Yrittäjä – Hyödynnätkö jo Bing-mainontaa Googlen lisäksi?
6.5.2024 | Lukuaika 4 min
Kaikki tietävät Googlen, eikä syyttä: maailman suurimman hakukoneen kautta kulki lähes 92 % kaikesta maailman hakuliikenteestä tammikuussa 2024. Mutta mitä kautta loput hakuliikenteestä sitten kulkee? Tässä kohtaa kuvaan astuu Bing – maailman toiseksi suurin hakukone, jota ylläpitää Microsoft. Bingin kautta kulkee suurin osa tuosta vajaan 10 %:n hakuosuudesta.
Mutta miksi yrittäjän, sinun, kannattaa hyödyntää myös Bingiä yrityksesi digimainonnassa?
- Laajempi näkyvyys ja löydettävyys: kun mainostat ja löydyt Googlen lisäksi Bingistä, takaat laajemman näkyvyyden ja löydettävyyden yrityksellesi. Laajempi näkyvyys taas nostaa kaupanteon potentiaalia, kun useampi silmäpari, eli potentiaalinen asiakas, näkee yrityksesi ja sen tarjoaman hakukoneessa. Näkyvyys Bingissä Googlen lisäksi kääntyy myös hyväksi asiakaspalveluksi: asiakkaan ei tarvitse käyttää juuri Googlea löytääksesi yrityksesi, kun se on läsnä myös Bingissä.
- Vähemmän kilpailua: Googlea käytetään ja siellä mainostetaan valtavasti – kilpailu potentiaalisen asiakkaan huomiosta on kovaa. Bingin alhaisemmat hakuvolyymit tarkoittavat myös vähemmän kilpailua potentiaalisten asiakkaiden huomiosta, tätä ei kannata unohtaa! Vähempi kilpailu voi myös tarkoittaa yrityksesi mainosten parempaa näkyvyyttä Bingissä, toimialakohtaisesta kilpailusta riippuen.
- Edullisempaa mainontaa: Bingin hakuvolyymin ollessa Googlea matalampi, myös mainonta Bingissä on Googlea edullisempaa. Yleisellä tasolla klikkauksen hinta (CPC) Bingissä oli noin 33 % Googlea edullisempi vuonna 2023. Alakohtaista ja kilpailutilanteesta johtuvaa vaihtelua klikkihinnoissa esiintyy tietenkin myös Bingissä.
- Erilaiset käyttäjät: Vaikka Googlen ja Bingin käyttötarkoitus on sama – löytää tietoa – käyttäjät eroavat hieman toisistaan: Bingin käyttäjä on usein Google-käyttäjää vanhempia, yli 35-vuotiaita. Myöskin Bingin käyttäjäkunnassa on edustettuna erityisesti teknologia- ja liiketoiminta-aloista kiinnostuneita henkilöitä.
Bingin mainosverkosto (Microsoft Audience Network) kattaa mm. seuraavat kanavat maailmanlaajuisesti:
Fonectan Älykäs digimainonta -palvelulla tehot irti myös Bingistä
Bing-mainontaan ja hakukoneesta löytymiseen kannattaa panostaa! Fonectan Älykäs digimainonta -palvelun avulla mainostat tehokkaasti ja vaivattomasti – myös Bingissä.
Palvelu koostuu kahdesta erilaisesta paketista: Hakukonemainonta-paketin avulla mainostat Googlessa ja Bingissä, Moniverkostomainonta-paketin avulla edellä mainittujen joukkoon lisätään myös maailman suurimmat somekanavat Facebook ja Instagram.
Saat siis verkon suurimmat ja parhaimmat mainospalvelut käyttöösi (Google, Bing Facebook ja Instagram) samalla palveluhinnalla. Säästät rahan lisäksi myös aikaa ja vaivaa ja tavoitat kohderyhmäsi sieltä, missä he ovat ilman, että sinun tarvitsee miettiä, missä milloinkin kannattaa mainostaa.
Mainontaa tulee myös optimoida – tästäkään sinun ei tarvitse huolehtia! Älykäs digimainonta -palvelun avulla saat parhaan tuoton budjetillesi ja keskimäärin jopa 40 optimointitoimenpidettä kuukaudessa. Mainonta ja sen budjetit ovat skaalattavissa tilanteen ja tarpeen mukaan kätevästi Oma Fonectan kautta, asiantuntijan apua unohtamatta.
Kenties pohdit, että kummassa hakukoneessa, Googlessa vai Bingissä, yrityksen kannattaa näkyä ja olla löydettävissä? Vastaus kuuluu: kummassakin! Kaksi maailman suurinta hakukonetta täydentävät toisiaan, joten molempi parempi. Vaikka Bingin hakuvolyymi on Googlea pienempi, sitä ei missään nimessä kannata unohtaa.