Stemma Oy: Kontakti Pro säästää Stemman aikaa 34-kertaisesti

26.10.2022 | Lukuaika 0 min

Huonekaluketju Stemma Oy:llä on 34 yrittäjävetoista myymälää ympäri Suomea. Jyväskylän pääkonttorista käsin hoidetaan mm. valtakunnallista markkinointia ja tuotemallistoa, mutta jokainen myymälä ja kauppias toimii itsenäisenä yrittäjänä.

Isolle ketjuyritykselle on ehdottoman tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat netin eri kanavissa oikein, ja asiakkaat löytävät perille oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siksi Stemma valitsi Fonectan Kontakti Pron, jonka avulla yritys pystyy tekemään paikalliset verkkonäkyvyyspäivitykset eri kanaviin koordinoidusti yhdellä päivityksellä jokaiselle toimipisteelle. Näin tiedot ovat aina varmasti oikein ja brändin mukaiset.

Kontakti Pro otettiin Stemmassa käyttöön alkuvuodesta 2021, kertoo Stemman markkinointikoordinaattori Laura Kujala. Perehdytys Fonecta Kontakti Prohon oli Lauran mukaan niin hyvä, että sen jälkeen hän on käyttänyt työkalua lähes täysin itsenäisesti:

”Saimme niin hyvän perehdytyksen Kontakti Pron päivitystyökalun käyttöön Fonectan asiantuntijoilta, että ei ole paljoa tarvinnut sen jälkeen neuvoja kysellä. Työkalua on äärimmäisen helppo käyttää.”

Paikallinen markkinointi ja Kontakti Pro

Hakukoneet, kuten Google, arvostavat yhteneväisiä tietoja verkon eri palveluissa ja edistävät yrityksen löytymistä korkeammilla sijoituksilla paikallisissa hauissa, kuten esimerkiksi Googlen Local Pack -karttatuloksissa, joissa Stemma onkin nyt Top 3:n joukossa. Kontakti Pron avulla Stemman tiedot ovat verkossa aina oikein ja ajan tasalla kaikkien myymälöiden osalta joka puolella Suomea.

”Meillä on 34 myymälää Suomessa ja jos näiden kaikkien tietoja päivitettäisiin erikseen, aikaa kuluisi 34-kertaisesti nykyiseen verrattuna. Nyt me pystymme Kontakti Pron avulla koordinoimaan kaikkien myymälöiden paikallisia aukioloaikoja ja tietoja pääkonttorilta käsin yhdellä päivityksellä, jopa ajastetusti. Se että tietoja päivitetään, on näkyvyydenkin kannalta erittäin tärkeää.” -Laura Kujala, Stemma Oy.

Stemmalla on kuukausittain vaihtuvia kampanjoita, joiden paikallisen markkinoinnin hallinnointi on helpottunut etenkin Facebookissa ja Googlessa Kontakti Pron avulla merkittävästi. Esimerkiksi kampanjan alkaessa ei tarvitse päivittää uutta kansikuvaa Facebookiin kirjautumalla eri tunnuksilla 34 kertaa, vaan sen voi tehdä päivitystyökalussa kaikkiin toimipisteisiin yhdellä kertaa. Ja mikä parasta, päivityksen voi tehdä etukäteen sopivana hetkenä ja ajastaa sen julkiseksi, kun kampanja-aika alkaa. Yhtenäisyys ja brändin mukaisuus säilyy näin hallitusti kaikissa ketjun myymälöissä.

Yhteneväisyyttä ja aktiivisuutta läpi Suomen

Vaikka myymälöiden tietoja hallinnoidaan keskitetysti, on Stemman myymälöiden yrittäjillä mahdollisuus tehdä myös omia postauksia mm. Facebookiin ja Googlen yritysprofiiliin. Kontakti Pro ja Laura varmistavat sen, että jokaiselle tilille tulee ainakin pari päivitystä viikossa, eikä yrittäjien tarvitse murehtia siitä, onko eri sovelluksissa ajankohtaisia postauksia. Tämä helpottaa eri paikkakunnilla toimivia yrittäjiä myös siten, että aikaa vapautuu itse yrityksen pyörittämiseen – yrittäjillä on tunnetusti paljon muutakin tekemistä.

