Digitiimin erityisosaaminen takaa asiakkaiden menestymisen

2.2.2022 | Lukuaika 2 min

Minkä toimialan yritys tahansa voi hakea kasvua verkon kautta. Fonectan digimarkkinoinnin asiantuntijoiden erityisosaaminen auttaa kaikenkokoisia yrityksiä menestymään.

Fonectan kaksi digimarkkinointitiimiä ovat jakautuneet pitkälti asiakkaiden koon mukaan. PK-sektorin asiakkaisiin keskittyvässä digitiimissä tehdään Google-, Facebook- ja Instagram-mainontaa. Isompien yrityksien kohdalla syvennytään puolestaan enemmän LinkedInin käyttöön.

”Kaipasin työpaikkaa, jossa on korkea asiantuntijuus mutta välitön ilmapiiri ja ilokseni löysin juuri sellaisen”, viime keväänä Fonectalla PK-digimarkkinointiimissä asiantuntija aloittanut Ina Nystöm kertoo. 10 hengen tiimistä suurin osa on Turun toimipisteellä, loput Tampereella ja Porissa. Käytännössä pandemia-aikana kaikki kuitenkin tekevät etätöitä.

Monipuolinen täsmäosaaminen

”Meiltä löytyy todella laajaa osaamista jokaisesta digimarkkinointikanavasta. Olemme Teamsin kautta toisiimme jatkuvasti yhteydessä, ja tiedän keneltä kysyä tarvittaessa apua. Työnkuvassa onkin mahtavaa se, että omia vahvuuksia ja erikoistumisalueita pääsee painottamaan”, sanoo Ina, joka antaa itse Facebookiin liittyviä neuvoja ja uusimpia vinkkejä.

Kokemusta tiimistä löytyy tuoreiden silmäparien lisäksi useamman vuoden ajalta. ”Kollegani Iiris aloitti keväällä samaan aikaan kanssani, mutta itse asiassa palasi takaisin Fonectalle, jossa oli aiemmin viihtynyt jo muutaman vuoden. Noin puolet tiimistä on ollut talossa pitempään.”

Pelkkä kokemus ei takaa ammattitaitoa digimarkkinoinnin nopeasti kehittyvässä maailmassa. Monipuolisen osaamisen varmistamiseksi tulee pysyä ajan hermolla, siksi koulutusten lisäksi uutta tietoa etsitään aktiivisesti ja oppeja jaetaan koko tiimille.

”Yksi vahvuuksistamme on, että pystymme yhdessä ratkomaan asian kuin asian. Kaikki meidän tiimiläiset ovat mahtavia tyyppejä, jotka sparraavat ja tukevat toisiaan ehdoitta.”

Hyötyvinkki: Muista suunnitelmallisuus ja ennakointi

Yrityksen kannattaa olla suunnitelmallinen ja muistaa huomioida sesongit sekä etenkin toimialan tärkeät tapahtumat. Esimerkiksi Black Friday on rantautunut Suomeenkin vahvasti.

”Toki riippuu toimialasta kuinka vahvasti eri sesongit näkyvät. Mutta aina kannattaa olla niistä ja omaan alaan vaikuttavista tilaisuuksista tietoinen jo ajoissa, jotta osaa ennakoida koko vuotta. Tämä auttaa myös meitä palvelemaan entistä paremmin asiakkaita digimarkkinoinnin suunnittelun suhteen.”

Varaudu sesonkeihin - tutustu asiantuntijoidemme vinkkeihin Black Friday -podcastissa.

Kuuntele podcast