Helpot ohjeet yritystietojen päivittämiseen Googlen yritysprofiilissa.

3.1.2024 | Lukuaika 2 min

Näin yrityksesi näkyy paikallisesti Google-yritysprofiilin avulla

Google-yritysprofiilia kannattaa hyödyntää paikallisen näkyvyyden parantamiseksi: kun lisäät yrityksesi tarkat sijaintitiedot Google-yritysprofiiliisi, kuten kaupunginosan ja osoitteen lisätietoriville, autat potentiaalisia asiakkaita löytämään yrityksesi helpommin verkossa.

Kun asiakkaat etsivät tiettyjä palveluita tai tuotteita omalta alueeltasi, tarkat sijaintitiedot auttavat Googlea yhdistämään yrityksesi hakutulosten joukkoon. Esimerkiksi, jos joku etsii ”kenkäkauppa tampere”, ja olet lisännyt yrityksesi nimen ja tarkan osoitteen Google-yritysprofiiliisi, on todennäköisempää, että yrityksesi näkyy hakutuloksissa. Näin myös asiakkaasi löytää todennäköisemmin luoksesi ja kauppaa syntyy!

Tämä yksinkertainen toimenpide voi merkittävästi parantaa paikallista näkyvyyttäsi ja auttaa houkuttelemaan enemmän paikallisia asiakkaita. Muista siis päivittää Google-yritysprofiilisi sijaintitiedot!

Lisää tarvittavat tiedot Google-yritysprofiiliisi:

Tarvittavien tietojen lisääminen Google-yritysprofiiliisi käy käden käänteessä:

  1. Kirjaudu Google-tilillesi
  2. Avaa Google My Business -palvelu
  3. Lisää tai etsi yrityksesi
  4. Vahvista omistusoikeutesi
  5. Lisää tarkat sijaintitiedot
  6. Päivitä tietoja säännöllisesti

Mitä jos hakukoneita on kymmeniä, miten päivitän kaikkiin tarvittaviin kanaviin yritystietoni?

Eri hakukanavia on lukemattomia, silti niissä kaikissa pitäisi näkyä. Kaikista kanavista ei yritys ole välttämättä edes kuullut, saati että osaisi päivittää sinne tiedot. Kun yritystiedot ovat ristiriidassa keskenään ympäri verkkoa, hakukoneet kuten Google ei nosta kyseisiä yrityksiä kovin korkealle hakutuloksissa epäluotettavuuden takia. Juuri tähän tarpeeseen Fonecta Kontakti vastaa – klikkaamalla yrityksen tiedot saa päivitettyä yritystiedot yhdellä kertaa kaikkiin tärkeimpiin kanaviin – jopa tunnettuihin kartta- ja navigaatiopalveluihin kuten, Apple-kartat sekä Waze.

Käytännössä siis päivittäminen tapahtuu nappia painamalla. Kun yritys kirjautuu Oma Fonectaan ja päivittää sinne tietonsa oikein, ne päivittyvät myös muihin palveluun sisältyviin kanaviin: sosiaaliseen mediaan, Googlen, karttapalveluihin, navigaattoreihin, muihin hakukoneisiin. Myös poikkeusaukiolot ja yrityksen mahdollisesti saamat asiakasarviot päivittyvät tätä kautta. Näin asiakkaat saavat aina ajantasaista tietoa siitä kanavasta, jonka ovat itse valinneet

Jos Googlen sekä muiden hakukoneiden salat tuntuvat ylivoimaiselta, ei hätää! Fonectan ammattilaiset ovat käytettävissäsi, jos sinulla herää kysyttävää digimarkkinoinnista.

Ota yhteyttä asiantuntijaan!

Nimi
Markkinointilupa*
Hidden
Tämä kenttä pitää olla jokaisessa lomakkeessa. Älä muokkaa tai poista kenttää.
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden