Markkinoinnin tuki modernille B2B-myynnille

5.10.2023 | Lukuaika 1 min

Jenni Tolonen

Artikkelin kirjoittanut

Antti Tukia oli 20.9.2023 MarkkinointiKollektiivin B2B-markkinointi nyt -tilaisuudessa jakamassa oppeja Fonectan B2B-myynnin tuoreesta transformaatiosta: miksi ja miten transformaatio toteutettiin?

Entä kuinka työ jatkuu kohti monikanavaista ja holistista asiakaskokemusta? Antti jakoi esityksessään näkemyksiä siihen, miten modernia B2B-myyntiä tuetaan markkinoinnin keinoin.

Transformaation aikana Antti vastasi Fonectan myynnistä. Nyt hän vastaa kaikista asiakaskohtaamisista eli myynnin lisäksi myös markkinoinnista, viestinnästä ja asiakaspalvelusta.

Alla tallenne Antin puheenvuorosta – lue myös hänen blogikirjoitus MK:n sivuilla.

Antin vinkit B2B-myyjille ja -markkinoijille

Myynti auttaa asiakasta kehittämään liiketoimintaansa ja ostamaan palveluja. Kasvumarkkinoiti sen sijaan auttaa sekä myyntiä hankkimaan asiakkaita että asiakaspalvelua luomaan asiakassuhteista pitkäkestoisia.

  1. Kerätkää tietoa asiakkaista ja muodostakaa yhteinen asiakasymmärrys.‍
  2. Ymmärtäkää B2B-ostamisen inhimilliset tekijät. Ostaja on ihminen, ei yritys.
  3. Luokaa arvoa jokaisessa asiakaskohtaamisessa.