Fonecta laskutustiedot, laskutusohje ja usein kysytyt kysymykset laskutuksestaFonecta Oy:n laskutustiedot ja vastaukset yleisimpiin laskutuskysymyksiin

Laskutus

Tutustu Fonectan laskutustietoihin tai

asiakaslaskutukseen liittyviin kysymyksiin.

Laskutustiedot

Fonectan laskutiedot:
Y-tunnus: 1755007-6
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

CreditVisor Oy:n yhteystiedot:
asiakaspalvelu@creditvisor.fi
09-47655655
www.creditvisor.fi

Fonecta’s invoices
Fonecta Oy (Business ID: 1755007-6)
IBAN: FI40 4055 0017 2923 15
SWIFT: HELSFIHH

Laskutusosoitteen muuttaminen

Mikäli yrityksesi laskutusosoite muuttuu, voit päivittää sen helposti Oma Fonecta -palvelussa. Oma Fonectassa voit muuttaa myös laskutustavan (verkkolasku, sähköpostilasku, paperilasku). Uusi laskutusosoite tulee voimaan seuraavalle laskulle.

Rekisteröidy ja kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut salasanasi, saat sen uusittua kirjautumissivulla kohdassa ”Unohtuiko salasana?”. Jos sinulla ei ole vielä tiliä, rekisteröidythän ensin käyttäjäksi.

Usein kysytyt kysymykset yrityslaskutuksesta ja sopimuksista

Laskutus tapahtuu sopimusehtojen mukaisesti laskutusjakson alussa, ellei tilauskohtaisesti ole muuta sovittu. Normaalisti ensimmäinen lasku lähetetään noin viiden päivän kuluttua tilauspäivästä.

Yrityksesi laskuun liittyvän tilauksen tiedot löydät Oma Fonectasta. Oma Fonectan Tilaukset-sivulta löydät mm. tilausvahvistuksen. Oma Fonectan kautta pääset myös hallinnoimaan ja käyttämään ostamiasi palveluita.

Voit siirtää laskun eräpäivää 14 päivällä eteenpäin Oma Fonectan kautta, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Fonectan sähköpostilaskut tulevat osoitteesta donotreply@fonecta.com. Lasku on viestin liitteenä pdf-muodossa.

Sähköpostilaskun viestiin ei voi vastata suoraan, joten jos sinulla on kysyttävää, otathan asiakaspalveluumme yhteyttä Oma Fonectan kautta.

Kaikki lähetetyt laskut valitsemastasi laskutustavasta riippumatta arkistoituvat Oma Fonectaan, josta löytyy laskuhistoria 14 kuukautta taaksepäin. Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi.

Oma Fonectassa voit

  • ladata itsellesi laskukopiot
  • muuttaa yrityksesi laskutustapaa (verkkolasku, sähköpostilasku, paperilasku) ja siihen liittyvää laskutusosoitetta. Muutos astuu voimaan seuraavalle laskullesi.
  • siirtää laskun eräpäivää maksutta 14 päivää eteenpäin

Jos haluat laskutuksen paperisena, veloitamme kyseisestä laskutustavasta 10€ (+alv) per lasku. Suosittelemme sähköisia laskutustapoja, jotta saat laskut ilman viiveitä perille. Laskutustavan päivität helposti Oma Fonectassa.

Mikäli olet maksanut alkuperäisen Fonectan laskun ennen maksumuistutuksen päiväystä, on mahdollista, että maksusuoritus ei ole ehtinyt kirjautua reskontraan ennen muistutuksen lähetystä. Muistutus on tällöin aiheeton. Muussa tapauksessa maksumuistutuksen kulut (vakiokorvaus ja viivästyskorko) ovat aiheellisia maksettavia.

Fonectan laskuilla oikea tilinumero on FI40 4055 0017 2923 15. Mikäli olet maksanut laskun väärää tilinumeroa käyttäen, maksathan Fonectan laskun uudestaan oikealla tilinumerolla. Virheellisen maksun osalta selvitä asia ko. tilinomistajan kanssa.

Mikäli olet maksanut laskusi oikealle tilille, mutta väärällä viitenumerolla, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme. Saamme kohdistettua suorituksen oikeaan laskuun. Varauduthan ilmoittamaan asiakaspalveluumme laskunumeron, maksupäivän ja maksetun summan.

Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä Oma Fonectan kautta.

Jos olet maksanut laskun tuplasti, voit ottaa yhteyttä CreditVisoriin, joka hoitaa Fonectan maksu- ja laskuliikennettä. CreditVisor lähettää maksajalle aina kirjeen huomatessaan liikamaksun, jotta liikamaksu voidaan palauttaa.

CreditVisor Oy hoitaa Fonectan lasku- ja maksuliikennettä sekä laskujen perintää. CreditVisorin asiakaspalvelun yhteystiedot: asiakaspalvelu@creditvisor.fi, puhelin 09 47 655 655 (klo 9-17).

CreditVisorille voi ilmoittaa myös yrityssaneerausten tai konkurssien tiedot.

Maksa muistutuslasku kuluineen ja viivästyskorkoineen muistutukseen merkityillä viite- ja tilitiedoilla viimeistään eräpäivään mennessä, jotta vältyt ylimääräisiltä perintäkuluilta. Mikäli haluat sopia maksusuunnitelman, ota suoraan yhteyttä CreditVisoriin joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@creditvisor.fi tai puhelimitse 09 47 655 655 (klo 9-17).

Maksa palvelun lasku saamasi perintäkirjeen mukaisesti. Mikäli sinun tarvitsee sopia maksusuunnitelmasta perinnässä olevalle laskulle, ole suoraan yhteydessä Fonectan laskujen perintää hoitavaan CreditVisoriin joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@creditvisor.fi tai puhelimitse 09 47 655 655 (klo 9-17).

Jos olet sopinut maksusuunnitelmastasi Fonectan laskujen perintää hoitavan CreditVisorin kanssa, olethan yhteydessä suoraan CreditVisoriin joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@creditvisor.fi tai puhelimitse 09 47 655 655 (klo 9-17).

Emme valitettavasti voi jakaa asiakkaan konsernin sisäisiä laskuja, vaan laskutamme palvelun sopimuksen tehneeltä yritykseltä.

Jos yritykselläsi on Fonectalta useampi tilaus, laskutetaan jokaista tilausta erikseen. Valitettavasti tilauksia ei voida yhdistää samalle laskulle.

Yrityksesi voimassa olevat sopimukset löydät Oma Fonectasta Tilaukset-sivulta, josta pystyt tarvittaessa lataamaan tilausvahvistuksen.

Löydät Fonectan yleiset sopimus- ja käyttöehdot sekä palvelukuvaukset sivulta yrityksille.fonecta.fi/kayttoehdot

Voit ilmoittaa irtisanomisesta Oma Fonectan Tilaukset-sivun kautta.

Palvelut laskutetaan sopimusehtojen mukaisesti aina sopimuskauden loppuun asti. Voit tarkistaa Oma Fonectasta, milloin sopimuksesi on päättymässä.

Useimmat Fonectan palveluiden yrityssopimukset ovat voimassa tilauspäivästä 12 kuukautta kerrallaan kunnes sopimus irtisanotaan.
Sopimuksen voi irtisanoa päättymään kulumassa olevan määräajan loppuun viimeistään kuukautta ennen uuden sopimuskauden alkua. Irtisanomisen voi ilmoittaa Oma Fonectan kautta.

Sopimuksen kesto kerrotaan aina tilausvaiheessa. Tilausvahvistukselta löydät oman yrityssopimuksesi sopimusehdot.

 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Katso myös Usein kysytyt kysymykset, tai kysy chatin kautta.