Leena

Kontakti-palvelun

Facebook-linkityksen ongelmatilanteet UKK

Kirjaudu Oma Fonectaan ja siirry ’Päivitä yritystietoja’ -osioon. Etene ’Sosiaalinen media’ -otsikon alle ja klikkaa Facebook-kohdassa ’Yhdistä’. Kun olet kirjautunut käyttäjätunnuksellasi ja valinnut yrityssivun tiedot, voit sulkea linkitysvälilehden ja päivittää Oma Fonectan sivunäkymän. Linkitys on onnistunut, kun Facebook-osiossa on vihreä merkki. Lue täältä tarkemmat Facebook-linkitysohjeet.

Huomioitavaa ennen Facebook-sivun linkitystä

  • Henkilökohtaisella Facebook-käyttäjätunnuksellasi tulee olla Facebook-yrityssivun ylläpito-oikeus, jotta voit tehdä linkityksen Kontakti-palveluun.
  • Jos yritykselläsi ei ole vielä yrityssivua Facebookissa, voit luoda sen täältä.
  • Ennen kuin linkität Facebook-sivun Oma Fonectan kautta, kirjaudu ulos Facebook-tunnukseltasi selaimessa. Et voi olla esim. kirjautuneena Facebookiin toisella välilehdellä, kun teet linkitystä.
  • Kun olet linkittänyt Facebook-yrityssivun Kontakti-palveluun, huomioithan että linkityksen jälkeen Facebook-sivun osoite, verkkosivulinkit, aukioloajat, puhelinnumero päivitetään vain Kontakti-palvelun kautta. Facebook-sivun toimialamuutoksissa ole yhteydessä Fonectaan, muut tiedot voit päivittää itse Oma Fonectan kautta.
  • Huomioithan, että Facebook-yrityssivun voi yhdistää vain yhteen toimipisteeseen Kontakti-palvelussa. Jos yritykselläsi on useampi toimipiste ja haluat yhdistää ne Facebookiin Kontakti-palvelussa, varmista että FB-hallintaoikeuksillasi on toimipisteille omat toimipistekohtaiset FB-sivut.
  • Voit linkittää Kontakti-palveluun vain Facebook-yrityssivun, et henkilökohtaista Facebook-sivua, Facebook-ryhmää tai -yhteisösivua.

Jos muutat Facebook-käyttäjätunnuksesi salasanan tai sähköpostiosoitteen, sinun tulee linkittää Facebook-sivu uudestaan Kontakti-palveluun Oma Fonectan kautta. Salasanamuutos aiheuttaa sen, että päivitysyhteys Facebook-sivullesi katkeaa.

Ole tuolloin yhteydessä Fonectaan, niin autamme linkittämään Facebook-sivun uudestaan.

Lue täältä tarkemmat Facebook-linkitysohjeet.

Jos linkityksessä tulee ongelmia, kokeile ensin kirjautua taustalla ulos Facebookista ja siirry Oma Fonectaan tekemään Facebook-linkitys uudestaan.

Varmistathan, että Facebook-tunnuksellasi on ylläpito-oikeus linkittämääsi Facebook-yrityssivuun. Vain Facebook-yrityssivun ylläpitäjä voi tehdä linkityksen.

Jos Facebook-käyttäjätunnuksella on hallintaoikeus Facebook-yrityssivuusi, mutta linkityksessä järjestelmä ei tarjoa sinulle oikeaa Facebook-sivua, jota et halua yhdistää Kontakti-palveluun, ole yhteydessä Fonectan asiakaspalveluun.

Lue täältä tarkemmat Facebook-linkitysohjeet.

Jos ongelmia ilmenee edelleen tai et pääse etenemään linkityksessä, ole yhteydessä Fonectan asiakaspalveluun. 

Kuvat eivät päivity oletuksena Kontakti-palvelun kautta Facebook-yrityssivullesi.

Voit julkaista kuvallisia aikajanajulkaisuja Kontakti-palvelun kautta itse ja automaattisina AI-julkaisuina linkityksen jälkeen.

Ole yhteydessä Fonectaan, niin toimitamme sinulle erilliset ohjeet linkitystä varten.

Saat meihin yhteyden helpoiten, kun kirjaudut Oma Fonectaan ja siirryt ’Päivitä yritystietoja’ -osion ’Sosiaalinen media ja yritysprofiilit’ -kohtaan. Klikkaa Facebook-kohdasta ’Pyydä apua linkitykseen’ niin toimitamme sinulle erillisen linkin sähköpostitse. Kirjaudu linkistä Facebook-käyttäjätunnuksellasi ja hyväksy luvat, niin Fonecta hoitaa loput toimipaikkojen linkitystoimenpiteet puolestasi.

Lue täältä tarkemmat Facebook-linkitysohjeet.

Ole yhteydessä Fonectaan ja kerro millainen tilanne on kyseessä. Toimitathan mahdollisia kuvankaappauksia virhetilanteiden tai muiden selvitysten avuksi, niin meidän on helpompi auttaa sinua.

Jos et pääse kirjautumaan Facebook-käyttäjätilillesi, tutustu Facebook-salasanan palauttamisen ohjeisiin Facebookin ohjekeskuksen artikkelista. Artikkelista löydät apua salasanan vaihtamiseen tai nollaamiseen sekä linkkejä muihin Facebook-kirjautumisen ongelmatilanteisiin.

 

Muita hyödyllisiä Facebook-tilin palautuksen ohjelinkkejä:

  • Jos uskot, että tilisi on hakkeroitu tai kaapattu:
  • Kuinka saat palautettua Facebook-tilisi salasanan, jos et pysty käyttämään tiliin yhdistettyä sähköpostia tai puhelinnumeroa:
  • Jos sinulla on edelleen ongelmia, kuinka Facebook voi auttaa sinua palauttamaan tilisi:

Voit tarkistaa onko Instagram-tili liitetty Facebook-sivulle seuraavasti:

  1. Kirjaudu Facebookiin ja siiryyrityksesi Facebook-sivulle
  2. Siirry sivun alareunaan ‘Asetukset’
  3. Klikkaa sivun alareunasta ‘Instagram’
  4. Jos Instagram-tiliä ei ole vielä liitetty Facebook-sivulle, näkyy sininen nappi ‘Yhdistä tili’, josta Instagramin voi yhdistää Facebook-sivuun.

Jos haluat yhdistää Instagram-tilin Facebook-sivuun, klikkaa ”Yhdistä”.

Jos olet linkittänyt Facebook-yrityssivun Kontakti-palveluun aiemmin ja haluat linkittää palveluun myös Instagram-yrityssivun, ole yhteydessä Fonectaan. Facebook-sivun linkitys tulee tehdä Oma Fonectan kautta uudestaan, johon saat lisäohjeet Fonectalta.