Valtakunnalliset tarjoukset ovat hyvä esimerkki. Yrittäjien ei tarvitse kiireessä muistaa tehdä päivityksiä sometileille, kun materiaalit päivitetään keskitetysti ketjun toimesta. Yrittäjät voivat olla varmoja, että tiedot valtakunnallisista kampanjoista ja uutisista ovat aina oikein heidän omissa kanavissaan, ja voivat keskittyä omaan paikalliseen tekemiseen. Kontakti Pron avulla voi hallita myös asiakaspalautteita ja arvosteluita. Tätäkin ominaisuutta Laura Kujala on käyttänyt yrittäjien puolesta:

”Raportointi on todella selkeää ja sieltä näkee suoraan mitä missäkin tapahtuu. Seuraan aktiivisesti Stemman saamia arvosteluita ja reagoin niihin. Olen myös kannustanut yrittäjiämme pyytämään asiakkailtaan arvosteluja Googleen.”

Asiakaspalautteet ja arvostelut ovat erityisen tärkeitä, sillä niitä haetaan verkosta. Jopa 88% potentiaalisista asiakkaista hakee verkosta arvosteluja ennen paikallisen palvelun valitsemista.

Suomalainen asiakastuki tavoitettavissa nopeasti

Stemma ei ole kovin usein tarvinnut asiakastukea Kontakti Pron osalta työkalun helppokäyttöisyyden vuoksi, mutta kun tällainen tilanne on tullut eteen, on asiantuntevaa apua saanut aina helposti ja nopeasti. Fonectan asiantuntija on ollut yhteydessä poikkeuksetta viimeistään seuraavana päivänä yhteydenottopyynnöstä. Esimerkkinä vaikkapa tilanteet, joissa Stemmalle on tullut uusia myymälöitä. ”On tosi kiva, että sopimus sisältää myös asiakaspalvelun, niin ei tarvitse ensin kysellä tuntiarvioita, että mitä tällainen muutos maksaisi, vaan kaikki hoituu ja ne tehdään. Tämä on ollut tosi sujuvaa”, Laura kertoo.

Kuinka todennäköisesti suosittelisit Kontakti Pro -palvelua muille monitoimipaikkaisille yrityksille asteikolla 0-10?

Me Fonectalta kysyimme ja Laura Stemmalta vastasi:

”Jos on tällainen monitoimipaikkainen bisnes kuin meilläkin, niin ehdottomasti suosittelen ja annan kympin. Ei kannata tehdä kolmeakymmentä kertaa asiaa, jonka voi tehdä kerralla. Korostuksena haluan sanoa, että päivitykset pystyy tekemään myös etukäteen ja ajastamaan, eikä niitä tarvitse tehdä just sillä hetkellä, kun asia on päällä. Montaa muuta asiaa ei pysty ajastamaan, niin tämä Kontakti Pro helpottaa siinäkin huomattavasti!”

Kun yrityksesi tiedot ovat yhteneväiset netin eri kanavissa, asiakkaat löytävät hakupalveluista yrityksestäsi oikeat ja ajantasaiset tiedot. Tietoa haetaan aukioloajoista, yritysten palveluista, yhteystiedoista reittiohjeineen sekä muiden antamista arvosteluista. Fonecta Kontakti Pron avulla varmistat, että sijoitut korkealle paikallisten hakujen tuloksissa.

Laura Kujala avaa Stemman lähtötilannetta ja kertoo ratkaisusta Paikallinen verkkolöydettävyys -webinaarissamme. Tallenteen löydät alta ja Lauran osuus alkaa kohdassa 34:15.

Tutustu Stemman tuotteisiin ja Stemmaan yrityksenä: www.stemma.fi