Fonecta laskutustiedot, laskutusohje ja usein kysytyt kysymykset laskutuksestaFonecta Oy:n laskutustiedot ja vastaukset yleisimpiin laskutuskysymyksiin

Laskutus

Tutustu Fonectan laskutustietoihin tai

asiakaslaskutukseen liittyviin kysymyksiin.

Laskutustiedot

Fonectan laskutiedot:
Y-tunnus: 1755007-6
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

CreditVisor Oy:n yhteystiedot:
asiakaspalvelu@creditvisor.fi
09-47655655
www.creditvisor.fi

Fonecta’s invoices
Fonecta Oy (Business ID: 1755007-6)
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

Laskutusosoitteen muuttaminen

Mikäli yrityksesi laskutusosoite muuttuu, voit päivittää sen helposti Oma Fonecta -palvelussa. Oma Fonectassa voit muuttaa myös laskutustavan (paperilasku, verkko- tai sähköpostilasku). Uusi laskutusosoite tulee voimaan seuraavalle laskulle.

Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut salasanasi, saat sen uusittua kirjautumissivulla kohdassa ”Unohtuiko salasana?”.

Usein kysytyt kysymykset yrityslaskutuksesta ja sopimuksista

Laskutus tapahtuu sopimusehtojen mukaisesti laskutusjakson alussa, ellei tilauskohtaisesti ole muuta sovittu. Normaalisti ensimmäinen lasku lähetetään noin viiden päivän kuluttua tilauspäivästä.

Yrityksesi laskuun liittyvän tilauksen tiedot löydät Oma Fonectasta. Oma Fonectan Tilaukset-sivulta löydät mm. tilausvahvistuksen.

Voit siirtää laskun eräpäivää 14 päivää eteenpäin Oma Fonecta -palvelun kautta, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Kaikki lähetetyt laskut valitsemastasi laskutustavasta riippumatta arkistoituvat Oma Fonectaan, josta löytyy laskuhistoria 14 kuukautta taaksepäin. Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi.

Oma Fonectassa voit

  • ladata itsellesi laskukopiot
  • muuttaa yrityksesi laskutustapaa (verkkolasku, sähköpostilasku, paperilasku) ja siihen liittyvää laskutusosoitetta. Muutos astuu voimaan seuraavalle laskullesi.
  • siirtää laskun eräpäivää maksutta 14 päivää eteenpäin

Fonectan laskuilla oikea tilinumero on FI40 4055 0017 2923 15. Mikäli olet maksanut laskun väärää tilinumeroa käyttäen, asia pitää selvittää tilinomistajan kanssa. Ole tällöin yhteydessä omaan pankkiisi ja maksathan Fonectan laskun uudestaan oikeaa tilinumeroa käyttäen.

Mikäli olet maksanut laskusi oikealle tilille, mutta väärällä viitenumerolla, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme. Saamme kohdistettua suorituksen oikeaan laskuun. Varauduthan ilmoittamaan asiakaspalveluumme laskunumeron, maksupäivän ja maksetun summan.

Laita asiakaspalveluumme viestiä Oma Fonectan kautta, jos olet maksanut saman laskun kahdesti.

Asiakaspalvelu tarvitsee seuraavat tiedot asian selvittämiseksi:

  • molemmat maksupäivät,
  • tilinumerot, joihin laskut on maksettu sekä
  • tilinumero, johon ylimääräinen suoritus palautetaan.

Halutessasi voimme kohdistaa ylimääräisen suorituksen myös tuleviin laskuihin.

Mikäli olet maksanut alkuperäisen Fonectan laskun ennen maksumuistutuksen päiväystä, on mahdollista, että suoritus ei ole ehtinyt kirjautua reskontraan ennen muistutuksen lähetystä. Muistutus on tällöin aiheeton. Muussa tapauksessa maksumuistutuksen kulut (vakiokorvaus ja viivästyskorko) ovat aiheellisia maksettavia.

Maksa muistutuslasku kuluineen ja viivästyskorkoineen muistutukseen merkityillä viite- ja tilitiedoilla viimeistään eräpäivään mennessä, niin vältyt ylimääräisiltä perintäkuluilta. Mikäli tarvitset lisää maksuaikaa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Löydät asiakaspalvelumme yhteydenottokanavat Oma Fonectasta.

CreditVisor Oy hoitaa Fonectan lasku- ja maksuliikennettä sekä laskujen perintää. CreditVisorin yhteystiedot: asiakaspalvelu@creditvisor.fi, puhelin 09 47 655 655 (klo 9-17).

Maksa palvelun lasku saamasi perintäkirjeen mukaisesti. Mikäli sinun tarvitsee sopia maksusuunnitelmasta perinnässä olevalle laskulle, ole suoraan yhteydessä laskulla näkyvään perintätoimistoon:
CreditVisor Oy: asiakaspalvelu@creditvisor.fi, puhelin 09 47 655 655 (klo 9-17).

Jos olet sopinut maksusuunnitelmastasi Fonectan laskujen perintää hoitavan CreditVisorin kanssa, olethan yhteydessä suoraan CreditVisoriin joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@creditvisor.fi tai puhelimitse 09 47 655 655 (klo 9-17).

Emme valitettavasti voi jakaa asiakkaan konsernin sisäisiä laskuja, vaan laskutamme palvelun sopimuksen tehneeltä yritykseltä.

Jos haluat laskutuksen paperisena, veloitamme kyseisestä laskutustavasta 10€ (+alv) per lasku.

Yrityksesi voimassa olevat sopimukset löydät Oma Fonectasta Tilaukset-sivulta, josta pystyt tarvittaessa lataamaan tilausvahvistuksen.

Löydät Fonectan yleiset sopimus- ja käyttöehdot sekä palvelukuvaukset sivulta yrityksille.fonecta.fi/kayttoehdot

Voit ilmoittaa irtisanomisesta Oma Fonectan Tilaukset-sivun kautta.

Useimmat Fonectan palveluiden yrityssopimukset ovat voimassa tilauspäivästä 12 kuukautta kerrallaan kunnes sopimus irtisanotaan.
Sopimuksen voi irtisanoa päättymään kulumassa olevan määräajan loppuun viimeistään kuukautta ennen uuden sopimuskauden alkua. Irtisanomisen voi ilmoittaa Oma Fonectan kautta.

Sopimuksen kesto kerrotaan aina tilausvaiheessa. Tilausvahvistukselta löydät oman yrityssopimuksesi sopimusehdot.

 

Kyllä vain! Keskittäjäalennus voidaan myöntää, kun yritysasiakas tilaa Fonectalta vähintään kahta alennukseen oikeuttavaa palvelua, ja niin kauan kuin niiden tilaus on voimassa. Keskittäjäalennus myönnetään palvelun voimassa olevan hinnaston mukaisesta hinnasta. Mikäli asiakkaalla on ennestään Fonecta Kontakti -palvelu, ja ostaessaan toisen palvelun on oikeutettu keskittäjäalennukseen, Kontakti-palvelun osalta alennus astuu voimaan seuraavan sopimuskauden alusta. Keskittäjäalennusta ei voi yhdistää muihin kampanjatarjouksiin tai alennuksiin. Lisätietoja keskittäjäalennuksesta löydät täältä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Katso myös Usein kysytyt kysymykset, tai kysy chatin kautta.