Fonecta Kontaktin avulla varmistat, että yrityksesi tiedot löytyvät ja ovat ajan tasalla suomalaisten eniten käyttämissä haku-, kartta- ja sosiaalisen median palveluissa. Et tarvitse useita eri sopimuksia eri toimijoiden välillä vaan hoidamme kaikki kanavat kuntoon yhden pisteen kautta. Yrityksesi tiedot viedään kaikkiin kanaviin yhteneväisessä muodossa, mikä vahvistaa yrityksesi löydettävyyttä hakukoneissa ja takaa sen, että asiakkaasi löytävät aina oikeat tiedot yrityksestäsi.
Fonecta Kontaktin otat käyttöön kirjautumalla Oma Fonectaan.
Löydät reaaliaikaiset tulokset Oma Fonecta –itsepalvelukanavasta. Näet raportilta mm. kuinka paljon yhteydenottoja, toimenpiteitä ja kävijöitä olet saanut Fonecta Kontakti -palvelun avulla.
Caller-käyntikortin (ent. kontaktikortin) ja siihen liitettyjen lisätietojen avulla ohjaat yhteydenotot oikeaan paikkaan ja tarjoat asiakkaillesi parempaa palvelua. Caller-käyntikortti luodaan joko henkilölle, palvelulle tai osastolle sen mukaan, millaisia lisätietoja haluat asiakkaallesi tarjota. Henkilön tai osaston Caller-käyntikorttiin saat näkyviin puhelinnumeron lisäksi mm. toimenkuvan, osoitteen, kattavat henkilö- tai osastokohtaiset yhteystiedot sekä halutessasi valokuvan tai logon.
Nimi, toimiala, katuosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, yrityskuvausteksti, yritystä kuvaava mainoslause (maksimissaan 50 merkkiä pitkä), www-osoite, sähköisen median linkit (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram), aukioloajat, hakusanat, mahdolliset lisätuotteet sekä logo, profiilikuva ja kansikuva. Tietosisällön määrä vaihtelee kanavittain.
Voit päivittää tiedot suoraan Oma Fonectan kautta. Päivitysviiveet eri kanaviin vaihtelevat toimittajakohtaisesti.
Mukaan liitettyihin palveluihin tiedot päivittyvät normaalisti lähes reaaliaikaisesti, lukuun ottamatta karttapalveluja. Karttapalveluihin aineistot lähetetään heti ja ne päivittyvät palveluihin kahdesta viikosta kolmeen kuukauteen välisenä aikana, aineiston toimittajasta riippuen.
Kanavien päivittymisessä saattaa olla palveluntarjoajakohtaisia eroja, joten kannattaa tutustua kunkin palveluntarjoajan omiin ehtoihin heidän verkkosivuillaan. Lisätietoa saat tuotteen palvelukuvauksesta.
Sekä Google-yritysprofiili että Facebook-yritysprofiili voidaan liittää mukaan Fonecta Kontaktiin. Jatkossa yhteystietojen päivitys ja hallinnointi näihin, sekä yli 20:een eri kanavaan onnistuu helposti yhdestä paikasta Oma Fonectan kautta. Fonecta Kontaktin avulla tietoja myös suojellaan ja ne pysyvät oikeina. Eri hakukoneet, kuten Google, arvostavat tietojen täsmällistä yhteneväisyyttä verkoston eri kanavissa. Tällä on positiivinen vaikutus hakutuloksiin.
Sinulla pitää olla Facebook-henkilöprofiili, jotta yrityksen Facebook-sivun luominen onnistuu. Jos sinulla ei ole Facebook-profiilia, voit luoda sen täällä: https://www.facebook.com/.
Jos yritykselläsi on jo Google-yritysprofiili, voi sen linkittää Fonecta Kontaktiin. Vahvistetun ja vahvistamattoman Google-yritysprofiilin linkittämiseen löytyy omat ohjeistukset Oma Fonectan kautta.
Päivitykset kaikkiin Fonecta Kontaktin medioihin loppuu irtisanomisen myötä. Maksulliset tiedot poistetaan Fonectan omista medioista. Tiedot Fonectan ulkopuolisissa medioissa säilyvät, jos mediakohtaisissa sopimusehdoissa ei muuta mainita. Lisätietoa saat Fonecta Kontaktin palvelukuvauksesta.