Yrityksen ja yrittäjien muistilista digimarkkinointiin lomakaudella

26.6.2024 | Lukuaika 3 min

Outi Ylönen

Artikkelin kirjoittanut

Olemme aktiivisia myös kesäisin – Noin 60 % suomalaisista tekee verkko-ostoksia kuukausittain, ja somekanavia selaa päivittäin noin 62 % suomalaisista. Ennen lomalaitumille siirtymistä on hyvä varmistaa, että digimarkkinointi työskentelee puolestasi myös lomakaudella. Alla olevan 4 kohdan muistilistan avulla pidät huolen siitä, että yrityksesi pysyy asiakkaidesi mielessä myös kesällä.

1. Varmista, että yrityksesi tiedot ovat ajan tasalla netin suosituimmissa kanavissa

Kysyntä herää kesäisin, joten on hyvä huomioida että yrityksesi on helposti löydettävissä kun palveluita tai tuotteita etsitään. Muistathan siis pitää yhteystietosi ja lomakauden aukioloajat ajan tasalla, näin varmistat hyvän asiakaspalvelun: mikään ei ole turhauttavampaa asiakkaallesi kuin tulla yrityksesi ovelle ja huomata että se onkin kiinni, vaikka verkkosivu tai Google kertoo muuta. Vaikka myisit tuotteitasi vain verkossa, on asiakkaille hyvä kertoa mahdollisista muutoksista esimerkiksi liittyen pidempiin toimitusaikoihin. Päivitä siis yrityksesi tiedot asiakkaidesi käyttämiin kanaviin, esimerkiksi Metaan, Googleen ja verkkosivuillesi.

Vinkki: Varsinkin jos yrityksesi löytyy useammasta kuin parista kanavasta, yrityksesi tietojen päivittäminen voi olla mahdottomuus tai vie pahimmillaan paljon aikaa, jonka voisi käyttää johonkin muuhun hyödyllisempään. Meillä on olemassa testi, jolla voit tarkistaa yrityksesi tietojen oikeellisuuden 13 netin suosituimmassa kanavassa muutamassa minuutissa. Tarkasta siis yrityksesi näkyvyys verkossa!

2. Ajasta sisällöt valmiiksi

Sisältöjen ajastusmahdollisuus on arkea helpottava tekijä kesällä että muina ajankohtina. Metan ajastustyökalun avulla voit ajastaa sisältöjä niin Facebookiin kuin Instagramiinkin. Ajastamalla sisällöt valmiiksi sinun ei tarvitse postata jokaista sisältöä manuaalisesti ja sinulle jää enemmän aikaa lomailuun. Metalla on oma ajastustyökalu, jota pääset käyttämään Meta Business Suiten kautta.

Mutta mitä postata? Sisällöntuotantoa helpottaa entisestään Fonecta Kontakti -palvelun sisältämä tekoälypohjainen postauspalvelu. Tekoäly ideoi, kirjoittaa ja julkaisee postauksen puolestasi automaattisesti kuukausittain yrityksesi tileille Google-yritysprofiiliin, Facebookkiin, Instagramiin sekä Linkediin. Fonecta Kontaktilla myös ajastat muita päivityksiä kuten yrityskuvauksen muutoksen.

3. Älä anna kohderyhmäsi unohtaa yritystäsi – pysy mielessä maksetun mainonnan avulla

Listautuuko yrityksesi orgaanisesti hakukoneiden hakutuloksiin? Maksetulla mainonnalla varmistat näkyvyyden yrityksellesi varsinkin kilpaillulla toimialalla.

Olipa kyseessä mainonta Metassa tai Googlessa (mieluiten toki molemmissa), Fonectan Älykäs digimainonta -palvelulla varmistat, että mainontasi on kustannustehokasta myös kesällä. Älykäs Hakukonemainonta keskittyy mainontaan Googlessa ja Bingissä, kun taas Moniverkostomainonta-palvelu kattaa näiden lisäksi myös maailman suurimmat sosiaalisen median kanavat Facebookin ja Instagramin.

Saat käyttöösi suurimmat ja parhaat mainosalustat yhdellä palvelulla – Samalla aikaa, rahaa ja vaivaa säästäen. Älykäs digimainonta tavoittaa kohderyhmäsi siellä, missä he ovat, ilman että sinun tarvitsee huolehtia siitä, missä kanavassa mainostaa milloinkin.

4. Toimiiko yrityksesi kotisivut myös puhelimella?

Asiakkaidesi lomaillessa, isot ruudut eli tietokoneet jäävät usein joko töihin tai kotiin. Sen sijaan puhelin kulkee kaikilla mukana. 92% suomalaisista käyttää Googlea ensisijaisesti hakujen tekemiseen, ja näistä suurin osa toteutetaan mobiilissa eli puhelimen kautta. Varmista siis yrityksesi kotisivujen toimivuus myös puhelimella. Mobiilioptimoidulla sivulla on mukava vierailla, kun kuvat ja tekstit skaalautuvat oikein ja sivusto on helppokäyttöinen pienellä ruudulla sekä vierailija löytää etsimänsä. Myös yhteydenoton, ajanvarauksen tai oston tekeminen tulee olla helppoa.

Vinkki: Selaa yrityksesi verkkosivut läpi puhelimellasi: kenties huomaat kehityskohtia, jotka on hyvä korjata ennen kesälomalle lähtöä. Kehityskohtiin puuttumalla varmistat hyvän asiakaskokemuksen!


Jos kaipaat tukea muistilistan kohtien toteuttamisessa, asiantuntijamme auttavat sinua mielellään! Ota yhteyttä ja palaamme asiaan mahdollisimman pian.

Nimi
Hidden
Tämä kenttä pitää olla jokaisessa lomakkeessa. Älä muokkaa tai poista kenttää.
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden