.

Jos et löydy, et ole olemassa

Fonecta tekee jatkossa laajoja investointeja esimerkiksi tekoälyyn ja tuo maailmalta tuoreimmat digimarkkinoinnin ratkaisut suomalaisyritysten saataville.

”Olemme valtavan hyvin kiinni erilaisissa datapisteissä ja voimme tarjota yksityiskohtaista tietoa esimerkiksi asiakkaan liiketoimintaympäristöstä, kilpailutilanteesta, toimialan Google-hauista tai vaikkapa asiakkaan kotisivujen laadukkuudesta. Pystymme analysoimaan ja näyttämään, miten asiakas menestyy digitaalisessa maailmassa. Tämän tiedon avulla kokoamme asiakkaalle sopivan ratkaisukokonaisuuden, jonka tuloksia voi seurata ajantasaisesti ja ymmärrettävässä muodossa palveluportaalissamme”, Tukia kuvailee.

”Tieto on ilmaista, mutta näkemyksestä maksetaan.”

Mikä jokaisen suomalaisorganisaation olisi välttämätöntä tehdä markkinoinnissa? Olla saatavilla ja löydettävissä, Tukia vastaa.

”Jokainen ostoprosessi lähtee hausta. Jos et löydy missään haussa, et ole olemassa. Silloin ei ole merkitystä, miten hieno liiketila tai makea verkkokauppa sinulla on.”

Myyntityötä Tukia on tehnyt 17-vuotiaasta asti. ”Suurin oivallukseni oli se, kun aikoinaan ymmärsin ryhtyä kuuntelemaan asiakasta tarkemmin, kysymään tarpeita ja ratkomaan haasteita. Silloin myyminen muuttui auttamiseksi. Se oli asiakaslähtöisyyden korkeakouluni”, Tukia päättää.

Lisätietoja:

Antti Tukia
myyntijohtaja, Fonecta
p. 050 345 5335
antti.tukia@fonecta.com

Patrik Sallner
toimitusjohtaja, Fonecta
p. 040 544 3441
patrik.sallner@fonecta.com

Fonecta on digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys. Autamme asiakkaitamme kasvamaan digimarkkinoinnin keinoin. Teemme sen yhdistämällä maailman parhaat kohdennetun markkinoinnin alustat ja yli 30 000 asiakasyrityksen tuntemuksemme. Olemme Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -maakumppani ja Yextin Suomen-edustaja. Olemme kasvaneet digitalisaation mukana perustamisvuodestamme 2002 alkaen ja elämme niin kuin opetamme. Meitä fonectalaisia on yhteensä 250 Helsingissä, Porissa, Tampereella ja Turussa.